#1
Lost zei:zowiezo bedankt voor alle opmerkingen
Best raar dat je op straat genegeerd wordt
terwijl je anoniem op een forum helpt en geholpen wordt
dat is het mooie eraan, het is lekker discreet, je hoeft je nooit nergens niet voor te schamen.
Lost zei:zowiezo bedankt voor alle opmerkingen
Best raar dat je op straat genegeerd wordt
terwijl je anoniem op een forum helpt en geholpen wordt

mijn slechte kant zei:Hallo, ik ben nieuw hier en heb veel van jullie ervaringen gelezen. Helaas komt mij veel bekend voor..Vind sommige stukken hier dan ook vreselijk aangrijpend. Ik ben een vrouw van begin 30. Tot mijn 25e ben ik nooit met drugs in aanraking geweest, op een enkel jointje na, waar ik niets aan vond (en vind). Ik maakte kennis met een groep hippe vrienden, die allemaal wel eens een lijntje coke snoven. Eerst vond ik het raar en eng, maar hoe vaker ik ermee geconfronteerd werd en zag dat deze mensen er weinig schade van ondervonden, des te normaler ik het idee begon te vinden. In een overmoedige, uitgelaten en dronken bui heb ik voor het eerst een kruimeltje coke gesnoven. Daarna is de grens voor eens en voor altijd overschreden, dag drempel, u kent het wel.. Op zich niet rampzalig in eerste instantie, maar ik ben op den duur wel steeds vaker en meer gaan snuiven. Vandaag de dag is het zo dat wanneer ik alcohol nuttig, ik steevast trek krijg in een snuifje. Gelukkig drink ik weinig, maar als ik het doe, gaan helaas echt alle remmen los. Door de jaren heen heb ik periodes gehad dat ik regelmatig een avondje doorhaalde met alles erop en eraan, dwz ieder weekend. Maar soms ook maanden niet. Nu heb ik zojuist een periode achter de rug van 8 maanden waarin ik soms bij een etentje een glaasje wijn dronk, en verder niets. Niet eens een bewuste keuze, gewoon lekker in mijn vel en nergens behoefte aan. De laatste weken echter is het een paar keer misgegaan. Flink aan de wijn, trek in een lijn, en hup, op jacht naar een lijn. Ik blijf dan doorgaan tot de ochtend, om dan over te schakelen op koffie en de laatste restjes opmaak. En dan, ja ja, u raadt het al, de bezinning...What have I done, DE steevaste vraag op doorgesnoven ochtenden. Hieronder een opsomming van de gebruikelijke ellende:
- ik heb geen vaste dealer, dus ik spreek schaamteloos mensen aan op straat, types waarvan ik vermoed dat ze dealen. Heel genant, maar op dat moment lijk ik me daar weinig van bewust.
- Als ik snuif, blijf ik ook drinken en roken als een schoorsteen. De morning after voel ik me alsof ik ben overreden door een stoomwals.
- Vaak koop ik enorme troep, of krijg ik helemaal niks voor mijn geld. Ben zelfs een keer thuisgekomen met een leeg sealtje. Eigenlijk vind ik dit het minst erge punt, ik besluit dat soort dingen altijd te zien als wijze les.
- meestal raak ik met coke op aan de praat met types waar ik in nuchtere toestand met een flinke bocht omheen zou lopen.
- ik voel me schuldig tegenover mijn partner, mijn familie (die niks weet) en zelfs tegenover onze huisdieren over wat ik heb gedaan.
What is WRONG with me? Ik heb een lieve vriend, veel bezigheden, vrienden, familie, leuk werk.. Wat gebeurt er toch met me wanneer ik dan zomaar opeens, out of the blue, zo belachelijk uit de band kan springen. Ik heb er op het moment zelf, als ik echt eerlijk ben, niet eens plezier van. Ook weet je maar nooit wat je op straat voor onfrisse lui tegenkomt, eigenlijk is hetgeen ik onderneem voordat ik die zooi uberhaupt heb al levensgevaarlijk! Echt, het mag een wonder heten dat ik nooit echt de verkeerde ben tegengekomen... Ik weet het niet. Is het een schreeuw om aandacht? De laatste tijd gaat het tussen mij en mijn partner wat stroever dan anders, dus ik sluit het niet uit dat dit ermee te maken heeft. Of ben ik gewoon verslaafd aan de spanning, de jacht, het avontuur zelf? Wat maakt die zooi toch zo verslavend.. Er is voor mij maar 1 manier waarop het niet uit de hand loopt. GEEN DRANK, niet op stap, want dan is er geen verleiding ook...
Ik hoop nu weer van de bende af te blijven voorlopig, want dit is niks. Jullie ook sterkte met je worstelingen, vooral jij Lost, je schrijft prachtig trouwens, daar moet je iets mee doen!!

Enesteene zei:ik weet natuurlijk niet wat je broers doen
maar het zijn volwassenen met eigen keuzes en
verantwoordelijkheden, net als je moeder.
het is de keus van je moeder wat je doet
met de ellende in haar leven.
klinkt cru misschien... spreek je anders op msn![]()
mijn slechte kant zei:. Hieronder een opsomming van de gebruikelijke ellende:
- ik heb geen vaste dealer, dus ik spreek schaamteloos mensen aan op straat, types waarvan ik vermoed dat ze dealen. Heel genant, maar op dat moment lijk ik me daar weinig van bewust.
- Als ik snuif, blijf ik ook drinken en roken als een schoorsteen. De morning after voel ik me alsof ik ben overreden door een stoomwals.
- Vaak koop ik enorme troep, of krijg ik helemaal niks voor mijn geld. Ben zelfs een keer thuisgekomen met een leeg sealtje. Eigenlijk vind ik dit het minst erge punt, ik besluit dat soort dingen altijd te zien als wijze les.
- meestal raak ik met coke op aan de praat met types waar ik in nuchtere toestand met een flinke bocht omheen zou lopen.
- ik voel me schuldig tegenover mijn partner, mijn familie (die niks weet) en zelfs tegenover onze huisdieren over wat ik heb gedaan.
zou graag ff persoonlijk met je in contact komen maar weet niet hoe???die priveberichten werken schijnbaar nietLost zei:Ik weet nog hoe ik vroeger was
een klein blond mannetje, die uit school met zijn lego speelde
En nu?
jezus ik was toen van geen kwaad bewust
als mijn moeder zo moet terugdenken aan haar zoon en mij dan
nu zo terug ziet, mnoet ik mijn eigen eigenlijk kapotschamen
We zeggen vaker stoppen voor je vrouw en kind
maar deze topic draag ik op aan mijn moeder
dat ik ook voor haar zal stoppen, al weet ik dat het erg moeilijk
zal worden
Elk kind heeft een moeder
Als iemand mij herkent en mij daaarme confronteerd., jammer dan
ik schaam me er voor dat ik een junk ben, maar ik schaam me niet om te stoppen
tegen de medemens op deze forum, zeg ik wie doet mee en kapt ermee!
angie123 zei:Lost is op de versiertoer![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."