Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngst voor blowen...niet voor Oxy 😳

Angst voor blowen...niet voor Oxy 😳

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RenaatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi hoi,

Ik gebruik via artsen nu 5 jaar oxycodone. 100 mg per dag en ik heb zeer duidelijk aangegeven hiermee te willen stoppen ondanks de bestaande en blijvende lichamelijke problematiek.
Heeeeeel vroeger, toen moeders nog fris en fruitig rondrende, blowde ik wel eens iets. Nooit veel omdat ik toen ookal al bang was voor een bad trip.

Onlangs adviseerde een reumatische verpleegkundige mij, heel stiekem om toch eens, in een puurpijpje, wat p&p ( wietsoort?!) te roken. Gewoon 1 trekje nemen, wegleggen en kijken wat het met me doet. Omdat ik al jaren ook niet meer rook, adviseerde ze een puurpijpje. Dan omzeil ik de tabak.

Maar ik durf niet. Ben zo bang dat ik me ziek, van de wereld, angstig en paniekerig ga worden. Nergens op gebaseerd, gewoon een stomme diepe angst! Wat is jullie ervaring hiermee?
* met P&P?
* met een puurpijpje?
* met blowen zonder roken?
* met angsten voor blowen?

Liefs en fijne avond
Renaatje
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kunnen ze geen thc olie voorschrijven? Dan neem je gewoon 1 druppeltje
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi Renaatje,

Renaatje zei:
* met P&P?
Klik om te vergroten...
PP: PowerPlant waarschijnlijk, een wietsoort inderdaad. Persoonlijk was ik er niet zo heel weg van, maar dat is dus ook precies wat het is: persoonlijk. Je zult zelf moeten gaan kijken wat werkt voor jou. En veel lezen over soorten en informatie daarover. Ik raad hiervoor Leafly aan.

Renaatje zei:
* met een puurpijpje?
Klik om te vergroten...
Gewoon een pijpje waar je puur en alleen wiet in rookt. Werkt prima en kost geen drol.

Renaatje zei:
* met blowen zonder roken?
Klik om te vergroten...
Je bedoeld blowen zonder tabak erbij neem ik aan? Ja, dat raad ik zeker aan. Het zou tragisch zijn als je door wiet te gebruiken een roker (van tabak dus) wordt. Die tabak heb je nergens voor nodig.

Renaatje zei:
* met angsten voor blowen?
Klik om te vergroten...
Zoals die verpleegkundige zei: een goede soort uitkiezen (die bekend staat weinig paranoia te geven en goed te zijn voor de gewenste pijnbestrijding) en daar een klein beetje van in een puurpijpje of beter nog: een vaporizer/verdamper te gaan roken/verdampen. Zo kun je het voorzichtig aftasten.


Hopelijk ben je zo wat wijzer en anders roep je maar.
R
RenaatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Kunnen ze geen thc olie voorschrijven? Dan neem je gewoon 1 druppeltje
Klik om te vergroten...
Ik heb geen maag meer en maar 2 mtr.darm. Mijn opname is dus zeer slecht. Vandaar de keuze roken. Groetjes
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Renaatje zei:
Ik heb geen maag meer en maar 2 mtr.darm. Mijn opname is dus zeer slecht. Vandaar de keuze roken. Groetjes
Klik om te vergroten...

Olie kan je met 1 drupje onder de tong enkele minuten laten rusten. Zou het es proberen.
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Kunnen ze geen thc olie voorschrijven? Dan neem je gewoon 1 druppeltje
Klik om te vergroten...

Als ik mij niet vergis word er in Nederland helemaal geen olie voorgeschreven. er is volgens mij maar keuze uit 5 verschillende soorten volgens mij heet het bedrijf Bedrocan dat de medicinale wiet in Nederland produceert.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Calliweed2.0 zei:
Als ik mij niet vergis word er in Nederland helemaal geen olie voorgeschreven. er is volgens mij maar keuze uit 5 verschillende soorten volgens mij heet het bedrijf Bedrocan dat de medicinale wiet in Nederland produceert.
Klik om te vergroten...
Jawel je kan thc olie gewoon bij de apotheek halen. Wel op recept. Had het er nog over met mijn oogarts.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Renaatje zei:
100 mg per dag
Klik om te vergroten...
100 mg oxycodone? Of je kletst uit je nek, of je neemt gewoon veel te veel. Mijn moeder had 10mg van die jetsers en daar spacede ik al helemaal de pan van uit.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is voor iedereen anders, hoe je op een dosis reageert.
De één gaat van 10 mg al zowat plat, de ander heeft aan 100 mg (zoals ik) nog niet genoeg....
Ik kon vwb oxcycodon daar zonder enig probleem 150 mg wegtikken. Bij minder innemen voel ik het nog bijna niet...( zal nu wel veranderd zijn, vanwege het niet meer nemen daalt de tolerantie)
Op de top van de everest vwb mijn gebruik nam ik 200 mg, met een eenmalige piek van 350 mg, wat bijna mijn leven kostte toen ik in slaap viel en een rookworst op een klein pitje had gezet...

Oxcycodon is de duivel zelf, in dit specifieke geval in pillengedaante.
Als je kunt stoppen met dit opiaat, dan doe dat...
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Renaatje zei:
Hoi hoi,

Ik gebruik via artsen nu 5 jaar oxycodone. 100 mg per dag en ik heb zeer duidelijk aangegeven hiermee te willen stoppen ondanks de bestaande en blijvende lichamelijke problematiek.
Heeeeeel vroeger, toen moeders nog fris en fruitig rondrende, blowde ik wel eens iets. Nooit veel omdat ik toen ookal al bang was voor een bad trip.

Onlangs adviseerde een reumatische verpleegkundige mij, heel stiekem om toch eens, in een puurpijpje, wat p&p ( wietsoort?!) te roken. Gewoon 1 trekje nemen, wegleggen en kijken wat het met me doet. Omdat ik al jaren ook niet meer rook, adviseerde ze een puurpijpje. Dan omzeil ik de tabak.

Maar ik durf niet. Ben zo bang dat ik me ziek, van de wereld, angstig en paniekerig ga worden. Nergens op gebaseerd, gewoon een stomme diepe angst! Wat is jullie ervaring hiermee?
* met P&P?
* met een puurpijpje?
* met blowen zonder roken?
* met angsten voor blowen?

Liefs en fijne avond
Renaatje
Klik om te vergroten...
Ik gebruik elke avond wiet. Ik rook het niet. Ik stopt het in een vape. Na mijn Idee is dit totaal niet te vergelijken met een puurpijp of joint. Ik merk dat dit heel medicinaal op mij werkt en dus geen last heb van rare bijwerkingen wat je kan hebben tijdens een joint of een puurpijp.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is merkwaardig.
Tabak op zich heeft geen psychedelische werkingen, deze zitten zoals besproken elders.
Nu laat je de nicotine achterwege en de teer e.a. verbrandingsproducten ook.
En dan zou de thc heel anders, voor jouw lichaam, anders werken?!
Ik kan dit niet geloven..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."