Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIK HEB PROEFPERSONEN NODIG!!

IK HEB PROEFPERSONEN NODIG!!

40 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
T
Tony MontanaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Frisko zei:
Tony Montana zei:
Als laatste heb ik een tip voor je. Probeer het eens bij een verslavings instelling. Daar lopen vaak mensen die met een erge verslaving binnen komen, maar continu in de gaten worden gehouden terwijl ze minderen en daarna stoppen (gelijk stoppen is namelijk ook niet echt bevordelijk als je altijd veel doet).
Kortom: Succes.
Klik om te vergroten...
hierboven staat dat ze mensen zoekt die het recreatief gebruiken en dus NIET afhankelijk zijn ervan :beer:
Klik om te vergroten...

Afhankelijk zijn van iets kan ook met recreatief gebruik. Daar zijn genoeg redenen voor te bedenken. Heb ook vrienden die het "recreatief" gebruiken. Maar die zijn wel zo dat ze zeggen dat ze het elke keer wel weer doen. En elke keer doen kan al op een verslaving duiden.

Wat is recreatief gebruik? 1x per maand een halve? Of 1x per maand helemaal los met +/- 3g?
Je gebruikt iets of je gebruikt niets. Het is niet iets van "oh, nu zal ik eens even een grammetje coke halen en m'n neus gaan volstoppen". Alsof je even een uitje plant naar een pretpark ofzo (al wordt het soms wel ermee vergeleken).
Iemand die niet veel geld heeft, alleen maar 1x per maand, kan ook verslaafd zijn. Want op het moment dat die persoon er geen geld voor heeft zal die het niet doen, vanwege baan o.i.d., maar als er dan geld voor is dan zal die het hoogstwaarschijnlijk wel weer gaan doen.

Ook "recreatieve" gebruikers kunnen problemen ondervinden door gebruik. Dat is niets anders dan de andere gebruikers. Het is ook echt niet zo dat de recreatieve gebruikers geen risico's hebben. Als die mensen dat gaan denken dan zijn ze wel naief.

Kan het best mis hebben hoor, maar zo zie ik het. Geef gewoon mijn ongezouten mening en kijk op de dingen. Wat iemand doet zal me een rotzorg zijn. Maar wees wel reeel.

En dan nu... on topic.
M
Mr. DecayLid
01-01-2024, 00:00
#2
nou reken maar dat er cijfers bijstaan waarin word aangegeven hoeveel kans het is of de testgroep een goede weerspiegeling van de bevolking betreft.. En idd, wat een hoop negatieve reacties op gewoon een vraag? Onderzoek kan idd nooit objectief zijn maar als beginnend onderzoek(st)er probeer je met een uitproberen van onderzoeken, wat zij dus probeert te doen, een zo goed mogelijke techniek te ontwikkelen en wijzer te worden van jezelf.. Je krijgt echt zoveel kritiek tijdens je onderzoek en het wordt echt streng beoordeeld! Dus succes meid en maak er wat van, Grtz
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alles wat ik type moet TS niet persoonlijk nemen he.
Dat ik een beetje te ver hierop in ga komt voort uit een ergernis van mij dat zoveel mensen zo blind geloven in onderzoekjes en het gek vinden dat ik niet onder de indruk ben van de resultaten uit allerlei onderzoekjes terwijl zij die als feiten zien.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
yeti zei:
wat ik me afvraag Martine, is of je persoonlijk ook al empirisch onderzoek naar de substantie in kwestie verricht hebt?
Oftewel, heb je zelf al een lijntje cocaine naar binnen gesnoven?
Klik om te vergroten...

Het echte onderzoek begint met de inname van de drugs zelf ja !!
1000 % mee eens .....
Onderzoekers die het veld nooit hebben betreden verrrichten ook geen veldwerk.

Kunnen er dus ook niet over schrijven.

BBB
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacky zei:
Zeg jij nou "een onderzoek is objectief" :confused:

Wie stelt de te onderzoeken grootheid vast? Wie bepaald de onderzoeksmethode? Wie kiest de sample (in dit geval proefpersonen) die onderzocht gaat worden? Wie bepaald met welke randfactoren rekening gehouden moet worden en hoe? Wie bepaald er welke zaken het meest belicht worden en vanuit welk perspectief het rapport word opgesteld ? etc etc

En dan heb ik het nog over die dingen die echt moeilijk zijn, zelfs voor de onderzoeker die graag objectief wil zijn. Nog niet over de onderzoeker die serieus zijn best doet om zijn mening te verspreiden en bijvoorbeeld onderzoeksresultaten die hem niet aanstaan in het geheel in de prullenbak zal gooien.

Het is overigens niet alleen zo aan de negatieve kant hoor. Ook die onderzoeken waaruit blijkt hoe goed wiet wel niet voor je is (iemand op dit forum heeft een poosje wat van die onderzoeken zitten linken) zijn heeeeeeeeeel objectief :beer:

Ohja, wanneer je een onderzoek doet op proefpersonen of op welke manier dan ook een sample die model moet staan voor een grotere sample (de hele bevolking) hoort daar weergave bij van de statistische zekerheid. Deze zie ik haast nooit bij de wat goedkoper gedane onderzoekjes, en de sample size is meestal ook heel veel te klein. (wat zowieso een onderzoek al waardeloos maakt, maar echt een serieus probleem word wanneer er veel onderzoekjes gedaan worden met te kleine sample size, en er geselecteerd word welke resultaten gepubliceerd gaan word, het zij door de onderzoeker, hetzij door een of andere eindredacteur)
Klik om te vergroten...
Haha, en jij denkt dat je dit soort dingen niet leert bij die opleiding? Je wordt uiteraard zo in het diepe gegooid zonder enige basiskennis, lijkt me duidelijk. Ik doe dezelfde opleiding en die dingen die jij noemt zijn nog niet eens een fractie van wat je allemaal moet weten over statistiek bij Psychologie. Ik snap echt niet waarom mensen hier zo overdreven sceptisch over zijn en met vage en ongegronde verdenkingen komen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Omdat je het misschien wel geleerd krijgt, maar als je vervolgens kijkt naar hoe veel onderzoeken uitgevoerd zijn lijkt het dat veel mensen het niet leren of na hun opleiding onmiddelijk vergeten.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
Marla Singer zei:
Daarnaast lijkt het me ook erg moeilijk om iemand te vinden, die naast zijn/haar cokegebruik niet/nauwelijks alcohol nuttigt.
Klik om te vergroten...

Een jaar geleden had ik dit wel gedaan :) maar tegenwoordig geen coke (en ook bijna nix anders) meer dus moet ik haar teleur stellen. Daarbij denk ik inderdaad ook dat het moeilijk is om iemand te vinden die geen alcohol gebruikt.

Succes !
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#8
Complicity zei:
Dan wordt je onderzoek sowieso nergens gepubliceerd. Bovendien moet zij het voor de afronding van haar opleiding doen, lijkt me vanzelfsprekend dat het dan wel goed gebeurd.
Klik om te vergroten...
Mwah, Henk hoitink schrijft ook al tijden voor de trouw, en die kan ik ook niet bepaald objectief noemen.. :grin:
t
teonanacatlLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik denk wel dat als je van die 4g per maand af en toe eens een lijntje weggeeft aan vrienden dat het nog wel onder recreationeel gebruiken behoort niet? :)

gz
n
nobranLid
01-01-2024, 00:00
#10
per maand 4 gr is te weinig man
t
teonanacatlLid
01-01-2024, 00:00
#11
haha ja maar we hebben het over recreatief gebruik :P
r
riddickLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wel zijn we geinteresseerd in eventuele gevolgen van ´matig´ drugsgebruik, nu de gevolgen van drugsverslaving wat meer bekend zijn.
Klik om te vergroten...

dit zijn de gevolgen van matig gebruik:

Risico's korte termijn

Hart- en bloedvatenstelsel
Cocaïne verhoogt de hartslag en vernauwt de bloedvaten. Het hart heeft meer zuurstof nodig maar krijgt door de vernauwde bloedvaten juist minder. Het hart moet dus harder werken om aan zuurstof te komen. Er zijn gevallen bekend van hartinfarcten en plotselinge dood na gebruik van cocaïne.

Neusslijmvlies
Bij snuiven van cocaïne kunnen de neusslijmvliezen uitdrogen. Dat komt omdat cocaïne de bloedvaten vernauwt. Het neusslijmvlies kan gaan ontsteken en zelfs afsterven. Iemand kan chronisch verkouden zijn en vaak bloedneuzen krijgen. Reuk, geur en smaak gaan achteruit. Cocaïne kan in de voorhoofdsholte komen en daar hoofdpijn veroorzaken

Vermoeidheid
Cocaïne put je uit. Je vermoeidheid wordt onderdrukt waardoor je over je grens gaat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

wat maakt een testje van 90 min op de pc nu uit ?

mijn meening: elke persoon is uniek, je mag 10 personen een lijn cocaine laten snuiven en op alle 10 gaat het een ander effeckt geven,

met een onderzoek van 90 min op de pc kun je niet echt een onderzoek noemen, op internet staat er genoeg info over cocaine,

in die 90 min verloren tijd zou je beter met die persoon praten die bij je langskomt, en proberen dat hij geen cocaine meer gebruikt..

en als je echt een onderzoek wil doen, neem dan zelf 4 gr in de maand dan weet je ook meteen wat cocaine is
t
teonanacatlLid
01-01-2024, 00:00
#13
riddick zei:
Wel zijn we geinteresseerd in eventuele gevolgen van ´matig´ drugsgebruik, nu de gevolgen van drugsverslaving wat meer bekend zijn.
Klik om te vergroten...

dit zijn de gevolgen van matig gebruik:

Risico's korte termijn

Hart- en bloedvatenstelsel
Cocaïne verhoogt de hartslag en vernauwt de bloedvaten. Het hart heeft meer zuurstof nodig maar krijgt door de vernauwde bloedvaten juist minder. Het hart moet dus harder werken om aan zuurstof te komen. Er zijn gevallen bekend van hartinfarcten en plotselinge dood na gebruik van cocaïne.

Neusslijmvlies
Bij snuiven van cocaïne kunnen de neusslijmvliezen uitdrogen. Dat komt omdat cocaïne de bloedvaten vernauwt. Het neusslijmvlies kan gaan ontsteken en zelfs afsterven. Iemand kan chronisch verkouden zijn en vaak bloedneuzen krijgen. Reuk, geur en smaak gaan achteruit. Cocaïne kan in de voorhoofdsholte komen en daar hoofdpijn veroorzaken

Vermoeidheid
Cocaïne put je uit. Je vermoeidheid wordt onderdrukt waardoor je over je grens gaat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

wat maakt een testje van 90 min op de pc nu uit ?

mijn meening: elke persoon is uniek, je mag 10 personen een lijn cocaine laten snuiven en op alle 10 gaat het een ander effeckt geven,

met een onderzoek van 90 min op de pc kun je niet echt een onderzoek noemen, op internet staat er genoeg info over cocaine,

in die 90 min verloren tijd zou je beter met die persoon praten die bij je langskomt, en proberen dat hij geen cocaine meer gebruikt..

en als je echt een onderzoek wil doen, neem dan zelf 4 gr in de maand dan weet je ook meteen wat cocaine is
Klik om te vergroten...

mooi mooi :)
maar waar zijn de risico's op lange termijn? :grin:

gz.
t
teonanacatlLid
01-01-2024, 00:00
#14
lullo zei:
teonanacatl zei:
mooi mooi :)
maar waar zijn de risico's op lange termijn? :grin:

gz.
Klik om te vergroten...
Is er een lange termijn als je coke gebruikt? :grin:
Klik om te vergroten...

ja een lange termijn in de goot :mrgreen:
l
lulloLid
01-01-2024, 00:00
#15
teonanacatl zei:
mooi mooi :)
maar waar zijn de risico's op lange termijn? :grin:

gz.
Klik om te vergroten...
Is er een lange termijn als je coke gebruikt? :grin:
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#16
ehehe met "proefpersonen gezocht" haddek toch iets anders dan spellekes spelen in gedachten
t
teonanacatlLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deep Blue zei:
ehehe met "proefpersonen gezocht" haddek toch iets anders dan spellekes spelen in gedachten
Klik om te vergroten...

hehe eens lekker proeven zeker :P
(
(&)BOLLE(&)Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ik wil wel me doen :P
sie de voordelen
gratis koffie beetje lamballen achter de pc
en je krijgt er ook nog 30 eypo voor
this alleen jammer dat je de dure, drank etc er bij krijgt:confused:, of vergoed (van de overheid :tearsofjoy:)

verder vind ik et ook wel goed dat er test en onderzoek word gedaan naar drugs gebruik etc.
de onderzoeken van 10 jaar geleden zijn op niets gebaseerd er zwerft ergens een filmpje rond antiwiet filmpje hier schieten 2 stoners elkaar neer:confused::confused::confused: (ps :tearsofjoy: aj stond bent lag je je kapot wat ze allemaal wel nie bedenken om te zorgen dat er nie gerookt word :stoned: :tearsofjoy: ) :rock:
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
martine zei:
Wat een agressie over een typefoutje?! Mijn welgemeende excuses als ik hierdoor als een kwijlende idioot over kom, maar heb begrepen dat mijn simpele oproep voor een paar proefpersonen een heleboel emoties bij je oproept. Ik hoop in het vervolg niet meer zo´n doorn in je oog te zijn.
Klik om te vergroten...

Hahahaha doorgedraait
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#20
^Shit hee, zou jij nou nu ook eens niet ophouden met die belachelijke kutreacties overal van je? STOER MAN. De creche is die kant op --->

Mijn God :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."