Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRedenen om te gebruiken.

Redenen om te gebruiken.

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op dit moment zou het echt zijn om de verveling tegen te gaan... Denk dat ik maar ga pitten, truste!
i
ibra_is_imbaLid
01-01-2024, 00:00
#2
micky zei:
Soms denk ik wel eens tijdens of voor het gebruiken, Mensen die nog nooit een flash hebben meegemaakt die hebben toch wel iets gemist in hun leven zonder drugs.
In dit geval bedoel ik dan weer het basen. Mensen kunnen ook van andere dingen gelukkig zijn dat weet ik.
Als je in het leven dingen overkomen waardoor je ongelukkig wordt is drugs soms toch geweldig?
Toch wil ik nog stoppen.
Of zou je een redelijk leven kunnen leiden met coke?
Klik om te vergroten...
verslaafde talk..
heb nooit een flash gehad, maar ben daarom niet minder gelukkig.. ga maar zo voort,

een normaal leven? zo te horen is coke je leven dus zou ik er niet op rekenen
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#3
ibra_is_imba zei:
verslaafde talk..
heb nooit een flash gehad, maar ben daarom niet minder gelukkig.. ga maar zo voort,

een normaal leven? zo te horen is coke je leven dus zou ik er niet op rekenen
Klik om te vergroten...

Neem mijn tekst in dit geval niet te serieus, was meer om andere meningen te horen (uit de tent te lokken)
Ik weet dat voor mij drugs en normaal leven niet samen gaan. Ik hou het helemaal niet in de hand als ik weer eens een keer begonnen ben.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet terug krabbelen MICKY, ik neem je vanaf het begin af aan uiterst serieus. Hoewel ik snoof ipv basede herken ik veel van mezelf terug in je posts. Heb talloze malen gedacht: ' Deze rush is zo lekker, dat had ik nooit willen missen.' Het blijft voor mij een van de grote superclimaxen in het leven... dat zo'n explosieve geile euforie bestaat hield ik niet voor mogelijk... Was ook van mening dat je iets gemist had als je niet die heerlijke dreun in je kop gekend had die broeierige, innerlijke tentakels naar je geslachtsdelen liet kruipen
Ben alleen gekapt omdat ik mijn lichaam niet kapot wil maken. Ik voelde dat mijn bloedvaten er onder begonnen te lijden. Nu is mijn conditie nog OK, sport nu elke dag als een bezetene om in topvorm te komen. Is echt een goede remedie om er van af te blijven. Het geeft grote vodoening als je elke dag harder door bos en veld kan rijden op je ATB, het geeft een grote kick als je elke week meer schijven op je dumbells en halters kan schuiven en je shirts geleidelijk aan te strak worden. Je word er lekker rustig van en om je oefeningen goed te kunnen doen moeten je neus en luchtwegen schoon zijn. Extra motivatie dus om niet te snuiven of een pijp te stoppen!
Gebruikte eerst benzo's, hasj, kratom en codeine om relaxed te worden als de craving kwam, maar zelfs daar heb ik geen behoefte meer aan na pak hem beet een week of 5 zonder coca.

Laat Ibra lekker in de lucht lullen, zijn reactie draagt absoluut niets positiefs bij aan een remedie om clean te worden.

Het is geen schande om te moeten knokken tegen de drang om te gebruiken.
Meestal lukt het ook niet in 1 keer. Het is vallen en opstaan. Ik weet ook niet ik het vol kan houden. Weet niet wat er gebeuren zal als ik ga stappen en ik in een moment van onnadenkendheid teveel ga drinken en er teveel mooie vrouwen om me heen zwermen...

Denk dat het geen kwaad kan om de eerste 2 maanden risico situaties te vermijden.
Daarna neemt de trek meestal beduidend af of verdwijnt ie. Effen een monnikenbestaan leiden kan in dit geval wonderen verrichten. WEGBLIJVEN DUS UIT EEN GEVAARLIJKE OMGEVING WAAR COCAINE OP DE LOER KAN LIGGEN :wink:
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je schrijven is echt een geweldige steun Yeti, even dacht ik dat ik het juist van die negatieve uitspraken moest hebben om er af te blijven. Zo van: ga maar lekker zo door kerel, dan zien we je straks wel onder een brug in de kou.(ben ik wel gewend van m'n pa, is frustreerend)
Mijn laatste keer is nog niet zo lang geleden n.l. 30 juli, Ik hoop dus dat ik straks kan zeggen sinds eind juli heb ik niet meer gebruikt.
ATBen vind ik ook leuk, ik hou je verder op de hoogte van de lange weg die ik nog te gaan heb.
En jij ook volhouden.
h
hashLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gebruik drugs om mooie momenten mooier te maken maar niet om mooie momenten te creëren..
Klik om te vergroten...

sorry ik zag dit en wilde even reageren. Dit slaat echt helemaal nergens op, heb je dit bedacht terwijl je stoned was ofso?

ik snap waarom jij erin gelooft en wil je ook niet aanvallen ofso, maar sorry dit wilde ik even zeggen
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
hash zei:
Dit slaat echt helemaal nergens op, heb je dit bedacht terwijl je stoned was ofso?
Klik om te vergroten...
hash zei:
ik snap waarom jij erin gelooft en wil je ook niet aanvallen ofso
Klik om te vergroten...
Wát?
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#8
reden voor mij om te gebruiken???
voornamelijk de zin erin :stoned: :P
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Soms denk ik wel eens tijdens of voor het gebruiken, Mensen die nog nooit een flash hebben meegemaakt die hebben toch wel iets gemist in hun leven zonder drugs.
In dit geval bedoel ik dan weer het basen. Mensen kunnen ook van andere dingen gelukkig zijn dat weet ik.
Als je in het leven dingen overkomen waardoor je ongelukkig wordt is drugs soms toch geweldig?
Toch wil ik nog stoppen.
Of zou je een redelijk leven kunnen leiden met coke?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
micky zei:
Mensen kunnen ook van andere dingen gelukkig zijn dat weet ik.
Klik om te vergroten...
Vegelijk je geluk nu met drugsgebruik? Nee toch? Dat zou wel een heel lelijke fout zijn.

micky zei:
Als je in het leven dingen overkomen waardoor je ongelukkig wordt is drugs soms toch geweldig?
Klik om te vergroten...
Maar dat zijn de verkeerde redenen.

micky zei:
Toch wil ik nog stoppen.
Klik om te vergroten...
Top! Doen!

micky zei:
Of zou je een redelijk leven kunnen leiden met coke?
Klik om te vergroten...
Als je deze vraag aan ons moet stellen is het mij duidelijk dat jij dat persoonlijk niet kunt.

Succes! (:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gebruik drugs om mooie momenten mooier te maken maar niet om mooie momenten te creëren..
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je deze vraag aan ons moet stellen is het mij duidelijk dat jij dat persoonlijk niet kunt.

Succes!

Je kan gelijk hebben maar zou je uit willen leggen hoe je dit ziet? Ik snap het niet goed.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
micky zei:
Je kan gelijk hebben maar zou je uit willen leggen hoe je dit ziet? Ik snap het niet goed.
Klik om te vergroten...
Uit je posts kan ik afleiden dat je je gebruik niet in de hand hebt, of in ieder geval dat dingen niet gaan zoals je zou willen. Als je aan ons moet vragen of je een redelijk leven (dat is ook relatief natuurlijk) kan leiden met coke vind ik dat gevaarlijk. Daarmee geef je aan dat je twijfelt aan jouw manier van keuzes maken, je backbone zeg maar.. denk ik.
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedragen onder de 20 euro zijn voor mij momenteel veilig om op zak te hebben, het dubbele daarvan zeker niet meer. Voor mij is inderdaad de enige manier: helemaal stoppen!
Is vaak erg moeilijk om dat mezelf duidelijk te maken.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#15
soms denk ik echt dat mijn hartkloppingen (2 keer voorgekomen) op coke een zegen waren, is echt poepsimpel voor mij om van coke af te blijven. Denk gewoon dat je hart 25x sneller gaat dan normaal als je coke gebruikt en dat dit op termijn een onhoudbare situatie is voor je lichaam.

dan nog liever "echte" coke

J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#16
micky zei:
Voor mij is inderdaad de enige manier: helemaal stoppen!
Is vaak erg moeilijk om dat mezelf duidelijk te maken.
Klik om te vergroten...
Zodra de craving naar cocaine zich doet gelden, verdwijnt bij de meeste de motivatie om het niet meer te gaan gebruiken. Als die honger gaat uitdijen, vergeet je zelfs wat de redenen om te stoppen waren. Als we op dat moment aan de noodrem zouden kunnen trekken, dan zou er een stabiele strategie kunnen ontstaan die je er van weerhoudt opnieuw de fout in te gaan. Wie de gouden tip heeft mag hem posten. Ik ben hem in ieder geval na 3 jaar lezen/ googlen over sos niet tegengekomen. :(

Cocaine kan je geen plek in een redelijk leven toebedelen. De menselijke rede is een zelfreflectief niveau dat een gezonde instelling nastreeft. Cocaine sluit daar totaal niet bij aan: sos maakt de rede monddood en laat de duistere, blinde wil die helaas ook in het menselijke organisme huist de overhand krijgen. Een blind instinct dat niet inziet dat het de weg naar totale zelfdestructie ingeslagen is.
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#17
Af en toe, zo 1x in de 3 maanden, even lekker een nachtje snatsen met wat bier erbij.

Beste mickey, zoek hulp ofzo. Want zodra je je geluk uit drugs gaat halen ben je echt al een junk.
T
Tony MontanaLid
01-01-2024, 00:00
#18
De redenen om te gebruiken vraag je???

Nou, kort gezegd... ik vind het lekker.
Elke week (of minimaal 3x per maand) heb ik wel iets liggen voor mezelf.
Meestal doe ik dan een grammetje per avond.

Verder weet ik geen reden.
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#19
kiekert zei:
Af en toe, zo 1x in de 3 maanden, even lekker een nachtje snatsen met wat bier erbij.

Beste mickey, zoek hulp ofzo. Want zodra je je geluk uit drugs gaat halen ben je echt al een junk.
Klik om te vergroten...

Schijnbaar zien ze dit in de hulpverlening anders en zeggen ze dat ik niet verslaafd ben.
Dit omdat ik niet de drempel overga van diefstal en andere criminele dingen om aan geld te komen.
En ik gebruik niet dagelijks, zei iemand vandaag tegen me.
De hulpverleners zien een groot contrast bij de mensen die zwaar verslaafd zijn en mij.
Ze begrijpen volgens mij de werking en invloed van het basen van coke niet helemaal.
Inderdaad zien ze ook dat ik er van buiten kerngezond uit zie.
Je kunt met coke volgens mij met een gezond lichaam toch ook ten onder gaan?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je kan altijd ten onder gaan, emotioneel gezien en daar is coke

[x] geschikt
[ ] ongeschikt

voor

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."