Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUit de kast foto er op en stoppen met die zooi wie doet mee?

Uit de kast foto er op en stoppen met die zooi wie doet mee?

41 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lost zei:
zowiezo bedankt voor alle opmerkingen

Best raar dat je op straat genegeerd wordt
terwijl je anoniem op een forum helpt en geholpen wordt
Klik om te vergroten...

dat is het mooie eraan, het is lekker discreet, je hoeft je nooit nergens niet voor te schamen. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
p
pilsnerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geweldig verhaal, ik doe mee met het stoppen van het gebruik! En petje af

Het zal niet meevallen maar ik ga er ook voor!

Afgelopen weekend geen dope gebruikt en ik moet zeggen ik voel me vrij redelijk tot goed!
Wanneer ik op dit forum zit kom ik vaak mensen tegen met het zelfde probleem als ik en daar put ik wat energie uit!

Go for it !!
Succes Lost !
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#3
jij ook succes pilsener :grin:

Moet zeggen dat ik het bijna niet volgehouden had van het weekend
tering zin er in alsof ik de lijn al voelde, maar ik was regelrecht naar huis gereden, mijn vriendin op de hoogte gesteld, en tja nu heb ik weer nergens last van
Nu merk ik pas dat terwijl ik er zin in had het best moeilijk was om het niet te doen
p
pilsnerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hhaha dat zijn bekende dingen, de neus die kribbeld heel de week door, maar nu na 5 dagen geen shit, voel ik me wel lekker!



( ben alleen benieuwd wanneer ik een zwak moment ga vertonen)

Succes de aankomende dagen! :wave:
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeg maar wat wil je afspreken? :grin:
m
mijn slechte kantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oh, en ps, hoorde op de radio over een nieuwe roman van de een of andere zeer bekende Belg (hij werd geinterviewd). Hij is sinds een jaar clean na een jarenlange, slopende cokeverslaving. Hij zei enkele zeer eenvoudige, maar erg zinnige dingen die kunnen helpen bij het stoppen. Zoals: "vechten tegen de drang helpt niet, je moet het gewoon accepteren en je realiseren dat die trek na verloop van tijd hoe dan ook weer verdwijnt." Zo simpel, accepteren, erkennen en erop vertrouwen dat de drang weer weg zal gaan, maar het werkt, denk ik, wel zo! De naam van de beste man is me even ontschoten, maar de pakkende titel van zijn boek is me gelukkig bijgebleven: Relaas van een Stofzuiger (echt, zo heet het!!). Ik ga het in ieder geval aanschaffen zodra het in de Bruna ligt.

PS net gecheckt, Pepijn Lievens is de naam van de auteur, zie
http://nieuwsblad.typepad.com/boeken/20 ... n-een.html
p
pilsnerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou dat zal vast een spannend boek worden, maar het erkennen en het ermee moeten leven is toch wel een van de dingen waar ik het meeste moeite mee hebt en zal krijgen!

Het gebruik beinvloed wel een stuk van mijn leven en ik wil niet afhankelijk zijn van het gebruik, enkele uren geleden schreef ik dat ik benieuwd was naar een van mijn zwakke momenten.

En ik heb er een te pakken !!! ( jammer maar de crasch komt later)

Dus we beginnen weer van voor af aan, alleen het gevecht eromheen is erg moeilijk, zelf heb ik drie mooie kinderen en een lieve vriendin. Relatie loopt dan ook vrij stroef door het gebruik, dus dat is normaal denk ik. Praten erover is dan ook het beste lijkt me, daarnaast zal ik ook alles uit eigen kracht moeten doen!! Heftig

Het begint allemaal erg onschuldig, maar wanneer de dope heel je leven gaat bepalen ga je toch aardig naar de klote!!

IK heb super veel respect voor het volk wat hier op het forum zit wat schrijft over hun zwakheden, want het is allemaal erg herkenbaar! Wanneer je wilt stoppen en gaat aangeven dat je gebruikt zien veel mensen je als junk, terwijl je wel normaal in de maatschappij functioneerd en er vele zijn die gebruiken!

Gisteren was ik bij de dokter en die vertelde me dat het afbouwen van het gebruik een langere tijd in beslag neemt, en vaak willen we te snel! Wanneer ik terug kijk in de tijd van het vele gebruik en nu kijk, ben ik trots dat ik al zover ben gekomen! Maar ik ben er nog lang niet!

De erkenning is al stap in de goede richting volgens mij en dat weet ik wel zeker, de momenten van gebruik zijn lekker maar , ja maar erna is klote!

Tegenwoordig probeer ik me erbij neer te leggen dat ik een zwak moment kan hebben, en het accepteren. Dus misschien kan ik me wel vinden in het boek van de stofzuiger!

Of is het misschien een uitdaging om zelf een boek te schrijven, en de fijne en klote momenten vast te leggen

Wie weet!

PS sorry Lost, maar het onder controle houden is wel mijn doel, Ik blijf mijn best doen!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
mijn slechte kant zei:
Hallo, ik ben nieuw hier en heb veel van jullie ervaringen gelezen. Helaas komt mij veel bekend voor..Vind sommige stukken hier dan ook vreselijk aangrijpend. Ik ben een vrouw van begin 30. Tot mijn 25e ben ik nooit met drugs in aanraking geweest, op een enkel jointje na, waar ik niets aan vond (en vind). Ik maakte kennis met een groep hippe vrienden, die allemaal wel eens een lijntje coke snoven. Eerst vond ik het raar en eng, maar hoe vaker ik ermee geconfronteerd werd en zag dat deze mensen er weinig schade van ondervonden, des te normaler ik het idee begon te vinden. In een overmoedige, uitgelaten en dronken bui heb ik voor het eerst een kruimeltje coke gesnoven. Daarna is de grens voor eens en voor altijd overschreden, dag drempel, u kent het wel.. Op zich niet rampzalig in eerste instantie, maar ik ben op den duur wel steeds vaker en meer gaan snuiven. Vandaag de dag is het zo dat wanneer ik alcohol nuttig, ik steevast trek krijg in een snuifje. Gelukkig drink ik weinig, maar als ik het doe, gaan helaas echt alle remmen los. Door de jaren heen heb ik periodes gehad dat ik regelmatig een avondje doorhaalde met alles erop en eraan, dwz ieder weekend. Maar soms ook maanden niet. Nu heb ik zojuist een periode achter de rug van 8 maanden waarin ik soms bij een etentje een glaasje wijn dronk, en verder niets. Niet eens een bewuste keuze, gewoon lekker in mijn vel en nergens behoefte aan. De laatste weken echter is het een paar keer misgegaan. Flink aan de wijn, trek in een lijn, en hup, op jacht naar een lijn. Ik blijf dan doorgaan tot de ochtend, om dan over te schakelen op koffie en de laatste restjes opmaak. En dan, ja ja, u raadt het al, de bezinning...What have I done, DE steevaste vraag op doorgesnoven ochtenden. Hieronder een opsomming van de gebruikelijke ellende:

- ik heb geen vaste dealer, dus ik spreek schaamteloos mensen aan op straat, types waarvan ik vermoed dat ze dealen. Heel genant, maar op dat moment lijk ik me daar weinig van bewust.

- Als ik snuif, blijf ik ook drinken en roken als een schoorsteen. De morning after voel ik me alsof ik ben overreden door een stoomwals.

- Vaak koop ik enorme troep, of krijg ik helemaal niks voor mijn geld. Ben zelfs een keer thuisgekomen met een leeg sealtje. Eigenlijk vind ik dit het minst erge punt, ik besluit dat soort dingen altijd te zien als wijze les.

- meestal raak ik met coke op aan de praat met types waar ik in nuchtere toestand met een flinke bocht omheen zou lopen.

- ik voel me schuldig tegenover mijn partner, mijn familie (die niks weet) en zelfs tegenover onze huisdieren over wat ik heb gedaan.

What is WRONG with me? Ik heb een lieve vriend, veel bezigheden, vrienden, familie, leuk werk.. Wat gebeurt er toch met me wanneer ik dan zomaar opeens, out of the blue, zo belachelijk uit de band kan springen. Ik heb er op het moment zelf, als ik echt eerlijk ben, niet eens plezier van. Ook weet je maar nooit wat je op straat voor onfrisse lui tegenkomt, eigenlijk is hetgeen ik onderneem voordat ik die zooi uberhaupt heb al levensgevaarlijk! Echt, het mag een wonder heten dat ik nooit echt de verkeerde ben tegengekomen... Ik weet het niet. Is het een schreeuw om aandacht? De laatste tijd gaat het tussen mij en mijn partner wat stroever dan anders, dus ik sluit het niet uit dat dit ermee te maken heeft. Of ben ik gewoon verslaafd aan de spanning, de jacht, het avontuur zelf? Wat maakt die zooi toch zo verslavend.. Er is voor mij maar 1 manier waarop het niet uit de hand loopt. GEEN DRANK, niet op stap, want dan is er geen verleiding ook...

Ik hoop nu weer van de bende af te blijven voorlopig, want dit is niks. Jullie ook sterkte met je worstelingen, vooral jij Lost, je schrijft prachtig trouwens, daar moet je iets mee doen!!
Klik om te vergroten...

Het is heel duidelijk dat de alcohol jouw verlangen naar coke triggert. Je bent niet de enige, alcohol is op dat gebied echt een duivel! Ik ondervond hetzelfde, maar dan tijdens een hardnekkige speedverslaving. Inmiddels heb ik mijn alcoholconsumptie naar het niveau gebracht van een (bijna) geheelonthouder. Daarmee is ook mijn speedgebruik enorm naar beneden gegaan. Ik doe het nog wel, maar in zo'n mate dat ik vind dat ik het onder controle heb, er van kan genieten zonder na afloop spijt te hebben en daar heb ik vrede mee. Als jij je zo rot voelt en spijt hebt van een nachtje cokelosbandigheid, dan weet je volgens mij zelf ook wel wat je te doen staat: laat die wijnfles links liggen!!!
m
mijn slechte kantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey Marla,

Dank voor je reactie. Ik weet het, het begint met drank. Maar toch is er, en dat is eigenlijk het allerergste, een stap die aan dat eerste glas voorafgaat. Ik weet namelijk donders goed dat wanneer ik dat glaasje neem, hoe het traject verder zal verlopen. Dus om eerlijk te zijn weet ik best vooraf waaraan ik begin. Dat brengt mij dus bij de vraag waarom ik die behoefte voel, want dit is duidelijk zelfdestructief gedrag, er moet een reden voor zijn. En daar probeer ik nu, nu het sinds een maand weer af en toe uit de hand loopt, voor mezelf achter te komen. Ik zit in ieder geval niet erg lekker in mijn vel. Mijn vriend heeft momenteel veel stress, waar ik op mijn beurt weer veel last van heb. Vandaar dat ik mezelf er van verdenk (onbewust) een signaal af te willen geven richting hem. Terwijl ik eigenlijk geen aandacht vragend type ben, ik ben vrij zelfstandig, ook in mijn relatie.. En toch heb ik momenteel het gevoel dat ik dreig te verzuipen. Voel me vaak alleen en in de steek gelaten. Weet je, ik moet LIEF voor mezelf zijn. Ga mijn best doen en zal de wijn laten voor wat 'ie is.
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alvast vooruit denken aan het spijtgevoel wat je de dag erna gaat overvallen is ook een helper.
Ik hoop, dat het je gaat lukken, mijn slechte kant. Je ziet zelf al een hoop dingen in en daarmee heb je toch al een mogelijke stap in de richting van stoppen gecreeerd.
Succes! :wave:

Lost, ook een compliment aan je schrijfwijze. Vooral hele mooie zin,ik schaam me ervoor dat ik een junk ben, maar ik schaam me niet om te stoppen!
Ook voor jou heel veel Succes! :wave:
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Enesteene zei:
ik weet natuurlijk niet wat je broers doen
maar het zijn volwassenen met eigen keuzes en
verantwoordelijkheden, net als je moeder.
het is de keus van je moeder wat je doet
met de ellende in haar leven.

klinkt cru misschien... spreek je anders op msn :)
Klik om te vergroten...

Als moeder kun je niet zomaar je gevoelens voor je kind uitschakelen , ze zijn een groot stuk van jezelf. Als je als moeder je kind naar de verdommenis ziet gaan kun je niet zomaar bij jezelf zeggen van "hier wil ik niets mee te maken hebben, dit trek ik me ff niet aan!!!!!" Geen wonder dat ze daar een maagzweer van krijgt als je kind aan de hero zit!!.

Mijn moeder is ook nooit meer dezelfde geworden nadat mijn broer een einde aan zijn leven heeft gemaakt, omdat hij zijn leven als junk niet meer zag zitten. Ik kan alleen maar zeggen tegen "Lost"stop ermee voor dat het jou, je moeder en je kinderen kapot maakt!! Je bent in ieder geval op de goede weg geloof ik.
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb al een tijdje niet meer van me laten horen
de reden hier voor is dat ik 2 x de fout in ben gegaan
jezus wat een elende, mijn vriendin huilend op de bank
weer schulden bij dealers terwijl alles afgelost was

Het lijkt wel of ik verdoemd ben

ik kan me niet eens herinneren dat ik de fout in ging
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#13
mijn slechte kant zei:
. Hieronder een opsomming van de gebruikelijke ellende:

- ik heb geen vaste dealer, dus ik spreek schaamteloos mensen aan op straat, types waarvan ik vermoed dat ze dealen. Heel genant, maar op dat moment lijk ik me daar weinig van bewust.

- Als ik snuif, blijf ik ook drinken en roken als een schoorsteen. De morning after voel ik me alsof ik ben overreden door een stoomwals.

- Vaak koop ik enorme troep, of krijg ik helemaal niks voor mijn geld. Ben zelfs een keer thuisgekomen met een leeg sealtje. Eigenlijk vind ik dit het minst erge punt, ik besluit dat soort dingen altijd te zien als wijze les.

- meestal raak ik met coke op aan de praat met types waar ik in nuchtere toestand met een flinke bocht omheen zou lopen.

- ik voel me schuldig tegenover mijn partner, mijn familie (die niks weet) en zelfs tegenover onze huisdieren over wat ik heb gedaan.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp je hier heel goed meid, dit heb ik ook allemaal meegemaakt en geloof me ik zou je hier uit willen trekken als ik het kon, maar ik kan me eigen niet redden laat staan een ander

Weet je vriend van je coke gebruik af?
p
pilsnerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lost , je bent deze keer niet de enige die de fout is ingegaan! Ben 5 dagen los gegaan! :wave:

Vanaf gisteren ga ik het gewoon weer op nieuw proberen.


Opgeven doe ik lekker niet, ik ga alles uit de kast halen om te stoppen !


Succes
s
sunnyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Uit de kast foto er op en stoppen met die zooi wie doet

Lost zei:
Ik weet nog hoe ik vroeger was

een klein blond mannetje, die uit school met zijn lego speelde
En nu?

jezus ik was toen van geen kwaad bewust
als mijn moeder zo moet terugdenken aan haar zoon en mij dan
nu zo terug ziet, mnoet ik mijn eigen eigenlijk kapotschamen
We zeggen vaker stoppen voor je vrouw en kind
maar deze topic draag ik op aan mijn moeder
dat ik ook voor haar zal stoppen, al weet ik dat het erg moeilijk
zal worden


Elk kind heeft een moeder




Als iemand mij herkent en mij daaarme confronteerd., jammer dan
ik schaam me er voor dat ik een junk ben, maar ik schaam me niet om te stoppen :grin:

tegen de medemens op deze forum, zeg ik wie doet mee en kapt ermee!
Klik om te vergroten...
zou graag ff persoonlijk met je in contact komen maar weet niet hoe???die priveberichten werken schijnbaar niet
m
mijn slechte kantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo, ik ben nieuw hier en heb veel van jullie ervaringen gelezen. Helaas komt mij veel bekend voor..Vind sommige stukken hier dan ook vreselijk aangrijpend. Ik ben een vrouw van begin 30. Tot mijn 25e ben ik nooit met drugs in aanraking geweest, op een enkel jointje na, waar ik niets aan vond (en vind). Ik maakte kennis met een groep hippe vrienden, die allemaal wel eens een lijntje coke snoven. Eerst vond ik het raar en eng, maar hoe vaker ik ermee geconfronteerd werd en zag dat deze mensen er weinig schade van ondervonden, des te normaler ik het idee begon te vinden. In een overmoedige, uitgelaten en dronken bui heb ik voor het eerst een kruimeltje coke gesnoven. Daarna is de grens voor eens en voor altijd overschreden, dag drempel, u kent het wel.. Op zich niet rampzalig in eerste instantie, maar ik ben op den duur wel steeds vaker en meer gaan snuiven. Vandaag de dag is het zo dat wanneer ik alcohol nuttig, ik steevast trek krijg in een snuifje. Gelukkig drink ik weinig, maar als ik het doe, gaan helaas echt alle remmen los. Door de jaren heen heb ik periodes gehad dat ik regelmatig een avondje doorhaalde met alles erop en eraan, dwz ieder weekend. Maar soms ook maanden niet. Nu heb ik zojuist een periode achter de rug van 8 maanden waarin ik soms bij een etentje een glaasje wijn dronk, en verder niets. Niet eens een bewuste keuze, gewoon lekker in mijn vel en nergens behoefte aan. De laatste weken echter is het een paar keer misgegaan. Flink aan de wijn, trek in een lijn, en hup, op jacht naar een lijn. Ik blijf dan doorgaan tot de ochtend, om dan over te schakelen op koffie en de laatste restjes opmaak. En dan, ja ja, u raadt het al, de bezinning...What have I done, DE steevaste vraag op doorgesnoven ochtenden. Hieronder een opsomming van de gebruikelijke ellende:

- ik heb geen vaste dealer, dus ik spreek schaamteloos mensen aan op straat, types waarvan ik vermoed dat ze dealen. Heel genant, maar op dat moment lijk ik me daar weinig van bewust.

- Als ik snuif, blijf ik ook drinken en roken als een schoorsteen. De morning after voel ik me alsof ik ben overreden door een stoomwals.

- Vaak koop ik enorme troep, of krijg ik helemaal niks voor mijn geld. Ben zelfs een keer thuisgekomen met een leeg sealtje. Eigenlijk vind ik dit het minst erge punt, ik besluit dat soort dingen altijd te zien als wijze les.

- meestal raak ik met coke op aan de praat met types waar ik in nuchtere toestand met een flinke bocht omheen zou lopen.

- ik voel me schuldig tegenover mijn partner, mijn familie (die niks weet) en zelfs tegenover onze huisdieren over wat ik heb gedaan.

What is WRONG with me? Ik heb een lieve vriend, veel bezigheden, vrienden, familie, leuk werk.. Wat gebeurt er toch met me wanneer ik dan zomaar opeens, out of the blue, zo belachelijk uit de band kan springen. Ik heb er op het moment zelf, als ik echt eerlijk ben, niet eens plezier van. Ook weet je maar nooit wat je op straat voor onfrisse lui tegenkomt, eigenlijk is hetgeen ik onderneem voordat ik die zooi uberhaupt heb al levensgevaarlijk! Echt, het mag een wonder heten dat ik nooit echt de verkeerde ben tegengekomen... Ik weet het niet. Is het een schreeuw om aandacht? De laatste tijd gaat het tussen mij en mijn partner wat stroever dan anders, dus ik sluit het niet uit dat dit ermee te maken heeft. Of ben ik gewoon verslaafd aan de spanning, de jacht, het avontuur zelf? Wat maakt die zooi toch zo verslavend.. Er is voor mij maar 1 manier waarop het niet uit de hand loopt. GEEN DRANK, niet op stap, want dan is er geen verleiding ook...

Ik hoop nu weer van de bende af te blijven voorlopig, want dit is niks. Jullie ook sterkte met je worstelingen, vooral jij Lost, je schrijft prachtig trouwens, daar moet je iets mee doen!!
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Lost is op de versiertoer :sunglasses:
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#18
angie123 zei:
Lost is op de versiertoer :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Lol angie wil je ook wat afspreken? :sunglasses: :sunglasses:


Heb eindelijk goeie hulp gevonden (denk ik) om te stoppen
moet wel zeggen dat ik fucking kut slaap de laatste week
aangezien dat zaterdag de laatste dag was dat ik gebruikt had
we zullen zien...
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou nee dank je.

Maar ehhh succes verder met je stop-poging, ik hoop voor je dat het gaat lukken!!! en dat je de weg zult vinden en je naam kunt veranderen in found!!!
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee man ik loop maar te kutten
Ik heb nu eeen vriendin (al 14 jaar) waar je mij niet bij weg kan slaan
die meid betekent alles voor me

ps: met al 14 jaar bedoel ik niet haar leeftijd he :grin:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."