#1
Hotboxen heet dat toch?
Heb je wel zo'n smeltpuntbepaler dan? Volgens mij is dat een speciaal toestel dat best wel wat kost en is het ook niet heel erg nauwkeurig of zelfs nutteloos afhankelijk van de versnijdingsmiddelen. Beetje zoals uitkoken. Het kan een goede indicatie geven maar je kan je % toch niet aan de hand daarvan bepalen..? Anyway, heb het even opgezocht voor je en zuivere Cocaïne HCl smelt tussen 192-197°. Lidocaïne (base, wat heb je daar nou aan?) op 66-67° en manitol op 165-165° en Levamisol op 230°. Maar er zijn dus nog een hoop versnijdingsmiddelen waar je het smeltpunt van moet weten en daar vind ik niks over terug, dit komt uit een boek, zie google. Overigens lijken die tests enkel betrouwbaar te zijn als je ook je coke laat smelten voor de versnijdingsmiddelen die smelten boven de 200 graden (en dat zijn er best een hoop..), kijkt naar hoe het smelt, wat er over blijft, hoe het ruikt etc of gaat zuiveren en dan gaat testen. Een hoop werk met andere woorden.
Maar zo kun je best lang bezig zijn lijkt me. Op zich wel interessant maar ik zou toch inlezen hoe dit precies in zijn werk gaat, want het is zo te zien wel wat moeilijker dan gewoon dan coke verhitten tot op een bepaalde temperatuur en dan je % weten.
Overigens gaat het over het smeltpunt en niet het verbrandingspunt, ook al ligt dat bij HCl heel dicht bij elkaar. Ik neem aan dat je smeltpunt bedoelt als er geen zwarte brokjes overbleven ofzo, maar goed. Als het smeltpunt van je coke nu onder de 190 ° zit dan ga ik er van uit dat het versneden is met zooi die een lager smeltpunt heeft. Zou je in principe toch je coke kunnen zuiveren met een oplosmiddel (aceton bijvoorbeeld), aceton indampen en smeltpunt bepalen van het residu en dan kijken in de lijst met versnijdingsmiddelen, en de overgebleven gezuiverde coke telkens opnieuw wegen voor je hem weer verhit. Zo kun je ondertussen kijken wat er precies in zit en heb je een indicatie van het %, al is zuiveren met een oplosmiddel ook niet volledig betrouwbaar. Uitkoken ook niet, en dat hotboxgedoe lijkt me best ingewikkeld. Maarja, je wetet ni eh
Als je maar genoeg gaat smelten, wegen en zuiveren zul je uiteindelijk wel aan IETS betrouwbaars komen. Ik heb nog nooit zo'n hotbox gebruikt (waarom zou ik ook?), misschien dat iemand die dat wel gedaan heeft kan zeggen of er misschien wat te zeggen valt over het % als je smeltpunt 150 graden is. Daar ben ik niet wiskundig genoeg voor ![:tearsofjoy:]()
Heb je wel zo'n smeltpuntbepaler dan? Volgens mij is dat een speciaal toestel dat best wel wat kost en is het ook niet heel erg nauwkeurig of zelfs nutteloos afhankelijk van de versnijdingsmiddelen. Beetje zoals uitkoken. Het kan een goede indicatie geven maar je kan je % toch niet aan de hand daarvan bepalen..? Anyway, heb het even opgezocht voor je en zuivere Cocaïne HCl smelt tussen 192-197°. Lidocaïne (base, wat heb je daar nou aan?) op 66-67° en manitol op 165-165° en Levamisol op 230°. Maar er zijn dus nog een hoop versnijdingsmiddelen waar je het smeltpunt van moet weten en daar vind ik niks over terug, dit komt uit een boek, zie google. Overigens lijken die tests enkel betrouwbaar te zijn als je ook je coke laat smelten voor de versnijdingsmiddelen die smelten boven de 200 graden (en dat zijn er best een hoop..), kijkt naar hoe het smelt, wat er over blijft, hoe het ruikt etc of gaat zuiveren en dan gaat testen. Een hoop werk met andere woorden.
Maar zo kun je best lang bezig zijn lijkt me. Op zich wel interessant maar ik zou toch inlezen hoe dit precies in zijn werk gaat, want het is zo te zien wel wat moeilijker dan gewoon dan coke verhitten tot op een bepaalde temperatuur en dan je % weten.
Overigens gaat het over het smeltpunt en niet het verbrandingspunt, ook al ligt dat bij HCl heel dicht bij elkaar. Ik neem aan dat je smeltpunt bedoelt als er geen zwarte brokjes overbleven ofzo, maar goed. Als het smeltpunt van je coke nu onder de 190 ° zit dan ga ik er van uit dat het versneden is met zooi die een lager smeltpunt heeft. Zou je in principe toch je coke kunnen zuiveren met een oplosmiddel (aceton bijvoorbeeld), aceton indampen en smeltpunt bepalen van het residu en dan kijken in de lijst met versnijdingsmiddelen, en de overgebleven gezuiverde coke telkens opnieuw wegen voor je hem weer verhit. Zo kun je ondertussen kijken wat er precies in zit en heb je een indicatie van het %, al is zuiveren met een oplosmiddel ook niet volledig betrouwbaar. Uitkoken ook niet, en dat hotboxgedoe lijkt me best ingewikkeld. Maarja, je wetet ni eh
hoop eind deze middag, of avond bij jullie goede resultaten te hebben!
