Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnu ik!

nu ik!

24 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
b
bibiLid
01-01-2024, 00:00
#1
frapannn zei:
Coke is een verslavende drug, even goed kon jij er verslaafd aan zijn...
Dan zou je toch anders denken.
Klik om te vergroten...

misschien wel, misschien niet...we zullen t nooit weten, omdat ik er dus heel erg tegen ben...
al zou ik een hele moeilijke tijd in mn leven krijgen, ik zou er nooit aan gaan, ik weet wat t met je doet....
de werkelijkheid...dat is t enigste waar k me goed in voelt!
w
wappiedflappieLid
01-01-2024, 00:00
#2
@frapannn 30 Okt 2006 17:23

Het lijkt me nooit goed indien personen zich bezig houden met activiteiten welke zijn of haar budget ruimschoots te boven gaan. Ook wat betreft cocaineconsumptie is het min of meer essentieel dat je je snuifjes kan betalen. Kan je dat niet dan word het vroeg of laat inderdaad een probleem. Wel denk ik dat dit niet alleen opgaat wat betreft cocainegebruik.

Iemand wie zichzelf nauwelijks een Opel Astra kan permitteren kan beter geen Porsche gaan rijden, en iemand wie het zich maar net kan veroorloven om met de caravan een weekje naar Spanje te gaan,kan ook beter geen suite in een Four Seasons gaan boeken.

Is het dan de schuld van de coke? Nee, ik denk van niet. Ik vind het ook heerlijk om 200 km/u te rijden in de 911 en kan ook de roomservice in het Four Seasons wel waarderen.
Stel dat ik het me niet kon veroorloven, of dat ik met 200 km/u tegen de vangrail aanknal, dan lijkt het me onredelijk om dan meteen met het vingertje naar Porsche of Four Seasons te wijzen.
Ik heb immers zelf de keuze om het wel of niet te doen.


Het meest belangrijke blijft dus, althans naar mijn mening, het verantwoordelijkheidsbesef cq gevoel en discipline van de persoon zelf.
:wave:
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#3
bibi zei:
de werkelijkheid...dat is t enigste waar k me goed in voelt!
Klik om te vergroten...


Dus je hebt totaal geen hobbies, recreatieve momenten in je maatschappelijke leven? Daarmee 'ontsnap' je toch ook wel eens aan de werkelijkheid.

Vind het zo'n kortzichtig idee dat mensen die wel eens drugs zouden gebruiken uit de werkelijkheid zouden willen vluchten. Wat een fucking onzin.

Net zoals een bioscoopfilm, een goed boek, potje voetbal enz je ff wat rust en geestelijke ontspanning brengen kan recreatief gebruik dat ook doen.


Natuurlijk heb je altijd mensen die het voor de andere verneuken (de mensen die bellen in de bioscoopzaal, het boek kapot maken in de winkel, een ander kapot schoppen met voetbal, en de mensen die te ver gaan met drugs).
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#4
Teq, jij vat 'em!
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#5
TeQ zei:
bibi zei:
de werkelijkheid...dat is t enigste waar k me goed in voelt!
Klik om te vergroten...


Dus je hebt totaal geen hobbies, recreatieve momenten in je maatschappelijke leven? Daarmee 'ontsnap' je toch ook wel eens aan de werkelijkheid.

Vind het zo'n kortzichtig idee dat mensen die wel eens drugs zouden gebruiken uit de werkelijkheid zouden willen vluchten. Wat een fucking onzin.

Net zoals een bioscoopfilm, een goed boek, potje voetbal enz je ff wat rust en geestelijke ontspanning brengen kan recreatief gebruik dat ook doen.


Natuurlijk heb je altijd mensen die het voor de andere verneuken (de mensen die bellen in de bioscoopzaal, het boek kapot maken in de winkel, een ander kapot schoppen met voetbal, en de mensen die te ver gaan met drugs).
Klik om te vergroten...

Zou het niet beter kunnen zeggen idd zo is het..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."