#1
Frisko zei:hierboven staat dat ze mensen zoekt die het recreatief gebruiken en dus NIET afhankelijk zijn ervanTony Montana zei:Als laatste heb ik een tip voor je. Probeer het eens bij een verslavings instelling. Daar lopen vaak mensen die met een erge verslaving binnen komen, maar continu in de gaten worden gehouden terwijl ze minderen en daarna stoppen (gelijk stoppen is namelijk ook niet echt bevordelijk als je altijd veel doet).
Kortom: Succes.![]()
Afhankelijk zijn van iets kan ook met recreatief gebruik. Daar zijn genoeg redenen voor te bedenken. Heb ook vrienden die het "recreatief" gebruiken. Maar die zijn wel zo dat ze zeggen dat ze het elke keer wel weer doen. En elke keer doen kan al op een verslaving duiden.
Wat is recreatief gebruik? 1x per maand een halve? Of 1x per maand helemaal los met +/- 3g?
Je gebruikt iets of je gebruikt niets. Het is niet iets van "oh, nu zal ik eens even een grammetje coke halen en m'n neus gaan volstoppen". Alsof je even een uitje plant naar een pretpark ofzo (al wordt het soms wel ermee vergeleken).
Iemand die niet veel geld heeft, alleen maar 1x per maand, kan ook verslaafd zijn. Want op het moment dat die persoon er geen geld voor heeft zal die het niet doen, vanwege baan o.i.d., maar als er dan geld voor is dan zal die het hoogstwaarschijnlijk wel weer gaan doen.
Ook "recreatieve" gebruikers kunnen problemen ondervinden door gebruik. Dat is niets anders dan de andere gebruikers. Het is ook echt niet zo dat de recreatieve gebruikers geen risico's hebben. Als die mensen dat gaan denken dan zijn ze wel naief.
Kan het best mis hebben hoor, maar zo zie ik het. Geef gewoon mijn ongezouten mening en kijk op de dingen. Wat iemand doet zal me een rotzorg zijn. Maar wees wel reeel.
En dan nu... on topic.


