Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Don Draper zei: Misschien begrijp ik het verkeerd maar ben je naast blowen ook tegelijk aan het stoppen met sigaretten en drank? Dus daarvoor deed je het wel? Dat kan pittig zijn om met meerdere dingen tegelijk te stoppen. Ik begrijp uit je verhaal dat wiet het voornaamste probleem is. Als de rest geen probleem is, wees dan niet te hard voor jezelf. Als ik (even) van het blowen af wou zijn hielp het me om sigaretten te roken. Niet dat ik je aanmoedig om te roken of te drinken maar als je doel is om te blowen kan ik het snappen dat je dan iets anders doet. En als je in de toekomst voor een feestje wordt uitgenodigd kan je gerust een drankje drinken toch? Als je doel is om volledig nuchter te leven. Maak dat je doel. Maar weet wel wat je van jezelf vraagt. Dat is veel namelijk. Weet ook dat het mogelijk is maar om van A naar B te komen een grote, zware en lange weg is. Vind waar je passie in je leven ligt. Zoek nieuwe manieren om tot rust te komen. Leer dat je rustmomenten niet meer een peukje is maar dat je af en toe een thee zet (bijvoorbeeld) en echt even niks doet. Etcetera. Mij is volledig nuchter zijn (inclusief nicotine) sinds mijn 16e nauwelijks meer gelukt. Maar lang gestopt zijn met een bepaald middel wel. Dat vind ik al wat soms. Wat ik bedoel te zeggen: wees realistisch. Maar ik gun het je van harte als je de rest van je leven high on life kan zijn! Klik om te vergroten... Wiet is inderdaad het voornaamste probleem. Ik merk dat als ik niet kon blowen, ik het ging compenseren met extreem veel roken. Dat is dus voor mij ook een reden om daar ook mee te stoppen. Nog een paar dagen en dan heb ik een week niks gerookt. Ik wil voor nu een lange tijd niks gebruiken, in de toekomst wil ik zeker wel nog recreatief een jointje kunnen roken. Zou namelijk zonde zijn als dat niet meer kan."
"Hi allemaal, Mijn naam is Simon, ben 22 jaar jaar oud. Ik begon met blowen toen ik net 16 was, vrijwel meteen kwam ik erachter dat dit 'de' drugs voor mij was. Ik begon bijna meteen met dagelijks blowen. Op mn 18e ben ik gestopt met mn school omdat ik gewoon niet wist wat ik wou gaan doen. Vooral het laatste jaar ben ik eigenlijk dagelijks bezig met; ja ik wil eigenlijk wel stoppen. Maar het lukt me gewoon niet, omdat ik het denk ik niet graag genoeg wou. Alle problemen die ik heb en nieuwe problemen die komen, die hebben allemaal te maken met het blowen. 3 jaar geleden kreeg ik eindelijk een relatie met het meisje van mn dromen, het eerste jaar heb ik helemaal niet dagelijks geblowt, maar een aantal x in de week. Helaas ben ik daarna gwn weer dagelijks gaan blowen, als ik bij haar weg ging of zij bij mij, dan ging ik meteen weer beginnen. Afgelopen week ben ik dus mn liefde van mn leven verloren omdat ze het niet meer voelt voor mij. Ik besef me nu pas dat ik al die tijd mijzelf Niet ben geweest door het blowen. Hoe kan ik haar gelukkig houden als ik niet eens gelukkig met mezelf ben geweest ? En dat neem ik mijzelf dus erg kwalijk. Ik dacht al die tijd dat ik wel gelukkig was maar dat ben ik helemaal niet. Zodra ik niet kon blowen was ik niet te genieten, dat is toch niet gezond. Ik was alleen maar bezig in mn eigen wereldje, en dacht dat alles wel goed kwam. Toch ben ik blij dat dit gebeurd is, want dit heeft mn ogen echt geopend. Nu ze weg is merk ik hoe alleen ik eigenlijk ben, en dat blowen al die tijd mij zoveel problemen opleverde. Ik heb altijd zo'n onrust in mij, kan nergens van genieten. Op deze manier doorgaan werkt voor mij niet meer. Terwijl ik altijd dacht dat blowen het beste was wat me is overkomen, ik vluchtte uit de realiteit en vluchtte weg voor mijn problemen die ik heb meegemaakt. Ik wou niks meer voelen. Vandaag is mn 2e dag dat ik gestopt ben, ook met normaal roken. Dus alles ! Niet roken, niet drinken, niet blowen, niks. Ik ben dringend op zoek naar tips en meer hou vast, want ik wil dit zo graag doorzetten en nu echt een verandering doormaken. Het is echt moeilijk. Groetjes Simon"
"Green Dude zei: Hallo Simon! Eerst en vooral respect voor je dat je je verhaal met ons wilt delen. Anderen zullen zich waarschijnlijk ook kunnen herkennen in je verhaal wat hen mogelijks helpt! Ik heb in een gelijkaardige situatie gezeten maar dan zonder de vriendin erbij. Wat belangrijk is deze eerste dagen/weken is dat je afleiding zoekt. Ik weet niet of je hobby's hebt maar probeer je hierop te focussen. Neem desnoods een nieuwe hobby op of verlies je terug in oude hobby's. Ik ga je niet vertellen dat dit 'the magic potion' is maar het kan zeker helpen. Ook zal in het begin niks aangenaam zijn om te doen, en zal het zeker niet de dopamine bezorgen die wiet bij je deed maar dat is helemaal oké, het is een stap in het herstelproces. Als je echt toegewijd bent aan het stoppen zul je merken dat je je snel gaat beter voelen, al na een korte tijd maar dan pas komt de echte uitdaging. 2 weken tot een maand lukt de meesten wel, maar vanaf dan krijg je gedachten als: "Ooh, wat kan dat ene jointje nu kwaad, het is een mooi moment ervoor en kan erna heus wel weer nee zeggen." Luister hier AUB niet naar, is puur de verslaving die spreekt. Rook een gewone sigaret, drink glazen water, pomp een 20 tal keer, maar doe er alles aan om die craving te weerstaan, je bent nu toch zo ver gekomen, toch? Ik ben er van overtuigd dat het jou ook wel lukt Simon, er zijn er tal van mensen met minder wilskracht je vooraf gegaan en het is hen ook gelukt, dus komt bij jou ook wel goed. Het belangrijkste is dat je het 100 procent wilt, maar uit je verhaal kan ik afleiden dat dit wel zo is denk ik. Good luck my stranger friend! PS: je hebt op internet een driedelige video van elk 2 uur die specifiek voor cannabisverslaafden dient. Is echt een aanrader en heeft ervoor gezorgd dat ik 3 maand van de wiet ben afgebleven! Ben de naam wel ff vergeten 😅 Klik om te vergroten... Dankjewel voor je reactie !! Ik ben zeker gemotiveerd, meer dan ooit. Ik heb vaker geprobeert de stoppen, dan heb je een aantal dagen gehad en dan denk je van ah joh het kan wel weer, en dan ben je zo weer terug waar je begon. Dit keer ga ik zeker doorzetten en niet na 2 weken weer beginnen. Het is gwn een gevecht in je hoofd, moet telkens mijzelf weer zeggen dat ik het niet moet doen. Echter, ik zou niet weten hoe ik mij voel als ik bijv een maand of meer niet geblowt heb, aangezien ik dat in 6 jaar al niet meer heb meegemaakt. Hopelijk raak ik dat onrustige gevoel kwijt. Ik ben druk op zoek naar afleiding. Ik merk dat sporten vooral goed doet, alleen zodra ik weer thuis ben heb ik meteen weer zo'n stemmetje in mn hoofd. Hopelijk gaat dat weg na een aantal weken. Het enige wat ik nu kan doen is blijven stoppen, elke dag word het beter... Ik ga op zoek naar die video, kan ik het vinden op youtube denk je ? Bedankt voor de moeite die jullie nemen voor het reageren"
"Green Dude zei: Hey Simon! Motivation is key! Zit al goed dus, perfect! Wat je vertelt over dat stemmetje is heel herkenbaar, spreken ze ook over in die video. Goed van het sporten! Mat je lichaam ook wat af dus raak je makkelijker in slaap wat soms moeilijk kan zijn de eerste dagen. Mindfullness kan voor sommigen ook een goed alternatief zijn, persoonlijk vind ik de combo koude douche - ademhalingsoef - meditatie een knaller van formaat maar zijn individuele keuzes natuurlijk. Ik heb de link van deel 1 trouwens gevonden (Was Allen Carr en noet Alan Watts ), had hiervoor een jaar lang allerlei manieren uitgezocht om te stoppen maar deze video had echt de switch gemaakt, denk persoonlijk dat heel veel mensen hiermee gebazt kunnen zijn, en hoop oprecht dat het ook voor jou kan helpen! Veel succes en lots of love my friend ❤ Klik om te vergroten... Ik merk dat afleiding zoeken met sporten goed werkt, alleen op het moment dat ik thuis ben verveel ik me ofzo. Dan heb ik meteen de neiging om weer te beginnen, het blijft een gevecht in je hoofd. Ik moet telkens mezelf weer zeggen dat ik het niet moet doen. Bedankt voor de video, ik ga het meteen opzoeken !! Dankjewel man !!!! Ik waardeer het echt ❤️❤️"