#1
Wat een mooi besluit! Ik ben zelf alleen gestopt met roken en mij hielp het toen om te gaan hardlopen. Roken en hardlopen gaan namelijk niet samen en het voelde goed om iets gezonds te doen.
Dankjewel voor je reactie !!Hallo Simon!
Eerst en vooral respect voor je dat je je verhaal met ons wilt delen. Anderen zullen zich waarschijnlijk ook kunnen herkennen in je verhaal wat hen mogelijks helpt!
Ik heb in een gelijkaardige situatie gezeten maar dan zonder de vriendin erbij. Wat belangrijk is deze eerste dagen/weken is dat je afleiding zoekt. Ik weet niet of je hobby's hebt maar probeer je hierop te focussen. Neem desnoods een nieuwe hobby op of verlies je terug in oude hobby's. Ik ga je niet vertellen dat dit 'the magic potion' is maar het kan zeker helpen. Ook zal in het begin niks aangenaam zijn om te doen, en zal het zeker niet de dopamine bezorgen die wiet bij je deed maar dat is helemaal oké, het is een stap in het herstelproces. Als je echt toegewijd bent aan het stoppen zul je merken dat je je snel gaat beter voelen, al na een korte tijd maar dan pas komt de echte uitdaging. 2 weken tot een maand lukt de meesten wel, maar vanaf dan krijg je gedachten als: "Ooh, wat kan dat ene jointje nu kwaad, het is een mooi moment ervoor en kan erna heus wel weer nee zeggen."
Luister hier AUB niet naar, is puur de verslaving die spreekt. Rook een gewone sigaret, drink glazen water, pomp een 20 tal keer, maar doe er alles aan om die craving te weerstaan, je bent nu toch zo ver gekomen, toch?
Ik ben er van overtuigd dat het jou ook wel lukt Simon, er zijn er tal van mensen met minder wilskracht je vooraf gegaan en het is hen ook gelukt, dus komt bij jou ook wel goed. Het belangrijkste is dat je het 100 procent wilt, maar uit je verhaal kan ik afleiden dat dit wel zo is denk ik.
Good luck my stranger friend!
PS: je hebt op internet een driedelige video van elk 2 uur die specifiek voor cannabisverslaafden dient. Is echt een aanrader en heeft ervoor gezorgd dat ik 3 maand van de wiet ben afgebleven! Ben de naam wel ff vergeten 😅
Dankjewel voor je reactie !!
Ik ben zeker gemotiveerd, meer dan ooit. Ik heb vaker geprobeert de stoppen, dan heb je een aantal dagen gehad en dan denk je van ah joh het kan wel weer, en dan ben je zo weer terug waar je begon. Dit keer ga ik zeker doorzetten en niet na 2 weken weer beginnen. Het is gwn een gevecht in je hoofd, moet telkens mijzelf weer zeggen dat ik het niet moet doen. Echter, ik zou niet weten hoe ik mij voel als ik bijv een maand of meer niet geblowt heb, aangezien ik dat in 6 jaar al niet meer heb meegemaakt. Hopelijk raak ik dat onrustige gevoel kwijt.
Ik ben druk op zoek naar afleiding. Ik merk dat sporten vooral goed doet, alleen zodra ik weer thuis ben heb ik meteen weer zo'n stemmetje in mn hoofd. Hopelijk gaat dat weg na een aantal weken. Het enige wat ik nu kan doen is blijven stoppen, elke dag word het beter...
Ik ga op zoek naar die video, kan ik het vinden op youtube denk je ?
Bedankt voor de moeite die jullie nemen voor het reageren![]()
Ik merk dat afleiding zoeken met sporten goed werkt, alleen op het moment dat ik thuis ben verveel ik me ofzo. Dan heb ik meteen de neiging om weer te beginnen, het blijft een gevecht in je hoofd. Ik moet telkens mezelf weer zeggen dat ik het niet moet doen.Hey Simon!
Motivation is key! Zit al goed dus, perfect!
Wat je vertelt over dat stemmetje is heel herkenbaar, spreken ze ook over in die video.
Goed van het sporten! Mat je lichaam ook wat af dus raak je makkelijker in slaap wat soms moeilijk kan zijn de eerste dagen. Mindfullness kan voor sommigen ook een goed alternatief zijn, persoonlijk vind ik de combo koude douche - ademhalingsoef - meditatie een knaller van formaat maar zijn individuele keuzes natuurlijk.
Ik heb de link van deel 1 trouwens gevonden (Was Allen Carr en noet Alan Watts), had hiervoor een jaar lang allerlei manieren uitgezocht om te stoppen maar deze video had echt de switch gemaakt, denk persoonlijk dat heel veel mensen hiermee gebazt kunnen zijn, en hoop oprecht dat het ook voor jou kan helpen! Veel succes en lots of love my friend ❤
Wiet is inderdaad het voornaamste probleem. Ik merk dat als ik niet kon blowen, ik het ging compenseren met extreem veel roken. Dat is dus voor mij ook een reden om daar ook mee te stoppen. Nog een paar dagen en dan heb ik een week niks gerookt. Ik wil voor nu een lange tijd niks gebruiken, in de toekomst wil ik zeker wel nog recreatief een jointje kunnen roken. Zou namelijk zonde zijn als dat niet meer kan.Misschien begrijp ik het verkeerd maar ben je naast blowen ook tegelijk aan het stoppen met sigaretten en drank? Dus daarvoor deed je het wel?
Dat kan pittig zijn om met meerdere dingen tegelijk te stoppen. Ik begrijp uit je verhaal dat wiet het voornaamste probleem is. Als de rest geen probleem is, wees dan niet te hard voor jezelf.
Als ik (even) van het blowen af wou zijn hielp het me om sigaretten te roken. Niet dat ik je aanmoedig om te roken of te drinken maar als je doel is om te blowen kan ik het snappen dat je dan iets anders doet. En als je in de toekomst voor een feestje wordt uitgenodigd kan je gerust een drankje drinken toch?
Als je doel is om volledig nuchter te leven. Maak dat je doel. Maar weet wel wat je van jezelf vraagt. Dat is veel namelijk. Weet ook dat het mogelijk is maar om van A naar B te komen een grote, zware en lange weg is. Vind waar je passie in je leven ligt. Zoek nieuwe manieren om tot rust te komen. Leer dat je rustmomenten niet meer een peukje is maar dat je af en toe een thee zet (bijvoorbeeld) en echt even niks doet. Etcetera.
Mij is volledig nuchter zijn (inclusief nicotine) sinds mijn 16e nauwelijks meer gelukt. Maar lang gestopt zijn met een bepaald middel wel. Dat vind ik al wat soms.
Wat ik bedoel te zeggen: wees realistisch. Maar ik gun het je van harte als je de rest van je leven high on life kan zijn!
Ja blowen is een vorm van dempen en als je daarmee stopt kan alles heftiger binnen komen! Als je er ooit over wil praten in een moeilijk moment kan je me een privé berichtje sturen. Uiteindelijk ga je echt weer een actiever leven lijden en veel meer socialiseren met mensen. Je bent goed bezig ga zo door alles word na een tijdje echt stukken beter!Ik ben nu al 2 weken gestopt omdat het niet helpt bij mijn psychische klachten.
Je kan erg moeilijke momenten krijgen, je down voelen, heftige emoties, snel boos, etc. Vanochtend voelde ik me zo verdrietig. Het gekke was dat het leek alsof de fijne leuke emoties in de middag ook harder binnen kwamen. Ik zat in de bus en ik genoot zo vreselijk van de zon in mijn gezicht, en zag ganzen duiken in het water om zich te wassen. Plotseling lijkt het alsof je ook weer veel intenser kan genieten van de kleine dingen. Zet door en ga tekenen, wandelen, even internetten, een boek lezen als je je weer beroert voelt.
Juist. Stoppen betekent met alle gebruik ophouden.Hey @Siempie
Hoe verloopt het ondertussen met je gebruik?
Plots wil je eigenlijk met alles stoppen, dat lijkt me sowieso zeer moeilijk, zeker omdat je dagelijks cannabis gebruikte, dus er echt aan verslaafd en liet je dat vallen, vulde je dit in met een andere verslaving.
Jouw sterke en overtuigende motivatie is de eerste en belangrijkste stap, maar je geeft wel meteen aan, dat je zeker nog sporadisch joint wil roken.
Dan wil je er mijn inziens niet volledig van af/mee stoppen, maar wil je zowel je cannabisgebruik, roken, drinken herleiden tot een veel gematigder gebruik. Ben ik niet juist met deze stelling?
Dacht ik dus ook, zeker mbt zijn verhaal/ervaring. Stoppen met joint, sigaretten en alcohol...om niet veel later er al af en toe bij te nemen, omdat volledig stoppen, zonde zou zijn🤷 @Siempie Ist dan ni eerder zonde, jouw besef vd nadelen, naast je neer te leggen?Juist. Stoppen betekent met alle gebruik ophouden.
Af en toe een joint doorkruist dit en de kans is groot dat je toch weer terug gaat vallen in meer, en nog meer gebruik....
Het beste is als je echt wilt stoppen, je niet meer af en toe een joint neemt.
Stop ermee! Dat is het beste voor jou en je portemonnee!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."