#1
Goede avond allen.
Na 20 jaar hasj en wiet gerookt te hebben, heb ik 3 dagen geleden besloten te stoppen. Het deed me niets meer. Mijn laatste brokkie hash van 6,5 gram was er in iets meer dan een week doorheen gejast. Dat vond ik best een dingetje.
Ken je dat gevoel dat het niet meer uitmaakt hoeveel je in je jointje stopt?
Dat was mijn eye-opener. Het smaakt me niet meer, ik werd steeds passiever de laatste tijd en ik wilde eigenlijk ieder vrij moment alleen maar tjaapies roken. Is een slechte combi als je ook een gezin hebt die je aandacht verdienen.
Op dit moment voel ik me goed. Kleine jongen ligt net lekker op bed en normaal gesproken zou ik nu zo'n beetje beginnen met mijn eerste jointje te draaien om vervolgens de hele avond te gaan zitten blowen in mijn gezellige houten mencave.
Nu zit ik daar ook. Met een sigaretje.
En heel eerlijk gezegd, ben ik ook daar wel klaar mee. Al denk ik dat het beter is niet te hard van stapel te lopen. Ik merk dat mijn lijf het wel fijn vind, het gestopt zijn met blowen. Bij enige (in) spanning krijg ik direct onwijze zweet oksels. Ik stink dan echt behoorlijk. Het is momenteel dan ook een must om meerdere keren per dag te douchen en een schoon setje kleding aan te trekken. Niet leuk en soms iets gênant, op werk bijvoorbeeld, als ik mijzelf begin te ruiken excuseert ik me ook tegen mijn collega's. Zij weten er dus ook van, althans sommige die ook blowen. Daardoor krijg ik gelukkig begrip en ik weet dat het tijdelijk is. Mijn lijf is aan de voorjaars schoonmaak begonnen.
Ik doe het cold turkey maar ben er wel achter dat dit forum mij erbij helpt.
Uren kan ik hier ronddwalen om de ervaringen van anderen te lezen.
Het heeft nagenoeg hetzelfde effect als wanneer ik eens per week naar de AA ga voor mijn alcohol gebruik.
Daar had ik overigens exact dezelfde lichamelijke reactie bij toen ik afgelopen november definitief stopte met alcohol. Onrustig slapen, transpireren, concentratie problemen etc. uiteindelijk zijn die ongemakken als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik houdt er dan ook rekening mee dat de ongemakken die ik momenteel ervaar ook spoedig verdwenen zullen zijn.
Wel merk ik dat net als toen ik stopte met drinken (ik ging vaak naar de kroeg, of dronk bij vrienden thuis) er een leegte ontstaat. Bepaalde contacten vervagen omdat er geen raakvlak meer is in mijn nieuwe situatie. Dat kan lastig, vervelend en pijn doen, maar ook dat zal goed komen. Mensen komen en gaan gedurende je leven en wanneer je stopt met drinken raak je louter drinken broeders kwijt.
Afijn. Ik ga zo een bakkie bij mijn vader drinken en ik zal hem vertellen over mijn recentelijk genomen actie.
Ik denk dat hij het wel kan waarderen, daar hij weleens liet doorschemeren dat het maar eens stoppen moest.
Ik ben immers een vent van bijna 40 met een gezin. 😊 Ik snap 'm wel die ouwe knar.
Graag wil ik het voor nu hier bij laten en kijk ik uit naar eventuele reacties van jullie kant.
Een hele fijne avond toegewenst en dank voor het lezen van mijn verhaaltje!
Na 20 jaar hasj en wiet gerookt te hebben, heb ik 3 dagen geleden besloten te stoppen. Het deed me niets meer. Mijn laatste brokkie hash van 6,5 gram was er in iets meer dan een week doorheen gejast. Dat vond ik best een dingetje.
Ken je dat gevoel dat het niet meer uitmaakt hoeveel je in je jointje stopt?
Dat was mijn eye-opener. Het smaakt me niet meer, ik werd steeds passiever de laatste tijd en ik wilde eigenlijk ieder vrij moment alleen maar tjaapies roken. Is een slechte combi als je ook een gezin hebt die je aandacht verdienen.
Op dit moment voel ik me goed. Kleine jongen ligt net lekker op bed en normaal gesproken zou ik nu zo'n beetje beginnen met mijn eerste jointje te draaien om vervolgens de hele avond te gaan zitten blowen in mijn gezellige houten mencave.
Nu zit ik daar ook. Met een sigaretje.
En heel eerlijk gezegd, ben ik ook daar wel klaar mee. Al denk ik dat het beter is niet te hard van stapel te lopen. Ik merk dat mijn lijf het wel fijn vind, het gestopt zijn met blowen. Bij enige (in) spanning krijg ik direct onwijze zweet oksels. Ik stink dan echt behoorlijk. Het is momenteel dan ook een must om meerdere keren per dag te douchen en een schoon setje kleding aan te trekken. Niet leuk en soms iets gênant, op werk bijvoorbeeld, als ik mijzelf begin te ruiken excuseert ik me ook tegen mijn collega's. Zij weten er dus ook van, althans sommige die ook blowen. Daardoor krijg ik gelukkig begrip en ik weet dat het tijdelijk is. Mijn lijf is aan de voorjaars schoonmaak begonnen.
Ik doe het cold turkey maar ben er wel achter dat dit forum mij erbij helpt.
Uren kan ik hier ronddwalen om de ervaringen van anderen te lezen.
Het heeft nagenoeg hetzelfde effect als wanneer ik eens per week naar de AA ga voor mijn alcohol gebruik.
Daar had ik overigens exact dezelfde lichamelijke reactie bij toen ik afgelopen november definitief stopte met alcohol. Onrustig slapen, transpireren, concentratie problemen etc. uiteindelijk zijn die ongemakken als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik houdt er dan ook rekening mee dat de ongemakken die ik momenteel ervaar ook spoedig verdwenen zullen zijn.
Wel merk ik dat net als toen ik stopte met drinken (ik ging vaak naar de kroeg, of dronk bij vrienden thuis) er een leegte ontstaat. Bepaalde contacten vervagen omdat er geen raakvlak meer is in mijn nieuwe situatie. Dat kan lastig, vervelend en pijn doen, maar ook dat zal goed komen. Mensen komen en gaan gedurende je leven en wanneer je stopt met drinken raak je louter drinken broeders kwijt.
Afijn. Ik ga zo een bakkie bij mijn vader drinken en ik zal hem vertellen over mijn recentelijk genomen actie.
Ik denk dat hij het wel kan waarderen, daar hij weleens liet doorschemeren dat het maar eens stoppen moest.
Ik ben immers een vent van bijna 40 met een gezin. 😊 Ik snap 'm wel die ouwe knar.
Graag wil ik het voor nu hier bij laten en kijk ik uit naar eventuele reacties van jullie kant.
Een hele fijne avond toegewenst en dank voor het lezen van mijn verhaaltje!