Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiep in zijn hart wil iedereen stoppen die verslaafd is!

Diep in zijn hart wil iedereen stoppen die verslaafd is!

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat asl je verslaafd ben en er echt mee wilt stoppen dat je daar zelf voor de volle 100% achter moet staan omdat t anders waarschijnlijk toch niet lukt.
Wat ik ergens wel raar vind is dat als je verslaafd bent geweest dat ze zeggen dat je nooit meer kan/mag gebruiken omdat je dan terug valt. Is t dan zo dat je na 1x gebruiken weer helemaal terug bij af bent of kun je wel gewoon eens een keer gebruiken en t vervolgens weer tijden laten staan?
p
paultjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben van mening...............
als je verslaafd bent wil iedereen in zijn hart stoppen. Ik ben paultje en heb een probleem gehad met cocaine blowen en drank.
Ik zl een beetje mijn verhaal vertellen.Het is begonnen met wat vrienden te drinken.
Wat uit liep op pillen gebruik en cocaine gebruik.
Ik ben van mening dat de mensen di hier wat zeggen er niet helemaal van op de hoogte zijn wat eigenlijk een coke verslaving is.
Ik weet van me zelf als je een cocaine verslaving hebt de beste leugenaar van de wereld bent.
Ik heb namelijk 6 jaar voor iedereen verzwegen dat ik die verslaving had.......moet je nagaan 6 jaar terwijl mn vrouw de geheledag bij me was. Blowen deed ik voor afgelopen 5 december 2005 (want toen was ik er aan toe)17 jaar elke dag.
Ik ben nu dus 15 dagen gestopt met blowen en nu 3 jaar van een zware cocaine verslaving af. Een ding is zeker als deze jongen waar we het over hebben uberhout een cocaine verslaving heeft (wat ik wel denk) dan is het voor die jongen z'n probleem dat hij het zal de verslaving verzwijgen. Het is zeer moeilijk om dat toe te geven. Je moet het zien als dat je ze smorgen smiddags en savonds je brood af pakken. Ik praat nu uit mijn ervaring!!! Ik heb het nu niet meer moeilijk met mijn verslaving. Maar ikkon niet alles tegelijk. Daarom benik na 3 jaar pas aan mn blowen gaan werken.
En dat vond ik ook eng. Ik werd bang dat ik mn vrouw en 2 kinderen ging verliezen. Toen heb ik me aangemeld bij novadic dat is een verslavingszorg. Door heel veel te praten van te voren werd ik eindelijk op genomen.Ik mocht er maar 3 weken blijven. Ze zeiden dat ik het wel redde.
Ik was bang om mn eigen bloot te geven. Maar toen de knoop was doorghakt had ik nog een hele grootte schaamte over tegenover mijn vrouw en kinderen vrienden en familie want iedereen wist het onderhand. Ik was boos dat ik na 3 weken op straat werd gezet.
Ik dacht ik val terug. Maar gelukkig heb ik het doorstaan (maar ik ben er nog steeds niet)
Ik ben namelijk verslavings gevoelig. Is het geen coke dan drank dan blowen.
Zoals ik nu ben ken ik mn eigen niet. Ik was namelijk 15 toen ik helemaal nuchter was. :grin:
graag jullie mening over verslaving
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
haha, o je vroeg onze mening over verslaving lol! Zat al helemaal adviezen te geven enzo :grin:

Maareh, mijn mening over verslaving is wel te lezen op het forum, kan nu ff niet meer nadenken :tearsofjoy:
p
paultjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
caatje zei:
Ik denk dat asl je verslaafd ben en er echt mee wilt stoppen dat je daar zelf voor de volle 100% achter moet staan omdat t anders waarschijnlijk toch niet lukt.
Wat ik ergens wel raar vind is dat als je verslaafd bent geweest dat ze zeggen dat je nooit meer kan/mag gebruiken omdat je dan terug valt. Is t dan zo dat je na 1x gebruiken weer helemaal terug bij af bent of kun je wel gewoon eens een keer gebruiken en t vervolgens weer tijden laten staan?
Klik om te vergroten...

ik weet van me zelf als ik weer 1 keer ga gebruiken dat ik de klos ben......
dus dat ga ik niet meer doen.
Ik ben al ooit terug gevallen geweest.
Dus ik ga niet meer in de verleiding komen!!
Het bevalt me zo goed!! :wink:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#5
caatje zei:
Ik denk dat asl je verslaafd ben en er echt mee wilt stoppen dat je daar zelf voor de volle 100% achter moet staan omdat t anders waarschijnlijk toch niet lukt.
Wat ik ergens wel raar vind is dat als je verslaafd bent geweest dat ze zeggen dat je nooit meer kan/mag gebruiken omdat je dan terug valt. Is t dan zo dat je na 1x gebruiken weer helemaal terug bij af bent of kun je wel gewoon eens een keer gebruiken en t vervolgens weer tijden laten staan?
Klik om te vergroten...
Ik kan nu coke gebruiken en het dan gewoon bij een enkele keer laten, denk niet dat ik ooit nog kan terugvallen. Mijn vader, die een paar jaar verslaafd is geweest heeft een tijdje terug ook incidenteel weer een paar keer gebruikt. Hij is toen ook niet weer verslaafd geraakt. Er zullen mensen zijn bij wie dit wel het geval is maar het hoeft niet perse.
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#6
caatje zei:
Ik denk dat asl je verslaafd ben en er echt mee wilt stoppen dat je daar zelf voor de volle 100% achter moet staan omdat t anders waarschijnlijk toch niet lukt.
Wat ik ergens wel raar vind is dat als je verslaafd bent geweest dat ze zeggen dat je nooit meer kan/mag gebruiken omdat je dan terug valt. Is t dan zo dat je na 1x gebruiken weer helemaal terug bij af bent of kun je wel gewoon eens een keer gebruiken en t vervolgens weer tijden laten staan?
Klik om te vergroten...

whahaha caatje kijk mij maar terug bij af he :confused: ,en na 1 keer gebruiken ook nog......
die van de volle 100 procent klopt als een bus......
ik hoop dat ik snel dat punt weer bereik
G
GalaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Paultje, jij zegt dat volgens jou iedereen die verslaafd is diep in zijn/haar hart wil stoppen;
volgens mij geldt dat niet voor iedereen hoor!

Ik heb zelf een paar jaar heel veel drugs (voornamelijk coke) gebruikt en ja, ik was toen verslaafd. Lange tijd vond ik dat leventje geweldig en was ik echt niet van plan om te stoppen. Ik wist toen wel dat er een moment zou komen dat ik er genoeg van zou krijgen, ik beschouwde het als een fase, en idd, na 'n paar jaar had ik er ook echt genoeg van en ben ik zwaar gaan minderen.

Een kennis van me is al 6 jaar verslaafd aan coke en hij vindt 't wel prima zo.
Niemand heeft er last van, hij kan het betalen en hij accepteert de gevolgen van zijn verslaving.
Ik vind dit heel moeilijk te geloven, die tevredenheid kan ook juist een gevolg van z'n verslaving zijn, denk ik.
Ik bedoel, uitkomen voor je verslaving en deze accepteren lijkt heel dapper
maar ben je dan niet eigenlijk al een fase verder dan als je nog vecht tegen je verslaving?
Ik weet 't niet...
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is inderdaad moeilijk van de coke af te blijven... Voor mij is het gelukt dankzij :
- de wil om te stoppen
- je leven anders te gaan organiseren (niet meer in functie van de coke halen op vrijdag)

Nu, ik heb "maar" een jaar aan een stuk bijna elk weekend gebruikt, en ik ben het type 'eerste lijn, alles erdoor !'
Eens ik er aan begon (en dat was 1 gr. per weekend en soms eens 1,5) wist ik niet van ophouden, alles moest door m'n neus, ook al wou ik liever slapen...

Dat was 2 jaar geleden... Nu heb ik heel sporadisch nog eens zin, maar ik weet 't perfect onder controle te houden. Gelukkig maar ! :grin:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deranged zei:
caatje zei:
Ik denk dat asl je verslaafd ben en er echt mee wilt stoppen dat je daar zelf voor de volle 100% achter moet staan omdat t anders waarschijnlijk toch niet lukt.
Wat ik ergens wel raar vind is dat als je verslaafd bent geweest dat ze zeggen dat je nooit meer kan/mag gebruiken omdat je dan terug valt. Is t dan zo dat je na 1x gebruiken weer helemaal terug bij af bent of kun je wel gewoon eens een keer gebruiken en t vervolgens weer tijden laten staan?
Klik om te vergroten...
Ik kan nu coke gebruiken en het dan gewoon bij een enkele keer laten, denk niet dat ik ooit nog kan terugvallen. Mijn vader, die een paar jaar verslaafd is geweest heeft een tijdje terug ook incidenteel weer een paar keer gebruikt. Hij is toen ook niet weer verslaafd geraakt. Er zullen mensen zijn bij wie dit wel het geval is maar het hoeft niet perse.
Klik om te vergroten...

jij hebt er nu een vervangende drug voor.. ik denk dat melissa van plan is helemaal clean te worden..
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#10
JewCookie zei:
Deranged zei:
caatje zei:
Ik denk dat asl je verslaafd ben en er echt mee wilt stoppen dat je daar zelf voor de volle 100% achter moet staan omdat t anders waarschijnlijk toch niet lukt.
Wat ik ergens wel raar vind is dat als je verslaafd bent geweest dat ze zeggen dat je nooit meer kan/mag gebruiken omdat je dan terug valt. Is t dan zo dat je na 1x gebruiken weer helemaal terug bij af bent of kun je wel gewoon eens een keer gebruiken en t vervolgens weer tijden laten staan?
Klik om te vergroten...
Ik kan nu coke gebruiken en het dan gewoon bij een enkele keer laten, denk niet dat ik ooit nog kan terugvallen. Mijn vader, die een paar jaar verslaafd is geweest heeft een tijdje terug ook incidenteel weer een paar keer gebruikt. Hij is toen ook niet weer verslaafd geraakt. Er zullen mensen zijn bij wie dit wel het geval is maar het hoeft niet perse.
Klik om te vergroten...

jij hebt er nu een vervangende drug voor.. ik denk dat melissa van plan is helemaal clean te worden..
Klik om te vergroten...

das idd mijn intentie ja........
en das dus weer erg zwaar,vandaar dat ik gauw terug val......
en zwakke(hele zwakke)momenten.....
stoppen is verdomd moeilijk maar iedere situatie is weer anders.....
de mijne is lastig,maar die kennen jullie wel :wink:
dit weekend word een anti sos weekend maar wederom vanwege omstandigheden.....
S
Spy-gischLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk, vooral bij cokeverslaafden dat de wil eruit is gesnoven. Ze zeggen wel te willen stoppen maar die sos is te ver hun systeem ingesleten. Een paar keer heb ik al gezien dat mensen die coke gebruiken zeggen te willen stoppen maar gewoon weer terugvallen. Als je van de coke afkomt na een verslavig ben je echt sterk in mijn ogen. Het is zo makkelijk om weer een hele te halen, en dan nog 1, etc. Maar juist die mensen waarbij ik het zie/ heb gezien die halen mij weg van een verslaving van coke, ik word niet verslaafd dankzij de verslaafden. Als ik alleen al kijk naar de bedrijven waar ik gewerkt heb dan is het bizar hoeveel mensen even een snuifje halen op de plee. Laatst nog een collega die zn hele verleden heeft opgebiecht en gezegd dat ie er af is: Ik zie hem nu weer snotterend van de plee afkomen. Hij heeft echt hulp gehad en ook steun van bepaalde belangrijke mensen, heeft zn leven op de rails gezet, verhuisd, vriendin weg en toch snuift ie weer. Eigenlijk wil ik het er met hem over hebben maar weet diep van binnen dat het net zoiets is als een christen overtuigen van het feit dat het geloof onzin is.
ps Het is niet mn bedoeling je te ontmoedigen, sterker nog ik vind het echt knap als je er echt vanaf blijft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."