Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaboompje

Cocaboompje

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
JordgubbLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kun je een cocaboompje als kamerplant gebruiken? :) Of groeit zo een boompje dan niet, of is het illegaal ofzo? Gr, J
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja man de dea komt je hale
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#3
Boompje in je kamer ? :rock:

En wat wil je dan doen? Er cocaine van maken? :smoke:
J
JordgubbLid
01-01-2024, 00:00
#4
muhaha nee, heb je duizend kilo blaadjes voor een kilo cocaine. Ik laat het wel uit mijn hoofd :P Maar toch, wel stoer zo een boompje? En die blaadjes kun je kauwen, zonder daar gelijk stoned van te worden. Schijnt gezond te zijn :) Maargoed, ik was gewoon nieuwschierig, hoor! 't Zijn leuke boompjes...
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Had coca-tee uit dat inca gebied euhm, Peru ? Bolivia ? Mijn vriendin was er op vacantie en wat een verkwikkende heerlijke tee al ben ik geen tee drinker. Toen alles op was ging ik naar die 3de wereld winkels om te vragen. Die keken me aan....poeh ! Hoe ik daaraan kwam, stond op de opiumlijst. Naar de smartshop, die vonden het erg leuk, maar ze hadden het niet. Opiumwet.

Laat me ajb weten waar je zo'n cocaplant weet te bemachtigen,

gr. Iris :grin:
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
atbboy zei:
Zijn ze daar serieus te koop dan? :mrgreen:
Klik om te vergroten...
* Spam-modus* http://link.marktplaats.nl/243633308

Zoals ik zei :tongueout:
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Iris zei:
Had coca-tee uit dat inca gebied euhm, Peru ? Bolivia ? Mijn vriendin was er op vacantie en wat een verkwikkende heerlijke tee al ben ik geen tee drinker. Toen alles op was ging ik naar die 3de wereld winkels om te vragen. Die keken me aan....poeh ! Hoe ik daaraan kwam, stond op de opiumlijst. Naar de smartshop, die vonden het erg leuk, maar ze hadden het niet. Opiumwet.

Laat me ajb weten waar je zo'n cocaplant weet te bemachtigen,

gr. Iris :grin:
Klik om te vergroten...
Marktpaats.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
atbboy zei:
Iris zei:
Had coca-tee uit dat inca gebied euhm, Peru ? Bolivia ? Mijn vriendin was er op vacantie en wat een verkwikkende heerlijke tee al ben ik geen tee drinker. Toen alles op was ging ik naar die 3de wereld winkels om te vragen. Die keken me aan....poeh ! Hoe ik daaraan kwam, stond op de opiumlijst. Naar de smartshop, die vonden het erg leuk, maar ze hadden het niet. Opiumwet.

Laat me ajb weten waar je zo'n cocaplant weet te bemachtigen,

gr. Iris :grin:
Klik om te vergroten...
Marktpaats.
Klik om te vergroten...
:( zijn daar tijdelijk uitverkocht.
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
SchilDpadDo zei:
atbboy zei:
Iris zei:
Had coca-tee uit dat inca gebied euhm, Peru ? Bolivia ? Mijn vriendin was er op vacantie en wat een verkwikkende heerlijke tee al ben ik geen tee drinker. Toen alles op was ging ik naar die 3de wereld winkels om te vragen. Die keken me aan....poeh ! Hoe ik daaraan kwam, stond op de opiumlijst. Naar de smartshop, die vonden het erg leuk, maar ze hadden het niet. Opiumwet.

Laat me ajb weten waar je zo'n cocaplant weet te bemachtigen,

gr. Iris :grin:
Klik om te vergroten...
Marktpaats.
Klik om te vergroten...
:( zijn daar tijdelijk uitverkocht.
Klik om te vergroten...

Zijn ze daar serieus te koop dan? :mrgreen:
a
asbestLid
01-01-2024, 00:00
#10
[MODBREAK] Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn (:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wtf, je meld je ook echt daarvoor aan... :tearsofjoy:

De groeten he :wave:
A
AlfaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Coca planten zijn niet eenvoudig om goed te houden. het is verstandig om je eerst in te lezen over wat zo'n plant nodig heeft anders is het zonde. Cocaplanten gaan zo kapot.
10 euries is niet duur. Vaak worden cocaplanten voor heel wat meer aangeboden.

Cocablad is te kauwen of te drinken als thee. Het geeft een stimulerend effect. Qua kracht zou je het kunnen vergelijken met koffie.

Als een boom eenmaal groot is, dan kan je er een paar keer per jaar heel veel cocablad afhalen.

Cocablad staat op lijst 1 van de opiumwet:
bladeren van planten van het geslacht Erythroxylon
Klik om te vergroten...
De juridische status van de cocablad is daarmee best vaag. Zodra er een blaadje van de boom valt, is het in ieder geval net zo illegaal als cocaine. Het is goed mogelijk dat de verkoop van cocaplanten als verkoop van een substantie genoemd op lijst 1 van de opiumwet word gezien. Dus als de plant hierdoor strafbaar word gezien, dan geld de volgende strafmaat:
uit de opiumwet:
Hij die opzettelijk handelt in strijd met het in artikel 2 onder B of D, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Klik om te vergroten...
In een rechtszaak april 2008, heeft de rechtbank iemand veroordeeld voor verkoop van cocablad wiet. Zaaknummer: LJN: BD2390, Rechtbank Haarlem , 15/630764-06
De rechter was gezien bovenstaande behoorlijk relaxt en gaf de man 160 uur werkstraf en 4 maanden voorwaardelijke celstraf.

Ik kan geen andere rechtszaken vinden over cocablad, dus het is zeker geen prioriteit voor de politie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."