Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsThuiskweken van cannabis

Thuiskweken van cannabis

28 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Justitiële benadering:
Het kweken van hennep (cannabis met thc) is verboden.
Punt.
Het kweken van cannabis met gebruik van kunstlicht is totaal verboden.
Hierbij wordt niet één plant eventueel gedoogd!
Of er gevolgen zijn als je enkele planten kweekt, iig maximaal 5, dat hangt van de controlerende opsporingsambtenaar af.
Heb je pech, dan wordt er pv opgemaakt.
De planten ben je sowieso kwijt, en doe je vrijwillig afstand, dan wordt er practisch niet vervolgd.
Ga je dwarsliggen, dan wordt dit verhaal anders.
Qua gehuurde woningen moet de huurder die kweekt, even verdomd goed oppassen.
Het kan zomaar zijn, dat de verhuurder bij het vernemen dat je cannabis kweekt, terstond het huurcontract opgezegd wordt, zonder zorgplicht voor het vinden van een besmet andere gelijkwaardige woning..

Als je baat hebt met cannabis, regel dan een recept voor medicinale cannabis is mijn idee...
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oehoeboeroe zei:
Volgens mij is het zo dat je onder de huidige wetgeving afstand mag doen van 5 planten mocht de politie bij je naar binnen vallen. Daarom lijkt het of thuiskweek gedoogd wordt omdat je niet wordt gestraft. Ik kan er naast zitten!
Klik om te vergroten...
Ik kan je situatie een klein beetje, en tbh zou ik het afraden on plantjes in je huis te zetten. Ik las pas dat je nu een lekker plekje hebt, en ookal is het gedoogd, het kan wel en reden zijn om een huurcontract op te zeggen.
Ik snap dat je wiet wil hebben/kweken en dat de shop te duur is een stratdealers ook.

Maar zou dan eerder buiten een plekje zoeken waar je ze neer kan zetten en zo het risico van je laatste goede stappen niet in gevaar te brengen.

Maar, just my opinion.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Qua gehuurde woningen moet de huurder die kweekt, even verdomd goed oppassen.
Het kan zomaar zijn, dat de verhuurder bij het vernemen dat je cannabis kweekt, terstond het huurcontract opgezegd wordt, zonder zorgplicht voor het vinden van een besmet andere gelijkwaardige woning..
Klik om te vergroten...
Ja, exact! Zo werkt dat bij mijn verhuurder ook.

Hoe leuk kweken ook is (heb al groene vingers), is het voor mij de reden daar niet mee te beginnen.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
Ik kan je situatie een klein beetje, en tbh zou ik het afraden on plantjes in je huis te zetten. Ik las pas dat je nu een lekker plekje hebt, en ookal is het gedoogd, het kan wel en reden zijn om een huurcontract op te zeggen.
Ik snap dat je wiet wil hebben/kweken en dat de shop te duur is een stratdealers ook.

Maar zou dan eerder buiten een plekje zoeken waar je ze neer kan zetten en zo het risico van je laatste goede stappen niet in gevaar te brengen.

Maar, just my opinion.
Klik om te vergroten...
Dan zou @Oehoeboeroe luitjes om zich heen moeten hebben die zich "illegaal willen opstellen" voor hem. Als je ze buiten op een plekje neerzet, gegarandeerd dat het wordt geroken door voorbijgangers als de wind erop staat.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
MetalGuy zei:
Dan zou @Oehoeboeroe luitjes om zich heen moeten hebben die zich "illegaal willen opstellen" voor hem. Als je ze buiten op een plekje neerzet, gegarandeerd dat het wordt geroken door voorbijgangers als de wind erop staat.
Klik om te vergroten...
Met buiten bedoelde ik eigenlijk in een natuurgebied oid. Maar ik ging van me eigen situatie uit, midden in zeeland waar plekkken zijn waar nog geen voetstap is gezet sinds 1985 dus mss dat het hier ietwat gemakkelijker is om dat te doen.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeelanddude zei:
Met buiten bedoelde ik eigenlijk in een natuurgebied oid. Maar ik ging van me eigen situatie uit, midden in zeeland waar plekkken zijn waar nog geen voetstap is gezet sinds 1985 dus mss dat het hier ietwat gemakkelijker is om dat te doen.
Klik om te vergroten...
Ja, maar je hebt ook te maken met staatsbosbeheer. Die halen die planten dan weg als ze die zien.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
MetalGuy zei:
Ja, maar je hebt ook te maken met staatsbosbeheer. Die halen die planten dan weg als ze die zien.
Klik om te vergroten...
klopt, maar zo een risico zou ik liever nemen als uit huis gezet worden.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Het kweken van cannabis met gebruik van kunstlicht is totaal verboden.
Klik om te vergroten...

Precies. Het is zelfs zo dat als je een plant thuis laat groeien en je hebt wat middeltjes om de groei en zo wat te bespoedigen, die ene wietplant aangemerkt kan worden als kwekerij. Misschien dat een flesje pokon nog mag. Maar voor je rest kan je 5 planten thuis laten GROEIEN. Niet telen, niet kweken.
Maar mijn vraag is dus dat er in Nederland al meer dan 50 jaar thuis wiet wordt gekweekt al dan niet legaal. Naar mijn simpele gedachten gezien is er dus spraken van een gewoonte.

Ik heb zelfs gelezen dat het gewoonterecht boven het wettenrecht staat omdat het veel en veel ouder is en voorkomt uit de mens zelf en niet uit een boek.
Iets zou dus illegaal kunnen zijn maar evengoed wettig. In het Angelsaksisch recht las ik dat "common law rules supreme", maar of het waar is weet ik niet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beste man,
Loop dat risico van uitzetting uit je huis dus niet.
Gewoonterecht, of niet.
Het is ook een gewoonterecht om een thuiskweker uit zen huis te flikkeren(huurwoning)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."