Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstips om wiet te bewaren?

tips om wiet te bewaren?

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
JanDeBrandweerman zei:
Hoe meer wiet ik haal hoe hoger de korting is die ik krijg alleen durfde ik nooit meer te halen dan ik nodig had uit angst dat het niet meer psycho-actief ging zijn na verloop van tijd. Ben nogal een goedkope kerel wanneer het aankomt op drugs (misschien moet ik edibles maken i.p.v. te roken).

Voorlopig ben ik erachter gekomen dat plastic zakjes zeer slecht werken sinds de elektrische lading van het plastic zorgt dat de trichomen aan het zakje gaan kleven. Glas lijkt mij wel een beter optie maar het enige wat ik heb zijn potjes en flessen waar rond de 100 gram in past. Het liefst heb ik voorgerolde joints dus het zou fijn zijn als ik ze ook zo kon bewaren.
Klik om te vergroten...

Koop een heleboel van die kokertjes waar je joints in kan doen? Als je ze allemaal wil bewaren als ze al gerold zijn tenminste.

Of anders, rol ze allemaal en stapel ze op een bepaalde manier in een potje of iets, zodat je ze makkelijk kan pakken?
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe meer wiet ik haal hoe hoger de korting is die ik krijg alleen durfde ik nooit meer te halen dan ik nodig had uit angst dat het niet meer psycho-actief ging zijn na verloop van tijd. Ben nogal een goedkope kerel wanneer het aankomt op drugs (misschien moet ik edibles maken i.p.v. te roken).

Voorlopig ben ik erachter gekomen dat plastic zakjes zeer slecht werken sinds de elektrische lading van het plastic zorgt dat de trichomen aan het zakje gaan kleven. Glas lijkt mij wel een beter optie maar het enige wat ik heb zijn potjes en flessen waar rond de 100 gram in past. Het liefst heb ik voorgerolde joints dus het zou fijn zijn als ik ze ook zo kon bewaren.
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste is je wiet in een weckpot bewaren en af en toe laten luchten na een tijdje word de smaak ook een stuk beter
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voerton
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Calliweed2.0 zei:
Beste is je wiet in een weckpot bewaren en af en toe laten luchten na een tijdje word de smaak ook een stuk beter
Klik om te vergroten...
Bewaar ze ook in weck/glazen potten en Laat ze elke dag een uurtje luchten en doe ze terug dicht.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#6
inner_search zei:
Laat ze elke dag een uurtje luchten en doe ze terug dicht.
Klik om te vergroten...
Enige verklaring achter dat luchten?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
JanDeBrandweerman zei:
Enige verklaring achter dat luchten?
Klik om te vergroten...
www.royalqueenseeds.be

De beste manier om je wiet te curen - RQS Blog

Veel kwekers zien curen, of uitharden, als een langdradig proces. Maar het gevolg is boterzachte, geweldig smakende wiet. Hier lees je er alles over.
www.royalqueenseeds.be www.royalqueenseeds.be
Veel leerplezier :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
JanDeBrandweerman zei:
Voorlopig ben ik erachter gekomen dat plastic zakjes zeer slecht werken sinds de elektrische lading van het plastic zorgt dat de trichomen aan het zakje gaan kleven. Glas lijkt mij wel een beter optie maar het enige wat ik heb zijn potjes en flessen waar rond de 100 gram in past. Het liefst heb ik voorgerolde joints dus het zou fijn zijn als ik ze ook zo kon bewaren.
Klik om te vergroten...
Het is nog veel erger. In de plastic gripzakjes zitten weekmakers die ervoor zorgen dat het plastic soepel is; ftalaten. Die stoffen lossen op in de hars van cannabisplanten. Er gaan dus allerlei stoffen uit het plastic in je cannabis migreren. Als er wiet in zit dan zorgen de scherpe takjes er ook voor dat er kleine plasticdeeltjes van de binnenkant worden afgeschraapt die dan in je wiet terechtkomen.

Het best om je cannabis in te bewaren is glas! Dus ik ga altijd met een klein glazen wekpotje naar de coffeeshop en dan vraag ik gewoon aan ze of ze het daarin willen doen in plaats van een zakje. Scheelt hen ook weer een paar eurocent :grin:

Die wekpotjes zijn dan ook gelijk weer geschikt om de wiet te curen. Dat is vaak wel nodig omdat illegale telers meestal niet de moeite nemen om hun koopwaar grondig te drogen.

Dus het is zeker een goed idee om (een paar keer achter elkaar) 5 gram te kopen van een lekker wietje. Doe dat lekker in een glazen wekpot en open die pot ongeveer één keer per dag om de wiet op die manier langzaam te drogen. Als de wiet nog heel zacht is (dus vochtig) dan vaker de pot openen.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Dus het is zeker een goed idee om (een paar keer achter elkaar) 5 gram te kopen van een lekker wietje. Doe dat lekker in een glazen wekpot en open die pot ongeveer één keer per dag om de wiet op die manier langzaam te drogen. Als de wiet nog heel zacht is (dus vochtig) dan vaker de pot openen.
Klik om te vergroten...
De wiet is al droog en klaar om te roken. Ik heb het versnipperd en in een glazen mosterdpotje gestoken, was dit een slecht idee?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
JanDeBrandweerman zei:
De wiet is al droog en klaar om te roken. Ik heb het versnipperd en in een glazen mosterdpotje gestoken, was dit een slecht idee?
Klik om te vergroten...
Je hebt droog, en je hebt echt droog :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is echt droog als het gewoon verpoederd als je er wat druk op zet. Dat heb je zelden met coffeeshopwiet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat snap ik verder ook wel hoor. Als ik een professioneel illegaal wietkweker zou zijn dan had ik ook geen zin om mijn wiet nog een half jaar lang op te hangen in een zolderkamer zonder het te verkopen.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Dat snap ik verder ook wel hoor. Als ik een professioneel illegaal wietkweker zou zijn dan had ik ook geen zin om mijn wiet nog een half jaar lang op te hangen in een zolderkamer zonder het te verkopen.
Klik om te vergroten...
Het gewicht speelt ook wel een rol denk ik? Half gedroogde wiet weegt een stukje zwaarder als kurkdroge.
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Jammer het droog proces is een van die belangrijkste dingen in de hele kweek.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Droogproces bepaald veel. Slecht gedroogde wiet smaakt gewoon naar gras. Weckpotten is best om te bewaren en goed te curen.
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
🐺PsyTekz zei:
Droogproces bepaald veel. Slecht gedroogde wiet smaakt gewoon naar gras. Weckpotten is best om te bewaren en goed te curen.
Klik om te vergroten...
Idd langzaam drogen de gras smaak komt omdat er snel gedroogd is waardoor het bladgroen chlorofyl niet goed is afgebroken.de luchtvochtigheid en temperatuur zijn ook erg belangrijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."