Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet vaporizer?

Wiet vaporizer?

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit jaar gaan ik en mijn parntner wel nog es wat wietjes roken na een lange stop. Jointjes rollen met tabak of puur ben ik geen voorstander meer van. Wil het wat gezonder doen en zo weinig mogelijk verbrandingsstoffen binnen krijgen.
Ik zag online al een dik aanbod aan vaporizers. Kosten die hoogwaardige dingen toch een aardig centje om af en toe een blowtje doorheen te jagen. Nu is de interesse voor een vaporizer.

Zijn er hier leden die wiet vapen met een vaporizer? Is zo'n duur ding noodzakelijk voor smakelijk gebruik met een mooie high? En wat zijn goeie vaporizers?

Linkjes delen mag, weet dat dit in het verleden wel es besproken is maar vind niet meteen alle apparte posts.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb de focusvape pro S, met waterbubbler erbij. Prima tevreden over, 120 euro voor betaald dacht ik, met extra batterij.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Ik heb de focusvape pro S, met waterbubbler erbij. Prima tevreden over, 120 euro voor betaald dacht ik, met extra batterij.
Klik om te vergroten...

Screenshot_20220120-160059_Chrome.jpg

Deze bedoel je? Ziet er inderdaad een leuk toestelletje uit. Ook handig dat de temperatuur willekeurig kan ingesteld worden tot 240 graden. Is het onderhoud makkelijk van deze?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekz zei:
Bekijk bijlage 35677

Deze bedoel je? Ziet er inderdaad een leuk toestelletje uit. Ook handig dat de temperatuur willekeurig kan ingesteld worden tot 240 graden. Is het onderhoud makkelijk van deze?
Klik om te vergroten...
Die ja! Ik vind het een fijn dingetje.

En onderhoud.. HAHA. Je hebt net tussen de regels door kunnen lezen dat ik mild teleurgesteld was dat er geen paddo's in m'n auto groeien, hoe denk je dat ik met m'n vaporizer om ga? 🤣
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Die ja! Ik vind het een fijn dingetje.

En onderhoud.. HAHA. Je hebt net tossen de regels door kunnen lezen dat ik mild teleurgesteld was dat er geen paddo's in m'n auto groeien, hoe denk je dat ik met m'n vaporizer om ga? 🤣
Klik om te vergroten...

Ok dan gaat dat ding best wel lang meegaan dan als het jou overleeft 🤣.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekz zei:
Ok dan gaat dat ding best wel lang meegaan dan als het jou overleeft 🤣.
Klik om te vergroten...
Precies!

Nee grapje, ik maak de mijne echt wel eens schoon. Toch al twee keer in de driekwart jaar dat ik hem heb. Véél vaker dan m'n auto dus!

Nou kom ik op een avond ook niet veel verder dan drie hijsjes, op een heel wilde avond 5. En dat eens in de twee weken, mogelijk nog iets minder. Dussssss waarschijnlijk moet je hem als je wel beetje met ruggegraat hijst wel vaker schoonmaken. Tenzij je wil dat er paddestoelen in groeien dus 😁
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wij hebben hier ook een vape en dat werkt goed.
Hangt er volledig vanaf hoeveel je rookt welke vape je zou "moeten" kopen. Als je veel rookt is het zeker een grotere investering waard. Als je puur thuis rookt en niet perse een portable vape wilt, dan zou ik zeker een desktop vape overwegen.

Vapen is gezonder en op de termijn ook goedkoper. Ook merk ik, door de afwezigheid van tabak, dat ik minder snel moe en stoned word met vapen en eerder een fijne high krijg.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Storz & Bickel is naar mijn mening hands down het beste vaporizer merk (ik ben fanschaap :tongueout:)

Ze zijn prijzig, maar het geld zeker waard! Schoonmaken is erg goed te doen en reserve onderdelen heb je in no time via de post binnen. De airflow is ook erg goed, wat de vape ervaring erg goed maakt.

Ik heb wel eens een 100 euro portable vaporizer (de storm) geprobeerd, maar ik vind de airflow matig, wat afdoet aan de ervaring, maar je wordt er wel knetter van. Verder op zich wel een prima model.

Als je een regelmatige smoker ben dan zou ik zeker investeren in een high end (Storz & Bickel! :tongueout:) model!
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb een davinci accent. Top ding
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Precies!

Nee grapje, ik maak de mijne echt wel eens schoon. Toch al twee keer in de driekwart jaar dat ik hem heb. Véél vaker dan m'n auto dus!

Nou kom ik op een avond ook niet veel verder dan drie hijsjes, op een heel wilde avond 5. En dat eens in de twee weken, mogelijk nog iets minder. Dussssss waarschijnlijk moet je hem als je wel beetje met ruggegraat hijst wel vaker schoonmaken. Tenzij je wil dat er paddestoelen in groeien dus 😁
Klik om te vergroten...

Ben iemand die het wel na 1 sessie meteen schoonmaakt ^_^.

We roken hier sowieso de sterkere soorten gewend maar na een dikke wietstop van 1 jaar zal dat ook niet meer dan enkele hijsjes zijn. Daarom dat ik vooral een middenweg zoek tussen de low budget en high end vapes.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
HierEnDaarEenFuifje zei:
Wij hebben hier ook een vape en dat werkt goed.
Hangt er volledig vanaf hoeveel je rookt welke vape je zou "moeten" kopen. Als je veel rookt is het zeker een grotere investering waard. Als je puur thuis rookt en niet perse een portable vape wilt, dan zou ik zeker een desktop vape overwegen.
Klik om te vergroten...

Zoveel gaat er niet gerookt worden. 1 keer om de zoveel weken om de tolerantie laag te houden. En meestal verplaatsen we ons dan wel naar buiten.

HierEnDaarEenFuifje zei:
Vapen is gezonder en op de termijn ook goedkoper. Ook merk ik, door de afwezigheid van tabak, dat ik minder snel moe en stoned word met vapen en eerder een fijne high krijg.
Klik om te vergroten...

Daarom wil ik het ook zo doen. En schijnt met 0.1 dat je best wel deftig high/stoned kan worden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blaatschaap zei:
Storz & Bickel is naar mijn mening hands down het beste vaporizer merk (ik ben fanschaap :tongueout:)

Ze zijn prijzig, maar het geld zeker waard! Schoonmaken is erg goed te doen en reserve onderdelen heb je in no time via de post binnen. De airflow is ook erg goed, wat de vape ervaring erg goed maakt.

Ik heb wel eens een 100 euro portable vaporizer (de storm) geprobeerd, maar ik vind de airflow matig, wat afdoet aan de ervaring, maar je wordt er wel knetter van. Verder op zich wel een prima model.

Als je een regelmatige smoker ben dan zou ik zeker investeren in een high end (Storz & Bickel! :tongueout:) model!
Klik om te vergroten...

Die is vet prijzig ja 🤣.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
PsyTekz zei:
Zoveel gaat er niet gerookt worden. 1 keer om de zoveel weken om de tolerantie laag te houden. En meestal verplaatsen we ons dan wel naar buiten.



Daarom wil ik het ook zo doen. En schijnt met 0.1 dat je best wel deftig high/stoned kan worden.
Klik om te vergroten...
Dan zal de focusvape echt wel voldoen hoor! Ik gebruik m ook wel binnen, dat ruik je dus niet. Ook mensen die erbij zijn niet. Miss iets kruidige wel, maar geen wietwalm
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Dan zal de focusvape echt wel voldoen hoor! Ik gebruik m ook wel binnen, dat ruik je dus niet. Ook mensen die erbij zijn niet. Miss iets kruidige wel, maar geen wietwalm
Klik om te vergroten...

Dat is ook wel een mooi voordeel! We deden het altijd buiten of in het tuinhuis omdat de geur van een joint de gehele woonkamer vult.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
PsyTekz zei:
Zoveel gaat er niet gerookt worden. 1 keer om de zoveel weken om de tolerantie laag te houden. En meestal verplaatsen we ons dan wel naar buiten.
Klik om te vergroten...

Dan inderdaad een portable vape.
Hoeveel wil je eraan uitgeven ongeveer? Dat helpt wellicht in de zoektocht.

Ik heb zelf de Arizer Solo 2 (https://arizer.net/solo2/)
Is verkrijgbaar tussen de 120 en 140 euro ongeveer, dus dat is al weer wat meer geld.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
HierEnDaarEenFuifje zei:
Dan inderdaad een portable vape.
Hoeveel wil je eraan uitgeven ongeveer? Dat helpt wellicht in de zoektocht.
Klik om te vergroten...

Tussen 100 a 150 euro. Meer hoeft het niet te worden voor een casual hijsje!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
PsyTekz zei:
Tussen 100 a 150 euro. Meer hoeft het niet te worden voor een casual hijsje!
Klik om te vergroten...

Dan zou ik zelf de Arizer Pro 2 aanraden.
Vind hem onder andere erg prettig met de lange accuduur die hij heeft en de verschillende mondstukjes.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
HierEnDaarEenFuifje zei:
Dan zou ik zelf de Arizer Pro 2 aanraden.
Vind hem onder andere erg prettig met de lange accuduur die hij heeft en de verschillende mondstukjes.
Klik om te vergroten...

Qua prijs kwalitieit valt deze in de range van deze van plopje. Ook eentje om op het lijstje te plaatsen. Is de tempetatuur ook regelbaar per graden of in standen?

Alle suggesties zijn welkom. Ik vergelijk graag.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekz zei:
Qua prijs kwalitieit valt deze in de range van deze van plopje. Ook eentje om op het lijstje te plaatsen. Is de tempetatuur ook regelbaar per graden of in standen?

Alle suggesties zijn welkom. Ik vergelijk graag.
Klik om te vergroten...

De temperatuur is regelbaar tot 220 graden dacht ik. Je kan hem zelf per graad warmer of kouder zetten.
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeer tevreden van de Arizer Air.

Ik gebruik nog steeds (al ruim 5jaar ondertussen) de eerste versie. Die heeft 5 vooraf ingestelde temperaturen, de nieuwe versie kan je per graad regelen.
Grootste voordeel leek mij toen de verwisselbare batterij. Wat -zeker in gezelschap- een voordeel is. Het toestel kan je anderzijds ook gebruiken terwijl de batterij oplaadt.

Den Air heeft nauwelijks onderhoud. Voor gebruik tik ik de kruimels er uit. En één keer in het jaar eens met isopropanol uitkuisen (als dat al nodig is). Enkel de glazen pijpjes kuis ik geregeld. De wiet-olie die zich daarin verzamelt na veelvuldig gebruik, laat ik eerst oplossen in melk (drie pijpjes die troebel zien van de olie zijn een goede dosis, lol) en daarna reinig ik ze in isopropanol-alcohol. Nauwelijks werk aan.

Er gaat een vrij beperkte hoeveelheid kruid in (enkel droog overigens). Wat mij betreft voldoende voor 1 of 2 personen.

Via adapters van EasyFlow kan je het toestel ook gebruiken met waterpijpen en andere bubblers, wat het verdampen toch wel intrigerender maakt. EF heeft ook glazen pijpjes met een verbeterde airflow (wat mij betreft het enige minpunt van de Arizer Air of beter: van de originele glazen pijpjes).

Goede smaak, goede high, handig in gebruik... zeker een aanrader.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."