Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnderzoek Cocaïne en identiteit

Onderzoek Cocaïne en identiteit

27 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
J
JeroenmLid
01-01-2024, 00:00
#1
cocaientje zei:
ik zou je wel het een en ander willen vertellen maar ik wil niet dat mijn vriend dit weet, Hij weet niet hoe erg ik ermee zit. tenminste hij weet t wel maar weet niet dat ik opdeze forum zit.
Dus zeg t maar
Klik om te vergroten...

Dat begrijp ik. Als je een gesprek op zich geen probleem vindt, kunnen we op een neutrale plek afspreken, zodat je vrij kunt praten over wat jij er van denkt. Als je je daar niet prettig bij voelt dan begrijp ik dat ook heel goed, en dan moet je het natuurlijk niet doen. Die keuze is uiteraard aan jou. Misschien kunnen we over of we een afspraak maken of niet beter per e-mail overleggen? Laat me maar even wat weten!
c
cocaientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
waarom heb ik nog niks gehoord, jeroen. heb je een mail verstuurd
J
JeroenmLid
01-01-2024, 00:00
#3
cocaientje zei:
ik wil wel met je op een neutrale plek afspreken ik kom uit de randstad. Je kan ook over mij het een en ander lezen onder de forum cocaine/ziekte
Klik om te vergroten...

Super! Ik zal je posts in 'cocaïne/ziekte' lezen. Ik begin in februari waarschijnlijk met mijn interviews. Ik zal binnenkort contact met je opnemen om iets af te spreken. Voor mij is het het handigste als je me even een mailtje stuurt, zodat ik alvast wat achtergrondgegevens (zoals bijvoorbeeld je leeftijd) kan noteren. Bovendien kunnen we dan een afspraak maken, want het is misschien niet helemaal veilig als we via het openbare forum een afspraak gaan maken.
J
JeroenmLid
01-01-2024, 00:00
#4
cocaientje zei:
waarom heb ik nog niks gehoord, jeroen. heb je een mail verstuurd
Klik om te vergroten...

Sorry! Ik heb gisteravond mijn mail niet meer gelezen. Ik heb niet teruggemaild omdat ik niet meer binnen de 10 minuten zat. Het leek me daarom beter om je via het forum weer te benaderen.
c
cocaientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
langs deze weg wil ik vertellen hoe het bij mij is begonnen dat ik coke ben gaan gebruiken.

Laat ik eerst iets over mijzelf vertellen. Ik ben 38 jaar, heb een vrij sociaal leven, ik werk 4 dagen in de week 6 uur.
Hebn een man en twee poezen. En woon in een heerlijke omgeving.

Toen ik 20 was leerde ik mijn huidige vriend kennen, we gingen samenwonen toen we allebei 21 waren.
Na 2 a 3 jaar kwam ik erachter dat mijn vriend (incl. familie en vrienden al jaren af en toe een lijntje namen)
Toen ze mij dat vertelden schrok ik niet eens, maar ene dacht ik wel van oh daarom moesten jullie zo vaak naar de wc of zomaar ff naar boven, als we een verjaardag of feestje hadden. Maar ik kon ermee leven en verder deed ik erzelf niets mee,

2 jaar later (ik zal 25 geweest zijn) nam ik voor het eerst een half lijntej samen met mijn vriend en nog wat vrienden, Geweldig was het! Wat een lulkick hadden we met zijn allen.
Zo is het jaren door gegaan alleen met feestjes of verjaardagen met zijn 2en een halve gram. De hele nacht had je dan feest.

Maar 5 jaar terug werd ik ziek, (nek en schouderklachten) en moest thuis blijven. Er was een nieuwe kroeg gekomen waar we met een heel stel vrienden toch wel 4 keer in de week kwamen, en toen sloop het er eigenlijk in dat er die dagen ook wat gebruikt ging worden. En we kennen een paar mensen die het verkopen. Dus makkelijker kan je het niet hebben als je dealers in je vriendenkring hebt.

Nu ben ik 38 en vind dat ik eens volwassen moet worden, en ik merk dat het toch vreet aan je lichaam. Ze zeggen niet voor niets "Coke de witte sloper".

Ik ben nu al aanzienlijk aan t minderen, maar aangezien we altijd veel aanloop hebben van vrienden waarbij t ook normaal is om altijd wat op zak te hebben blijft t moeilijk maar ik blijf vertrouwen in mezelf hebben
dat het gaat lukken om het gebruik heel erg te gaan verminderen.

Zo dit was het wel een beetje. Ik hoop dat andere mensen wat aan mijn verhaal hebben. Dus Joeroen daarom reageer ik ook via de forum.
Omdat ik denk (ook als jij vragen aan mij hebt, die ik dan ook zal beantwoorden ) dat andere mensen er misschien ook wat aan hebben en een mening kunnen geven.
J
JeroenmLid
01-01-2024, 00:00
#6
cocaientje zei:
langs deze weg wil ik vertellen hoe het bij mij is begonnen dat ik coke ben gaan gebruiken.

...

Zo dit was het wel een beetje. Ik hoop dat andere mensen wat aan mijn verhaal hebben. Dus Joeroen daarom reageer ik ook via de forum.
Omdat ik denk (ook als jij vragen aan mij hebt, die ik dan ook zal beantwoorden ) dat andere mensen er misschien ook wat aan hebben en een mening kunnen geven.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie, Cocaientje. Mocht ik in de nabije toekomst nog vragen voor je hebben, dan zal ik ze via dit forum stellen. Als je ze dan liever niet 'publiekelijk' wil beantwoorden, dan weet je me (per mail) te bereiken. In elk geval nogmaals bedankt!
P
PSYCHLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geplaatst: 25 Jan 2006 13:12 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
JE KAN MIJ EVT MAILEN OP [email protected]...BEN BENIEUWD NAAR T ONDERZOEK

Het enige wat ik wil meegeven is: hou de dealers op afstand, maak desnoods een kut opmerking over hun shit...dealers komen einde van de maand langs om nieuwe nr's uit te delen: dit doen zij goed, omdat hunnie ook niet dom zijn dat mensen uit het echte leven hun salaris rond dit tijdstip gestort krijgen. zorg dat je op dat moment super sterk staat !! zeg nee tegen het nr...en al heb je de pest aan iemand....vraag ze dat nr in hun brievenbus te gooien hahaha nee hoor ik wens dit NIEMAND toe...1maal geprobeerd en je bent verkocht...

Ik heb in een flow gezeten betreft het roken van Crack...welliswaar met folie op een glas....de flow houd nu al gedurende 9 maanden aan en is zwaar verrot om hier ook daadwerkelijk van af te komen...mijn mening hierover is hetvolgende: The Devil is Playing with YOU,,,,iedereen kent het engeltje en duiveltje op de schouders...welliswaar zal het duiveltje door het gebruik overheersen...je krijgt idd ideeen waar je in nuchtere toestand niet op zou komen. Klink raar wat ik zeg maar is echt zo...je raakt in een seksuele stimulans. zelfs op het gebied van anale neigingen...en dan nog niet eens homogevoelens te bezitten.....Crack is een vraagstuk....zodra je er aan begint, trekt dit verhaal je ontzettend en het is als ware een boek wat je openslaat....je blijft gebruiken totdat je de meeste antwoorden heb gekregen en geloof mij....je vragen zullen door je onderbewustzijnde persoon verkregen woorden, MAAR het boek raakt nooit uit ! MENSEN NEEM NOOIT EEN HIJS VAN EEN CRACKPIJP !!!!

hoe kom je hier nou vanaf ? Nou mijn mening is: zoek zo ie zo hulp bij je huisarts....deze hoeft je nog niet eens door te verwijzen naar hulp van een dergelijke afkickinstantie...probeer eerlijk en open te zijn over je gebruik tegenover de dokter..hij zal hier aandachtig naar luisteren ! hij zal je hoogstwaarschijnlijk antidepressiva meegeven...zodat je humeur weer hersteld kan worden, (want je heb te maken met schommelende wisselstemmingen) daarnaast kan ik zeggen: eet veel fruit...appels & sinaasappels...neem genoeg vita's (c) en drink genoeg water ! zoek iets wat je als vervanging kan doen van de drugs...in mijn geval sporten & bewegen... je lichaam boost geven duurt wel een week of 2 maar al zou je dit 2 weken uithouden....en NIET gebruiken ! dan denk k wel dat het goed komt ! Je zal je beter voelen als ooit tevoren, maar mensen stop met het GEBRUIK van COCAINE ! (rookvorm) Je gaat zo ie zo naar de klote...zelfs miljonairs mensen !!! echt naar de klote !!!!

al krijg je na 2 weken weer een nummer of trek in een Bal....en je kan het niet laten om er 1 of meerdere Bolletjes aan te schaffen....dan zou ik zeggen....gooi is een Bruine Bol op die glas of in die pijp *heroine*...en rook dat zoals je gewend bent met wit ! En mensen ik zeg 1 Bol, NIET MEER !!!!! anders word je hero-*verslaafde* en dat is nog kutter ! Je knalt die bOl erin en je neemt een goei9e haal. Je zal t effect merken ! cker en je word doodziek...zelfs de dag erna....je zal zo ziek worden...dat je nooit meer een bol wil...maar MENSEN let op...Niet meer als 1 bruin roken, anders ben je verkocht aan een nog ergere drugs en zit je eerdaags te spuiten bij het leven.

Nou ik hoop dat iemand er wat aan zal hebben. meer ervaringen delen of zoek je hulp met iemand die ook een gebruiker is of was van deze drugs////mail me dan is...dan praten we verder en zullen onze ervaringen delen, daarnaast ga ik jou helpen om hier vanaf te komen...je heb gewoon iemand in je omgeving nodig die ER VOOR JE IS...dit is het hele EUVEL !

Groetjes Psych
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ga je dit overal posten?
s
someone_nlLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik moet voor een ander onderzoek binnenkort in Nijmegen zijn en ben eventueel wel bereid mijn verhaal te vertellen (ik ben recreatief gebruiker).
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
The brainwashed do not know they are brainwashed.
J
JeroenmLid
01-01-2024, 00:00
#11
someone_nl zei:
Ik moet voor een ander onderzoek binnenkort in Nijmegen zijn en ben eventueel wel bereid mijn verhaal te vertellen (ik ben recreatief gebruiker).
Klik om te vergroten...

Super! Lijkt me erg interessant! Wanneer moet je in Nijmegen zijn? Je kunt me ook mailen: [email protected]
c
cocaientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
daarnaast kan ik zeggen: eet veel fruit...appels & sinaasappels...neem genoeg vita's (c) en drink genoeg water ! zoek iets wat je als vervanging kan doen van de drugs...in mijn geval sporten & bewegen... je lichaam boost geven duurt wel een week of 2 maar al zou je dit 2 weken uithouden....en NIET gebruiken ! dan denk k wel dat het goed komt !

Nou psych dit is dus waar ik al vanaf aug/sept mee bezig ben.
Met veel sporten iedere dag na het eten trimmen 1 keer in de week zwemmen en goed en viaminerijk eten en drink 2 liter water op een dag. Afstand nemen van alles, je hoofd zo gezegt leegmaken
En.... Ik heb al bijna een hele week niet meer gebruikt.
Maar nu komt het weekend er weer aan he?
Wordt moeilijk maar blijf volhouden.
Het moet zeker niet meer zo worden van om de dag een pak versnuiven

Maar in t weekend hebben we altijd vrienden over de vloer en dan weet je t wel. MIsschien iemand een idee??
Ik ben wat dat betreft echt een recreatu=ief gebruiker.
c
cocaientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
en nog ff ter aanvulling over die dealers, de dealers zijn vrienden.
We waren al vrienden voordat ze gingen verkopen, dus ja dat wordt een beetje moeilijk. Maar er is ereen die altijd eind van de mnd belt dus wat dat betreft heb je HELEMAAL gelijk.
m
missslocaLid
01-01-2024, 00:00
#14
hay

Ik wou ff melden dat RECREATIEF gebruik maar zelden voorkomt. :( Cocaine maakt men snel verslaafd en een meerderheid van de mensen die gebruikt is verslaafd eraan ook al ontkennen ze het!!! Bijna iedereen die is gestopt met gebuiken zal het naderhand ook nooit weer doen omdat het gewoon moeilijk is om te beheersen! Het is niet als een avondje drinken of je moet wel heel sterk in je schoenen staan!!!! Ik denk dat velen het met me eens zijn maar alsnog succes met het vinden van mensen! XXX
c
cocaientjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik zou je wel het een en ander willen vertellen maar ik wil niet dat mijn vriend dit weet, Hij weet niet hoe erg ik ermee zit. tenminste hij weet t wel maar weet niet dat ik opdeze forum zit.
Dus zeg t maar
J
JeroenmLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo!

Voor een kort onderzoek ben ik op zoek naar mensen die met mij een gesprek willen houden over hun ervaring met cocaïne. Ik ben specifiek op zoek naar zogeheten 'recreatieve gebruikers', dat wil zeggen: mensen die cocaïne gebruiken of gebruikt hebben, maar er niet verslaafd aan zijn of in een problematische situatie zitten als gevolg van het gebruik. Denk hierbij aan mensen die vooral gebruiken samen met vrienden of hun partner, of bij bepaalde gelegenheden zoals feesten of (andere) belangrijke momenten.

Mijn onderzoek is gericht op hoe jij tegen cocaïne en het gebruik ervan aankijkt. Ik vind het interessant om te kijken hoe het gebruik ervan (of het 'zijn' van gebruiker) beïnvloedt 'wie' jij bent (je identiteit). Daarbij horen ook dingen als welke dingen je in verband brengt met cocaïne, en hoe je het gebruikt. Welke rol of plaats cocaïne in jouw leven inneemt, en welke sociale functie het heeft (bijvoorbeeld vrienden, familie, etc.).

Als je mee wil werken aan mijn onderzoek worden je gegevens en wat je zegt uiteraard vertrouwelijk behandeld, en als je dat wil krijg je in de resultaten een valse naam en woonplaats. Het staat je vanzelfsprekend altijd vrij niet te antwoorden op vragen die ik stel.

De interviews / gesprekken wil ik het liefst rond februari gaan houden, en ik kom naar de plaats die jou het handigste uitkomt (je hoeft dus niet te reizen).

Heb jij zin om me wat meer te vertellen over hoe jij erover denkt? Reageer dan op dit bericht, of mail naar [email protected]

Jeroen Moes, Radboud Universiteit Nijmegen
c
cocaientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik zou wel mee willen werken aan je onderzoek, maar wat is doel hiervan en waarom wil je dit doen. Ben jijzelf een gebruiker??
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
zou wel willen helpen maar heb het slechts 3 keer gebruikt... weet niet of je daar wat aan hebt..
c
cocaientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik wil wel met je op een neutrale plek afspreken ik kom uit de randstad. Je kan ook over mij het een en ander lezen onder de forum cocaine/ziekte
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#20
hmmmz,ik wil ook wel meedoen hieraan....
heb coke 6 maanden of langer wekelijks gebruikt!!,nu ik zag dat het mis aan het lopen was ben k ermee gekapt!!!

[email protected] is mn msn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."