#1
Inderdaad ![:openmouth:]()
melissa zei:ik vroeg me trouwens af hoeveel jij op een snuifavond nuttigt,en wat je leeftijd is en hoelang je al gebruikt?
ik weet zeker dat dit ook factoren zijn die bijdragen aan je kater of t dayafter gevoel.....
SneeuwWitje zei:Ik had er alleen last van op diezelfde avond/nacht dat ik heb gebruikt dat ik niet kon slapen en later schuldgevoel krijg. Maar de dagen erna heb ik daar geen last van. Kon ik normaal slapen enzo.

Seneca zei:Ook een herkenbare eigenschap; doorgaan tot het bittere eind. Ookal weet je dat er niets leuks meer gaat gebeuren, je blijft stug doorgaan en doorgaan tot het op is (niet altijd, vaak wel). Hier is erg weinig aan te doen, aangezien een dopamineverslaving - wat een cokeverslaving eigenlijk is - volledig buiten je bewuste zelf om gaat.
Het dopaminesysteem en uberhaupt al die chemische systemen in je hersens zijn bedoeld om jou onderbewust te beinvloeden en te belonen zodat je dingen in je leven gedaan krijgt (werken, leren, schoonmaken, boodschappen doen, presteren in het algemeen).
Wat door cocainegebruik kan gebeuren is dat de hersens een brug slaan, een soort kortsluiting maken waarbij al die heerlijke dopamine niet meer onderbewust geassocieerd word met positieve acties verrichten die je leven op een bepaalde manier verbeteren, maar vooral met het snuiven van de coke. Je hersens zijn dus in de naieve veronderstelling dat cocaine goed voor je is en je leven beter zal maken. Dat is de reden waarom je door wilt blijven gaan, omdat je onderbewust oprecht denkt dat het iets goeds is, en daarom ben je bereid er heel ver (lees laag) voor te gaan.
Dit denk je echter volledig onderbewust; rationeel gezien weet je heel goed dat dat allemaal een leugen is, maar aan je onderbewuste 'zelf' voorbij gaan is geen makkelijke opgave en vereist een hoop rationele (bewuste) discipline.
Seneca zei:Ook een herkenbare eigenschap; doorgaan tot het bittere eind. Ookal weet je dat er niets leuks meer gaat gebeuren, je blijft stug doorgaan en doorgaan tot het op is (niet altijd, vaak wel). Hier is erg weinig aan te doen, aangezien een dopamineverslaving - wat een cokeverslaving eigenlijk is - volledig buiten je bewuste zelf om gaat.
Het dopaminesysteem en uberhaupt al die chemische systemen in je hersens zijn bedoeld om jou onderbewust te beinvloeden en te belonen zodat je dingen in je leven gedaan krijgt (werken, leren, schoonmaken, boodschappen doen, presteren in het algemeen).
Wat door cocainegebruik kan gebeuren is dat de hersens een brug slaan, een soort kortsluiting maken waarbij al die heerlijke dopamine niet meer onderbewust geassocieerd word met positieve acties verrichten die je leven op een bepaalde manier verbeteren, maar vooral met het snuiven van de coke. Je hersens zijn dus in de naieve veronderstelling dat cocaine goed voor je is en je leven beter zal maken. Dat is de reden waarom je door wilt blijven gaan, omdat je onderbewust oprecht denkt dat het iets goeds is, en daarom ben je bereid er heel ver (lees laag) voor te gaan.
Dit denk je echter volledig onderbewust; rationeel gezien weet je heel goed dat dat allemaal een leugen is, maar aan je onderbewuste 'zelf' voorbij gaan is geen makkelijke opgave en vereist een hoop rationele (bewuste) discipline.
Seneca zei:Ook een herkenbare eigenschap; doorgaan tot het bittere eind. Ookal weet je dat er niets leuks meer gaat gebeuren, je blijft stug doorgaan en doorgaan tot het op is (niet altijd, vaak wel). Hier is erg weinig aan te doen, aangezien een dopamineverslaving - wat een cokeverslaving eigenlijk is - volledig buiten je bewuste zelf om gaat.
Het dopaminesysteem en uberhaupt al die chemische systemen in je hersens zijn bedoeld om jou onderbewust te beinvloeden en te belonen zodat je dingen in je leven gedaan krijgt (werken, leren, schoonmaken, boodschappen doen, presteren in het algemeen).
Wat door cocainegebruik kan gebeuren is dat de hersens een brug slaan, een soort kortsluiting maken waarbij al die heerlijke dopamine niet meer onderbewust geassocieerd word met positieve acties verrichten die je leven op een bepaalde manier verbeteren, maar vooral met het snuiven van de coke. Je hersens zijn dus in de naieve veronderstelling dat cocaine goed voor je is en je leven beter zal maken. Dat is de reden waarom je door wilt blijven gaan, omdat je onderbewust oprecht denkt dat het iets goeds is, en daarom ben je bereid er heel ver (lees laag) voor te gaan.
Dit denk je echter volledig onderbewust; rationeel gezien weet je heel goed dat dat allemaal een leugen is, maar aan je onderbewuste 'zelf' voorbij gaan is geen makkelijke opgave en vereist een hoop rationele (bewuste) discipline.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."