Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke wietsoort past bij mij?!

Welke wietsoort past bij mij?!

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
D-DylanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zeg skittlez!
R
RenaatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi hoi,

Even een korte inleiding bij mijn vraag...

Ik kamp al 28 jaar met dagelijkse paniekaanvallen, zeer heftige piekergedachte, PTSS, & heftige reuma.

Ik wil/ben aan het afbouwen met de oxynorm maar ik vind hierdoor de dag
1) Zeer pijnlijk
2) de chaos in mijn hoofd komt terug
3) ik sta constant onder hoogspanning met alle fysieke gevolgen van dien.

Toen dacht ik:" vroeger hielp een jointje me wel eens! Besproken met de artsen en ze hebben er niets op tegen dat ik het eens probeer.

Ik heb de shop bezocht en zei adviseerden me AK49 te proberen. Ik vond het best eng maar toch geprobeerd. Nou...het was alles behalve relaxed 😔 ik stuiterde door het huis en werd er nog net niet knettergek van. Het ontspannende effect waarvoor ik het zocht , bleef volledig uit.

Wat zouden de " kenners " mij kunnen aanraden?

Ik zou het elke dag gaan gebruiken en de intentie is dus om er van te ontspannen. Ik hoeft én wil geen smurfjes zien, ik wil er niet knock-out van gaan of rare gedachten van krijgen...
Gewoon relaxed achterover hangen zonder gekke bijverschijnselen...

Wie heeft heeft er tips of ideeën?

Groetjes Renate
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vindt dat er op dit forum te makkelijk kratom geadviseerd kan worden. Maar in jouw geval..geen wiet! Kratom
Dit werkt gedeeltelijk op dezelfde receptoren als je oxy. Het vangt je ontwenning op en is pijnstillend. Kratom staat erom bekend ingezet te worden bij afkicken van opiaten/opiaatachtigen.

Wiet kan ook bij bepaalde ziektesymptomen werken, maar sluit niet aan bij jouw klachten.

Kan je ook gewoon in smartshop kopen. Laat maar weten als je meer info wilt
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier staat het uitgebreider uitgelegd over pijnstillend,ontspannend, afkick bij opioïde..
weedseedshop.com

Kratom voor dummies: antwoorden op al je vragen

Wil je weten waarom iedereen het over kratom heeft? Het is bezig een van de meest controversiële planten op aarde te worden. Ga mee op onze reis waarin je alles leert over kratom.
weedseedshop.com weedseedshop.com
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmm. Misschien white widow? Ik rook zelf eigenlijk alleen maar haze. Amnesia en silver. En daar word je echt stoned als een pier van en dus ook nogal dromerig. Ik weet niet of dat piekeren ten goede doet.

Maar om eerlijk te zijn heb ik dat met andere wiet ook. Ik denk als je wiet gaat gebruiken je er ook een vorm van afleiding bij moet zoeken zoals muziek of tv ofzo zodat je niet in een diepe paranoia space beland ofzo.

Misschien is kratom wel een beter idee, daar heb ik geen ervaring mee. Ik vind piekeren leuk en word niet bang van mijn fantasie dus tja, dan heb wiet geen nadelen, maar als je angstig ben is dat een ander verhaal.
l
liljazzsingerLid
01-01-2024, 00:00
#6
AK-49 is een haze soort ik snap dat je dr gek van werd. Indica is beter als je wilt ontspannen, denk aan OG Kush of White Widow.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#7
In mijn ervaring zijn sativa-dominante wietsoorten niet per se de ‘chillste’. Misschien kan je een keer een goeie indica soort proberen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Indica sws. Kratom niet aan beginnen, zit ook een afkick bij.
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoals hierboven aangehaald: OG Kush, White Widow en andere Indica-dominante wietjes...
ik heb ook goede ervaring met volgende:

Mazar / AutoMazar / Blue Mazar
Overwegend indica. ideaal wietje om gewoon lekker te ontspannen. Niet zwaar verdovend. Perfect om 's avonds de dag mee af te sluiten.

Harlequin / Silver Harlequin
Sativa-dominant, maar verhoudingsgewijs meer CBD dan THC, waardoor 't wietje zorgt voor goede balans. Houdt hoofd aangenaam gefocust en lichaam rustig. Niet te vergelijken met een sativa zoals Amnesia of Silver Haze.

Vraag in de shop naar soorten met hoge CBD en lage THC waarden.
Sommige shops verkopen ook buitenkweek, die wietjes zijn meestal ook wat milder.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou je CBD olie aanraden. Dan wordt je niet high maar ervaar je wel de medicinale werking en je hoeft ook geen jointjes meer te roken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."