Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUit de kast foto er op en stoppen met die zooi wie doet mee?

Uit de kast foto er op en stoppen met die zooi wie doet mee?

41 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
m
mijn slechte kantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik ben nieuw hier en heb veel van jullie ervaringen gelezen. Helaas komt mij veel bekend voor..Vind sommige stukken hier dan ook vreselijk aangrijpend. Ik ben een vrouw van begin 30. Tot mijn 25e ben ik nooit met drugs in aanraking geweest, op een enkel jointje na, waar ik niets aan vond (en vind). Ik maakte kennis met een groep hippe vrienden, die allemaal wel eens een lijntje coke snoven. Eerst vond ik het raar en eng, maar hoe vaker ik ermee geconfronteerd werd en zag dat deze mensen er weinig schade van ondervonden, des te normaler ik het idee begon te vinden. In een overmoedige, uitgelaten en dronken bui heb ik voor het eerst een kruimeltje coke gesnoven. Daarna is de grens voor eens en voor altijd overschreden, dag drempel, u kent het wel.. Op zich niet rampzalig in eerste instantie, maar ik ben op den duur wel steeds vaker en meer gaan snuiven. Vandaag de dag is het zo dat wanneer ik alcohol nuttig, ik steevast trek krijg in een snuifje. Gelukkig drink ik weinig, maar als ik het doe, gaan helaas echt alle remmen los. Door de jaren heen heb ik periodes gehad dat ik regelmatig een avondje doorhaalde met alles erop en eraan, dwz ieder weekend. Maar soms ook maanden niet. Nu heb ik zojuist een periode achter de rug van 8 maanden waarin ik soms bij een etentje een glaasje wijn dronk, en verder niets. Niet eens een bewuste keuze, gewoon lekker in mijn vel en nergens behoefte aan. De laatste weken echter is het een paar keer misgegaan. Flink aan de wijn, trek in een lijn, en hup, op jacht naar een lijn. Ik blijf dan doorgaan tot de ochtend, om dan over te schakelen op koffie en de laatste restjes opmaak. En dan, ja ja, u raadt het al, de bezinning...What have I done, DE steevaste vraag op doorgesnoven ochtenden. Hieronder een opsomming van de gebruikelijke ellende:

- ik heb geen vaste dealer, dus ik spreek schaamteloos mensen aan op straat, types waarvan ik vermoed dat ze dealen. Heel genant, maar op dat moment lijk ik me daar weinig van bewust.

- Als ik snuif, blijf ik ook drinken en roken als een schoorsteen. De morning after voel ik me alsof ik ben overreden door een stoomwals.

- Vaak koop ik enorme troep, of krijg ik helemaal niks voor mijn geld. Ben zelfs een keer thuisgekomen met een leeg sealtje. Eigenlijk vind ik dit het minst erge punt, ik besluit dat soort dingen altijd te zien als wijze les.

- meestal raak ik met coke op aan de praat met types waar ik in nuchtere toestand met een flinke bocht omheen zou lopen.

- ik voel me schuldig tegenover mijn partner, mijn familie (die niks weet) en zelfs tegenover onze huisdieren over wat ik heb gedaan.

What is WRONG with me? Ik heb een lieve vriend, veel bezigheden, vrienden, familie, leuk werk.. Wat gebeurt er toch met me wanneer ik dan zomaar opeens, out of the blue, zo belachelijk uit de band kan springen. Ik heb er op het moment zelf, als ik echt eerlijk ben, niet eens plezier van. Ook weet je maar nooit wat je op straat voor onfrisse lui tegenkomt, eigenlijk is hetgeen ik onderneem voordat ik die zooi uberhaupt heb al levensgevaarlijk! Echt, het mag een wonder heten dat ik nooit echt de verkeerde ben tegengekomen... Ik weet het niet. Is het een schreeuw om aandacht? De laatste tijd gaat het tussen mij en mijn partner wat stroever dan anders, dus ik sluit het niet uit dat dit ermee te maken heeft. Of ben ik gewoon verslaafd aan de spanning, de jacht, het avontuur zelf? Wat maakt die zooi toch zo verslavend.. Er is voor mij maar 1 manier waarop het niet uit de hand loopt. GEEN DRANK, niet op stap, want dan is er geen verleiding ook...

Ik hoop nu weer van de bende af te blijven voorlopig, want dit is niks. Jullie ook sterkte met je worstelingen, vooral jij Lost, je schrijft prachtig trouwens, daar moet je iets mee doen!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik wens je veel sterkte :wink:
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#3
-spaceman- zei:
quote-inhoud verwijderd
Klik om te vergroten...

...wat? :confused:
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet nog hoe ik vroeger was

een klein blond mannetje, die uit school met zijn lego speelde
En nu?

jezus ik was toen van geen kwaad bewust
als mijn moeder zo moet terugdenken aan haar zoon en mij dan
nu zo terug ziet, mnoet ik mijn eigen eigenlijk kapotschamen
We zeggen vaker stoppen voor je vrouw en kind
maar deze topic draag ik op aan mijn moeder
dat ik ook voor haar zal stoppen, al weet ik dat het erg moeilijk
zal worden


Elk kind heeft een moeder




Als iemand mij herkent en mij daaarme confronteerd., jammer dan
ik schaam me er voor dat ik een junk ben, maar ik schaam me niet om te stoppen :grin:

tegen de medemens op deze forum, zeg ik wie doet mee en kapt ermee!
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#5
petje af kerel

onderkenning is de eerste stap

ga vooral zo doorrrrr
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vet geschreven :)

Keep it up, and keep it clean! :mrgreen:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mooi geschreven! Volhouden he? :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tuurlijk, je mam is alles voor je en jij ook voor haar! Mooi dat je dit aan haar opdraagt! Je moeder zal jou alleen niet zo snel in de steek laten vanwege je gebruik, het is je moeder, ze houdt onvoorwaardelijk van je.... Doch, dat jij een cokejunk bent, zal haar wel pijn doen en jij wilt je mam geen pijn doen natuurlijk! Goed om in je achterhoofd te houden, als je je zwakke momenten hebt... :wink:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Uit de kast foto er op en stoppen met die zooi wie doet

Lost zei:
We zeggen vaker stoppen voor je vrouw en kind
maar deze topic draag ik op aan mijn moeder
dat ik ook voor haar zal stoppen, al weet ik dat het erg moeilijk
zal worden
Klik om te vergroten...

Geen zielig verhaal maar mooie woorden, ik ga voor jou een kaars opsteken.
Mijn broers hangen al 15 jaar aan de hero, mijn moeder komt net van de IC af. Een gat in haar maagwand ter grootte van een pingpong bal. De artsen weten niet waarom, ik wel die 2 k*nkerlijers vernietigen mijn moeder.
Ze hebben haar leven geruineerd, als ik ze tegen kom ga ik ze beide persoonijk helemaal in elkaar timmeren ....




:hearteyes:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik weet natuurlijk niet wat je broers doen
maar het zijn volwassenen met eigen keuzes en
verantwoordelijkheden, net als je moeder.
het is de keus van je moeder wat je doet
met de ellende in haar leven.

klinkt cru misschien... spreek je anders op msn :)
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#11
gaaf verhaal, zeker dat stukje over hoe je vroeger was en over hoe nu, dat denk ik ook wel 's en ik ben niet eens verslaafd ofzo..
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
(persoonlijke info die te makkelijk gevonden was)
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jep thats me, leuk dat je het zo openlijk neerzet,
maar zoals ik eerder zij hierboven

schijt aan :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mmm, dat is best een naai streek wanneer je daar geen toestemming voor heb gegeven...
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
oh sorry dat was ook niet de bedoeling :flushed:
maar het is ook niet een moeilijke zoektocht geweest
rechtermuisklik op je foto en ik zag je naam icm foto...

Ik dacht dat je dus zomaar een foto gebruikte...

dit is niet mijn bedoeling geweest!

Ik wens je veel sterkte in het bannen van coke!
En ik heb respect voor je openheid!
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#16
Np dom van mij geweest doe me een plezier en delete die link :grin:
als ik uit de kast kom bedoel ik niet ook nog is dat ik mijn huis ook uit kom :grin: :grin: :grin: :grin:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
heb ik al gedaan, nu je qoute van mijn post nog en die van xpressyourself... je kan em bewerken door rechtsbovenaan je post op wijzigen te drukken...
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#18
(dit krijg je wanneer je in een zwakke positie staat)

Zo is de maatschappij helaas..

Sterkte met het stoppen! Coke voegt niks toe aan het leven. Drugs in het algemeen niet..En hallucinogene middelen hoort niet onder de naam drugs he :wink:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
You're a save man again! :wink:
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#20
zowiezo bedankt voor alle opmerkingen

Best raar dat je op straat genegeerd wordt
terwijl je anoniem op een forum helpt en geholpen wordt
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."