Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo! Voor een kort onderzoek ben ik op zoek naar mensen die met mij een gesprek willen houden over hun ervaring met cocaïne. Ik ben specifiek op zoek naar zogeheten 'recreatieve gebruikers', dat wil zeggen: mensen die cocaïne gebruiken of gebruikt hebben, maar er niet verslaafd aan zijn of in een problematische situatie zitten als gevolg van het gebruik. Denk hierbij aan mensen die vooral gebruiken samen met vrienden of hun partner, of bij bepaalde gelegenheden zoals feesten of (andere) belangrijke momenten. Mijn onderzoek is gericht op hoe jij tegen cocaïne en het gebruik ervan aankijkt. Ik vind het interessant om te kijken hoe het gebruik ervan (of het 'zijn' van gebruiker) beïnvloedt 'wie' jij bent (je identiteit). Daarbij horen ook dingen als welke dingen je in verband brengt met cocaïne, en hoe je het gebruikt. Welke rol of plaats cocaïne in jouw leven inneemt, en welke sociale functie het heeft (bijvoorbeeld vrienden, familie, etc.). Als je mee wil werken aan mijn onderzoek worden je gegevens en wat je zegt uiteraard vertrouwelijk behandeld, en als je dat wil krijg je in de resultaten een valse naam en woonplaats. Het staat je vanzelfsprekend altijd vrij niet te antwoorden op vragen die ik stel. De interviews / gesprekken wil ik het liefst rond februari gaan houden, en ik kom naar de plaats die jou het handigste uitkomt (je hoeft dus niet te reizen). Heb jij zin om me wat meer te vertellen over hoe jij erover denkt? Reageer dan op dit bericht, of mail naar [email protected] Jeroen Moes, Radboud Universiteit Nijmegen"
"Brice zei: Je zegt te willen onderzoeken hoe het de persoonlijkheid aantast, maar gezien je de mensen vOOr hun gebruik niet kende, ga je dit nooit te weten komen je krijgt slechts 1 kant te zien he, die van het gebruik Klik om te vergroten... Het gaat mij er niet om hoe het de persoonlijkheid 'aantast'. Ten eerste vind ik die term nogal subjectief, omdat het suggereert dat er iets in negatieve zin is veranderd. Bovendien gaat het mij niet om de verandering. Ik wil inzicht krijgen in hoe mensen die cocaine gebruiken tegen deze drug aankijken. Verder interesseert me welke dingen er voor diegene mee samenhangen. Het is geen medisch of psychologisch onderzoek, om die reden gaat het dus ook niet om de verandering. je kan hoogstens vragen wat ze er zelf van denken, maar subjectiever als dit ga je het niet vinden hoor -> veel rationalisatie, veel braindamage misschien :P toch veel succes Klik om te vergroten... Het gaat er mij ook om wat mensen er zelf van denken, maar dus niet in de zin van verandering, en al zeker niet 'aantasting'. Het gebruik ervan wil ik neutraal benaderen, en een deel van 'de wereld' van de geinterviewde in kaart brengen. Mochten er nog vragen zijn over mijn onderzoek, aarzel niet om te mailen of hier een berichtje te typen!"
"spacekonijn zei: zou wel willen helpen maar heb het slechts 3 keer gebruikt... weet niet of je daar wat aan hebt.. Klik om te vergroten... Dat je slechts drie keer gebruikt hebt is geen belemmering. Ik heb geen maatstaven hoe vaak iemand moet gebruiken. Het gaat mij meer om de context waarbinnen dat gebeurt. Ik ben specifiek op zoek naar mensen die het 'recreatief' gebruiken (dus geen cocaïne-verslaafden, ook interessant, maar dat is een groep apart en valt buiten mijn doelgroep)."
"cocaientje zei: ik zou wel mee willen werken aan je onderzoek, maar wat is doel hiervan en waarom wil je dit doen. Ben jijzelf een gebruiker?? Klik om te vergroten... Leuk dat je mee wil werken! Je kunt me een persoonlijk bericht sturen via deze site, maar nog liever een mailtje: [email protected] Om terug te komen op je vragen: met dit korte onderzoek wil ik proberen inzicht te krijgen in hoe gebruikers van cocaïne aankijken tegen het gebruik ervan, en tegen de drug zélf. Het gaat me nadrukkelijk niet om het beschrijven van problemen als verslaving, geldnood, enzovoorts. Ik wil me juist richten op de mensen die cocaïne 'recreatief' gebruiken. Daarmee bedoel ik dat je cocaïne gebruikt, maar niet in de eerste plaats omdat het 'moet' (zoals bij verslaving), maar vooral omdat je het graag wil. Ik denk daarbij aan mensen die het bijvoorbeeld zo nu en dan met vrienden of op feesten gebruiken. Ik ben zelf geen gebruiker van cocaïne, maar ik sta absoluut niet negatief tegenover het gebruik ervan. Ik zal zelf voor het onderzoek ook geen cocaïne gaan gebruiken, omdat ik juist wil proberen om het perspectief van de mensen die ik ga interviewen te belichten. Het zelf gebruiken van cocaïne zou ertoe kunnen leiden dat ik mijn eigen ideeën erover ga vermengen met die van de geïnterviewde. De resultaten van mijn onderzoek zouden dan niet meer zo betrouwbaar zijn. Als je nog vragen hebt, aarzel niet om ze hier of per mail te stellen!"
"cocaientje zei: ik wil je wel via deze forum vertellen dat cocaine heel erg je leven kan beheersen. Iedere dag eraan denken of gebruiken. Momeneten dat je het niet wil maar toch doet omdat vrienden en eigenlijk iedereen die kent het gebruikt. Heb al meerde malen geprobeert te stoppen, maar het is nooit echt gelukt. Als ik een paar dagen wel van die troep kon afblijven voel ik me geweldig. Eerst was het omgekeerd toen voelde ik me geweldig a;s ik gebuikt had, maar niet meer. Mijn sociale leven is veranderd omdat mijn partner ook gebruikt zitten vaak thuis "gezellig"met zijn 2en of met vrienden die langskomen. We komen nog amper de deur uit. Het is dat ik werk,. Als je vragen hebt, Ik beantwoord ze graag voor je Klik om te vergroten... Ok, ik begrijp wat je bedoelt. Waar ik in jouw post vooral in geïnteresserd ben, is het feit dat je zegt dat je het 'toch doet omdat vrienden en eigenlijk iedereen die je kent het gebruikt'. Hoe jij tegen cocaïne aankijkt (bijvoorbeeld dat je je eerst geweldig voelde als je het gebruikt had, en nu juist andersom) vind ik ook interessant. Waar ik ook wel meer over zou willen weten is dat je zegt dat je het '"gezellig" met zijn 2en of met vrienden die langskomen' gebruikt. Hoe gaat dat er dan aan toe? Zijn er bepaalde dingen die gebeuren waardoor je sneller geneigd bent om te gaan gebruiken? Belangrijk voor mij is ook: hoe is het gebruik van cocaïne met je sociale leven verweven? Liefst zou ik je veel van deze vragen in persoon willen stellen, maar als je dat liever niet wil, maar tóch wel een antwoord wil / kan geven, dan kan dat ook per e-mail ([email protected]). Ik ben benieuwd naar jouw ideeën hierover!"
"cocaientje zei: ik zou je wel het een en ander willen vertellen maar ik wil niet dat mijn vriend dit weet, Hij weet niet hoe erg ik ermee zit. tenminste hij weet t wel maar weet niet dat ik opdeze forum zit. Dus zeg t maar Klik om te vergroten... Dat begrijp ik. Als je een gesprek op zich geen probleem vindt, kunnen we op een neutrale plek afspreken, zodat je vrij kunt praten over wat jij er van denkt. Als je je daar niet prettig bij voelt dan begrijp ik dat ook heel goed, en dan moet je het natuurlijk niet doen. Die keuze is uiteraard aan jou. Misschien kunnen we over of we een afspraak maken of niet beter per e-mail overleggen? Laat me maar even wat weten!"
"cocaientje zei: ik wil wel met je op een neutrale plek afspreken ik kom uit de randstad. Je kan ook over mij het een en ander lezen onder de forum cocaine/ziekte Klik om te vergroten... Super! Ik zal je posts in 'cocaïne/ziekte' lezen. Ik begin in februari waarschijnlijk met mijn interviews. Ik zal binnenkort contact met je opnemen om iets af te spreken. Voor mij is het het handigste als je me even een mailtje stuurt, zodat ik alvast wat achtergrondgegevens (zoals bijvoorbeeld je leeftijd) kan noteren. Bovendien kunnen we dan een afspraak maken, want het is misschien niet helemaal veilig als we via het openbare forum een afspraak gaan maken."
"cocaientje zei: waarom heb ik nog niks gehoord, jeroen. heb je een mail verstuurd Klik om te vergroten... Sorry! Ik heb gisteravond mijn mail niet meer gelezen. Ik heb niet teruggemaild omdat ik niet meer binnen de 10 minuten zat. Het leek me daarom beter om je via het forum weer te benaderen."
"cocaientje zei: langs deze weg wil ik vertellen hoe het bij mij is begonnen dat ik coke ben gaan gebruiken. ... Zo dit was het wel een beetje. Ik hoop dat andere mensen wat aan mijn verhaal hebben. Dus Joeroen daarom reageer ik ook via de forum. Omdat ik denk (ook als jij vragen aan mij hebt, die ik dan ook zal beantwoorden ) dat andere mensen er misschien ook wat aan hebben en een mening kunnen geven. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie, Cocaientje. Mocht ik in de nabije toekomst nog vragen voor je hebben, dan zal ik ze via dit forum stellen. Als je ze dan liever niet 'publiekelijk' wil beantwoorden, dan weet je me (per mail) te bereiken. In elk geval nogmaals bedankt!"
"someone_nl zei: Ik moet voor een ander onderzoek binnenkort in Nijmegen zijn en ben eventueel wel bereid mijn verhaal te vertellen (ik ben recreatief gebruiker). Klik om te vergroten... Super! Lijkt me erg interessant! Wanneer moet je in Nijmegen zijn? Je kunt me ook mailen: [email protected]"