@frapannn 30 Okt 2006 17:23
Het lijkt me nooit goed indien personen zich bezig houden met activiteiten welke zijn of haar budget ruimschoots te boven gaan. Ook wat betreft cocaineconsumptie is het min of meer essentieel dat je je snuifjes kan betalen. Kan je dat niet dan word het vroeg of laat inderdaad een probleem. Wel denk ik dat dit niet alleen opgaat wat betreft cocainegebruik.
Iemand wie zichzelf nauwelijks een Opel Astra kan permitteren kan beter geen Porsche gaan rijden, en iemand wie het zich maar net kan veroorloven om met de caravan een weekje naar Spanje te gaan,kan ook beter geen suite in een Four Seasons gaan boeken.
Is het dan de schuld van de coke? Nee, ik denk van niet. Ik vind het ook heerlijk om 200 km/u te rijden in de 911 en kan ook de roomservice in het Four Seasons wel waarderen.
Stel dat ik het me niet kon veroorloven, of dat ik met 200 km/u tegen de vangrail aanknal, dan lijkt het me onredelijk om dan meteen met het vingertje naar Porsche of Four Seasons te wijzen.
Ik heb immers zelf de keuze om het wel of niet te doen.
Het meest belangrijke blijft dus, althans naar mijn mening, het verantwoordelijkheidsbesef cq gevoel en discipline van de persoon zelf.
