Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeed & Anxiety

Weed & Anxiety

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb dit ook een tijdje heel heftig gehad. Gek, want het begon pas toen ik al 5 jaar fulltime rookte.

Ik heb na een tijdje de angst ondergaan. Neem de proef op de som, ga roken, liggen en kijken of je echt schizo wordt of dood gaat. Gebeurt niks natuurlijk en bij mij was na een paar keer de anxiety vrijwel weg.

Nu geniet ik weer volop ervan!
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het Engelse woord anxiety heeft ook een Nederlandse vertaling...
P
ParticleLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste forumleden,

Ik wilde graag een onderwerp met jullie bespreken betreft marijuana. Over het algemeen heb ik geen super slechte ervaringen met deze plant. Echter kan ik maar geen manier vinden om lekker van de effecten te genieten. Zodra ik enkele kleine hits heb genomen overvloed mij gelijk een onmiddeldelijk gevoel van anxiety, het is alsof marijuana mij een per directe harde self reflection geeft onder een vrij lage dosis. Het ontleed direct tientallen dingen dat ik blijkbaar fout doet in mijn leven ( op werk & persoonlijke vlak ) het beste dat ik het kan beschrijven is als een leraar die al mijn flaws voorlegt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een vrij succesfull en fijn leven heb veder.

De kern van mijn vraag is: kan ik gewoon simpel weg niet tegen de effecten van wiet of is dit een veel voorkomend effect? Het is namelijk dat is zat kennisen ken die heerlijk kunnen relaxen van marijuna, iets wat ik ook dolgraag zou willen aangezien ik het high effect toch erg magisch vind, ik kan er namelijk ook ontzettende lachkicks hebben.

Heeft iemand eventueel tips om volledig te kunnen genieten van wiet zonder hevige self reflection? Zou ik mogelijk meer moeten roken om een meer relaxed level te bereiken? Ik heb zat ervaringen met mushrooms & LSD waar dit nooit voorkomt, het is eigenlijk alleen met marijuana.

Alvast bedankt!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
ATGC zei:
Het Engelse woord anxiety heeft ook een Nederlandse vertaling...
Klik om te vergroten...
Ik begrijp het gebruik van de Engelse term wel. Dat doe ik ook weleens, omdat de Nederlandse term 'angst' niet helemaal dezelfde betekenis als 'anxiety' lijkt te hebben. 'Anxiety' zit meer tussen angst en spanning in qua betekenis. Ook gevoelsmatig vind ik zelf.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#5
"Anxiety" is geen Nederlands woord. Het is zelfs geen leenwoord. (onbestemde) angsten of onrust zou een goede vertaling zijn.

"Self reflection" kan je prima vertalen naar zelfreflectie of introspectie.

Ik ben doorgaans geen taalpurist die zich druk maakt over de verengelsing van onze taal. Maar zomaar ergens woorden uit een andere taal neerkwakken is gewoon lui.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe denk je dat leenwoorden ontstaan?

Engels heeft geloof ik 4 keer meer woorden dan Nederlands. Daarom zullen sommige woorden een meer specifieke betekenis hebben, waardoor je nauwkeuriger een gevoel of intentie kunt communiceren. Onrust kan op zich gebruikt worden, al vind ik dat persoonlijk ook niet de lading dekken. Het element van angst mist daar immers. Luiheid is het daarom denk ik niet echt. Als er een Nederlands woord met exact dezelfde betekenis was, dan werd dat wel gebruikt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sommige mensen kunnen gewoon niet goed tegen wiet.
Kan ook zijn dat je gewoon de verkeerde soort rookt.
Probeer eens een indica.
S
Space πŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Hoe denk je dat leenwoorden ontstaan?

Engels heeft geloof ik 4 keer meer woorden dan Nederlands. Daarom zullen sommige woorden een meer specifieke betekenis hebben, waardoor je nauwkeuriger een gevoel of intentie kunt communiceren. Onrust kan op zich gebruikt worden, al vind ik dat persoonlijk ook niet de lading dekken. Het element van angst mist daar immers. Luiheid is het daarom denk ik niet echt. Als er een Nederlands woord met exact dezelfde betekenis was, dan werd dat wel gebruikt.
Klik om te vergroten...
Behalve 'gezellig' dat kennen ze niet :tearsofjoy: :upsidedown::)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cozy toch? :wink:
S
Space πŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Cozy toch? :wink:
Klik om te vergroten...
Nee dat is meer knus
S
Space πŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Persoonlijk vind ik dat het effect van thc je een beter mens maakt. Zeker als je het vergelijkt met alcohol. Ik merk dat thc heel lichtelijk een klein stukje van m'n ego wegneemt. En alcohol vergroot duidelijk het ego.

Voorbeeld, als een persoon in een groep dronken mensen zichzelf bezeerd lacht de hele groep hem uit. Wanneer een groep stoney's ziet dat iemand zichzelf bezeerd schieten ze eerder te hulp. Oh gaat het? Ben je okΓ©? Ipv whahahaha lozer!!

Maar goed dat is mijn ervaring.

En wat betreft anxiety, ik ben het eens over het zelfreflectie stukje. Maar ik vind dat juist een positief effect. Ik vind het ook heerlijk om een half jointje te roken voordat ik mediteer. En ik merk dat het me juist anders doet nadenken over gebeurtenissen van die dag. Andere inkijk geeft over situaties. Soms denk ik aan personen of onderwerpen van de verstreken dag en stuur dan iemand nog een berichtje ergens over terwijl ik dit niet stoned zo laten voor wat het is..

@Particle misschien kan je de zelfreflectie een positieve wending geven en proberen er iets uit te halen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Space Criminal zei:
Nee dat is meer knus
Klik om te vergroten...
Hmm, misschien toch geen 1 op 1 vertaling ja.

Conviviality lees ik nu. Dat zou meer gezelligheid betekenen. Had er nog nooit van gehoord echter. :sweatsmile:
S
Space πŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Hmm, misschien toch geen 1 op 1 vertaling ja.

Conviviality lees ik nu. Dat zou meer gezelligheid betekenen. Had er nog nooit van gehoord echter. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Haha nee ik ook niet, en dit is voor het eerst dat het Nederlandse woord beter klinkt.

Ohh wat gezellig!
Oh what conviviality!

Nee... Doe mij maar gezellig!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dan is het 'oh how convivial' denk ik.

Klinkt nog steeds niet gezellig. :tonguewink:
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn ervaring met wiet, en ook andere drugs, heeft mij geleerd dat je soms iets wil wat je niet nodig hebt. Vroeger was stoned zijn leuk, lekker lachen en veel eten en ontspannen. Nu gebruik ik wiet enkel om psychedelica dermate te versterken, op het denk vlak. Als ik thc binnenkrijg weet ik dat ik veel ga nadenken, iets wat ik normaal ook al veel doe. Lang verhaal kort; als het je niet geeft wat je verlangt, is het nu misschien niet voor jou.
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Interessant, hier heb ik niet zo lang geleden ook last van gehad en heb toen een lange THC break genomen, bijna een maand. Dat, en een paar verbeteringen in m'n privΓ© situatie, hebben alle klachten weggenomen.

Ik denk dat marijuana voor iedereen wel een positieve werking kan hebben, maar het is soms even zoeken wat dat voor jou is. Ben zelf een groot liefhebber van edibles geworden. Dat psychedelic effect dat je krijgt van edibles (als je ook ervaring hebt met bijvoorbeeld psilocybine) is inderdaad erg magisch. Roken met een bong is ook leuk als je gewoon supersnel superstoned wilt worden.

Succes, Particle, hou ons op de hoogte, hopelijk wordt het nog wat, zou zonde zijn als jij niet van dit magisch plantje zou kunnen genieten zoals wij dat wel kunnen :grin:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Uh ik denk dat je cbd wiet relatief makkelijk online kan bestellen?
Of als je fancy wil doen cbd crystallen.
Mischien een idee om dit met je normale thc wiet te mengen en dit te roken?
C
Coursecannabis.comLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb je ooit indica of cbd strains geprobeerd? Deze werken wat kalmerender ipv stimulerend. Als je in de coffeeshop vraagt naar iets ontspannends hebben ze vaak ook wel wat goede aanbevelingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."