Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"nathaliev zei: Hellow mensen !! ik gebruik zelf wel eens coke, zo 2 x per maand, maar een vriend van mij gebruikt t elke dag, en veel ook!!! veel mensen zyn ongerust dat hy een overdosis zal krijgen.. en veel mensen hebben dan ook met hem gepraat. Het probleem is alleen dat hy der gewoon totale maling aan heeft. Ik zie hem regelmatig, maar praat dan wel gewoon over normale dingen omdat ik niet wil dat hy straks het gevoel heeft dat ie echt niemand heeft enzo, en iedereen zich tegen hem keert. Toch wil ik hem echt helpen en zit dus echt al een hele tijd te denken: Wat moet je tegen iemand zeggen zie zn eige helemaal doodsnuift elke dag, en die niet wil stoppen ook!? na lang nadenken, ben ik op deze site terechtgekome. ik denk ik maak er een forum over.. de meeste van jullie gebruiken zelf ook, dus daarom vraag ik jullie een beetje bruikbaar advies..?Dit is zwar klote,probleem is alleen zolang hij zelf niet ziet dat hij zwaar verslaafd is en overal maling aan heeft is ie helaas niet te helpen.Wat jij of andere ook zeggen,hij moet het zelf inzien en willen anders bereik je er niks mee alleen het tegenovergestelde.En jij twee keer per maand oke,maar kijk ook daar mee uit,voordat je het weet hang je,succes met die vriend,hoop dat ie tot inkeer komt Ciaoo nath xxx Klik om te vergroten..."
"SneeuwWitje zei: Alles is mogelijk, als je het maar echt wilt Mij is het redelijk gelukt door gewoon veel afleiding te zoeken. Zoek een leuke hobbie, of sport of iets dergelijks om je bezig te houden in je vrije uren.. Vermijd coke-gebruikers en wis nrs bij wie je het kan regelen. Met dat geld dat je overhoudt kan je jezelf trakteren op iets leuks Verleiding komt vaak terug, maar verzin dan iets leuks te gaan doen. Als ik er op terug kijk, voelde ik goed toen ik 11 mnd clean was.. toch dacht ik er even anders over.. tot dat ik weer terug viel.. en enorm spijt had.. en nu voel ik mij nog steeds opgefokt erover.. vergeleken met in die 11 mnd voelde ik men toen goed.. en nu kan ik weer opnieuw beginnen.. Gelukkig gaat het nu goed Klik om te vergroten... knap van je mag ik vragen of je helemaal uit jezelf bent gestopt of met hulp van een instantie????"
"Re: Uit de kast foto er op en stoppen met die zooi wie doet Lost zei: Ik weet nog hoe ik vroeger was een klein blond mannetje, die uit school met zijn lego speelde En nu? jezus ik was toen van geen kwaad bewust als mijn moeder zo moet terugdenken aan haar zoon en mij dan nu zo terug ziet, mnoet ik mijn eigen eigenlijk kapotschamen We zeggen vaker stoppen voor je vrouw en kind maar deze topic draag ik op aan mijn moeder dat ik ook voor haar zal stoppen, al weet ik dat het erg moeilijk zal worden Elk kind heeft een moeder Als iemand mij herkent en mij daaarme confronteerd., jammer dan ik schaam me er voor dat ik een junk ben, maar ik schaam me niet om te stoppen tegen de medemens op deze forum, zeg ik wie doet mee en kapt ermee! Klik om te vergroten... zou graag ff persoonlijk met je in contact komen maar weet niet hoe???die priveberichten werken schijnbaar niet"
"Ivoos zei: lucifer in the sky zei: kan je als je het een keer doet. erna nog meestoppen? ik wil het eens een keertje uittesten. Klik om te vergroten... stoppen is makkelijk, ik heb het zelf maar 2 keer gedaan, dus uittesten kan als je denkt dat je dat kunt. Maar alles wat je koopt is waarschijnlijk wel weg de 1e keer dus koop geen 3 gram Klik om te vergroten... hebheb hetzelf wel paar keer gedaan in de loop der jaren 1xper 3maanden om een nacht goed door te halen maar meer niet.Mijn vriend dacht ook 1x in de zoveel tijd is een keer te snuiven,maar dat is uitgelopen op een verslaving van twee jaar waar hij nu kaihard voor aan t afkicken is.Mijn advies hoe sterk sta jij in je schoenen?????Ik wel,maar mijn vriend niet.Denk er maar eens goed over na"
"Special_K zei: Idd, het zijn niet zo maar geruchten. Ik heb in de laatste 3 maanden een gram of 4 coke gesnoven, en bij ook maar de kleinste associatie mogelijk denk ik er aan: als ik m'n neus optrek, m'n bankkaart bovenhaal, bloemsuiker zie liggen,... Echt alle mogelijke dingen. Hoe meer je 'r aan denkt, hoe meer zin je 'r in krijgt. Coke is gevaarlijk, en als je 't mij vraagt, de psychologisch meest verslavende drug die d'r is. Buiten heroïne misschien, maar daar laat ik me niet mee in. Wees dus voorzichtig, en hou het best bij die ene keer. Klik om te vergroten... Wil iedereen gewoon waarschuwen die denkt dat je van coke gemakkelijk af kunt blijven.nee dus.Het is geestelijk zeer verslavend,net als jij zegt op een geegeven moment kun je nergens anders meer aan denken en word je er geestelijk afhankelijk van,alles gaat eraan kapot,je lichaam,vrienden,relatie,werk,schulden dat wil je niet weten,liegen,bedriegen,en dan pas als je beseft wat je allemaal kwijt bent,ist te laat.Bezin voor je eraan begint."
"Special_K zei: 1g=+/-€50 Gewoon maken dat je een glad oppervlak hebt (onderkant cd, spiegeltje, ...), een rietje, briefje, whatever om te snuiven en een bankkaart/scheermesje om me fijn te snijden. Verder heb je niet te veel nodig. Neem niet te veel van de eerste keer ('k zou zeggen 1/20 van die gram) en bouw rustig op. Je zal steeds meer willen, maar wees toch voorzichtig. Begin dus niet met om het kwartier een dikke vette lijn te leggen. Dat is het zo ongeveer Ohja, gebruik in het vervolg de zoekfunctie, er zullen wel nog topics als deze bestaan. Klik om te vergroten... weet niet of ik goed zit maar had van de week iemand die het over valeriaanoliecapsules had waar hij rustig van werd.kan die gene zich melden aub Klik om te vergroten..."
"TechNora zei: Ik vind het bullshit om te zeggen dat het wel of niet ontwikkelen van een verslaving te maken heeft met 'hoe sterk je in je schoenen staat'. Ik zie de mensen van wie ik het het minst verwachtte juist verslaafd raken. Misschien is het grootste risico wel de mensen die zichzelf overschatten. Die staan vaak wel sterk in hun schoenen, en denken dat ze alles aankunnen, en nooit verslaafd zullen raken. Ze denken alles onder controle te hebben, en als ze erachter komen dat dat niet zo is, dan is het al te laat. Mensen die minder sterk in hun schoenen staan zie ik vaker in een eerder stadia al schrikken van hun eigen gebruik, en op tijd stoppen. Klik om te vergroten... daar heb je mischien wel en geen gelijk in.maar mijn ervaring is met alle verslaafde om me heen dat ze ontzettend labiel zijn en makkelijk over te halen.je moet je eigen grens trekken maar die dat gezegd hebben heb ik tot nu toe allemaal naar de klote zien gaan"
"miek zei: Hai, Hebben jullie weleens meegemaakt dat er iemand gestopt is met coke en van alcohol in een keer heel agressief word? Ik twijfel of mijn vriend niet nog aan de coke is en het hier door komt.. Wie heeft er ook een vriend die aan het afkicken is en hoe kun je diegene het beste helpen? Groetjes Klik om te vergroten... dat persoonlijk bericht werkt niet dan maar zo.Mijn vriend is met tussen poses al twee jaar verslaafd aan de coke helaas,van de drank is ie niet agressief maar wel als ie gesnoven heeft.En helpen lukt alleen als ie het zelf echt wil,anders ist een verloren zaak."