Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErg druk door coke

Erg druk door coke

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PapierVersnipperaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wanneer ik cocaine gebruik dan begin ik altijd ongelovelijk veel te praten, en mijn onderlip glijd uit (bij gebrek aan beter woord)
Ik word echt heel druk, mijn vrienden gebruiken dezelfde coke, die hebben nergens last van, aan de coke zelf ligt het niet. Wat ik wel heb is een bi-polaire stoornis (manisch depressief) ik kan met coke op echt de deur eigenlijk niet uit, je ziet het meteen aan me en anders merk je het wel, terwijl er bij mijn vrienden dan niks aan de hand is.
Ik vraag me af of er andere zijn die hier last van hebben of iets over weten, en voordat ik medicijnen begon te gebruiken had ik het ook al dus daar ligt het niet aan.

Groetjes
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het ligt aan je bipolaire stoornis, aangezien uppers vooral op je gemoedstoestand inwerken. Het is net zoals mensen met ADHD die rustig worden van speed en van de dokter ook vaak dex-amfetamines krijgen voorgeschreven. Je gemoedstoestand is bepalend hoe deze drugs uitwerking op je heeft. Heb je dus geen stabiliteit daarin, zoals een bipolaire stoornis dus veroorzaakt, kan het dus heftige reacties veroorzaken.

Bij mij zelf is het speed/ADHD verhaal meer van toepassing, dus ik ben niet helemaal thuis in je verhaal (al heb ik genoeg(...) coke gebruikt), maar ik ben er vrij zeker is dat dit de reden is.

en mijn onderlip glijd uit (bij gebrek aan beter woord)
Klik om te vergroten...

Hij trilt?
P
PapierVersnipperaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee hij trilt niet, als ik wat zeg dan gaat mijn lip op eens opzij maar niet mijn kaak, het ziet er echt weird uit, ken je die oude na-gesynchroniseerd japanse shogun films? daar lijkt het op, mijn mond doet anders dan wat ik zeg, zeg maar.
Hartstikke bedankt voor je reactie, ik ben veroordeelt tot het gebruiken van coke in kleine huiselijke kring.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee hij trilt niet, als ik wat zeg dan gaat mijn lip op eens opzij maar niet mijn kaak, het ziet er echt weird uit, ken je die oude na-gesynchroniseerd japanse shogun films? daar lijkt het op, mijn mond doet anders dan wat ik zeg, zeg maar.
Klik om te vergroten...

Nou snap ik het beter. Kleine spierverkrampingen zijn dat, heb ik ook wel eens als ik héél hard ga. Is op zich wel komisch om te zien, maar als je het veel hebt, wordt het inderdaad minder komisch.

Hartstikke bedankt voor je reactie, ik ben veroordeelt tot het gebruiken van coke in kleine huiselijke kring.
Klik om te vergroten...

Geen dank. Misschien dat het in de toekomst beter gaat, als je er meer aan went.

Time will tell...
M
Maykel1986Lid
01-01-2024, 00:00
#5
het lijkt mij ook geen goed plan om coke te gebruiken als je manisch depresief bent.

of zeg ik nu iets heel geks?!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
PapierVersnipperaar zei:
ik ben veroordeelt tot het gebruiken van coke in kleine huiselijke kring.
Klik om te vergroten...

Houd een en ander wel een beetje onder controle en dat kan met coke geen kwaad.
K
KenobiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Verschilt ook veel per mens denk ik zomaar. Maar die stoornis speelt ook zeker wel een rol!
En de kwaliteit ook natuurlijk
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maykel1986 zei:
het lijkt mij ook geen goed plan om coke te gebruiken als je manisch depresief bent.

of zeg ik nu iets heel geks?!
Klik om te vergroten...

Nee, hoor. Hele goede opmerking zelfs. Maar het punt is als je zo instabiel bent dat je dan juist naar de drugs grijpt. Ook al is dat niet verstandig, wat het natuurlijk nooit is.
P
PapierVersnipperaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maykel1986 zei:
het lijkt mij ook geen goed plan om coke te gebruiken als je manisch depresief bent.

of zeg ik nu iets heel geks?!
Klik om te vergroten...

Ik gebebruik al meer dan 15 jaar diverse hard drugs en het enige dat ik nu nog doe is 2 keer per jaar coke, laatste keer oud en nieuw en zal in de zomer ook wel weer een keer voorkomen.
Zoals jullie het zeggen maken jullie iets lelijk dat mooi is, misschien kunnen jullie er zelf wel niet zo goed mee overweg?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#10
PapierVersnipperaar zei:
Maykel1986 zei:
het lijkt mij ook geen goed plan om coke te gebruiken als je manisch depresief bent.

of zeg ik nu iets heel geks?!
Klik om te vergroten...

Ik gebebruik al meer dan 15 jaar diverse hard drugs en het enige dat ik nu nog doe is 2 keer per jaar coke, laatste keer oud en nieuw en zal in de zomer ook wel weer een keer voorkomen.
Zoals jullie het zeggen maken jullie iets lelijk dat mooi is
Klik om te vergroten...

Beetje tegenstrijdig. Je komt hier zelf aan met een probleem (om het maar zo even te noemen) over coke. Dan zegt iemand dat het hem niet verstandig lijkt om coke te doen als je manisch depressief bent, wat me op zich niet zo 'n hele rare stelling lijkt, en dan ga je zeggen dat wij van iets "moois" iets "lelijks" maken?

Ik denk dat er hier geen verkeerde intenties in het spel zijn, maar je draait de rollen nu in één keer om.

misschien kunnen jullie er zelf wel niet zo goed mee overweg?
Klik om te vergroten...

Ongepast en zeer laag.
P
PapierVersnipperaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Svali zei:
Maykel1986 zei:
het lijkt mij ook geen goed plan om coke te gebruiken als je manisch depresief bent.

of zeg ik nu iets heel geks?!
Klik om te vergroten...

Nee, hoor. Hele goede opmerking zelfs. Maar het punt is als je zo instabiel bent dat je dan juist naar de drugs grijpt. Ook al is dat niet verstandig, wat het natuurlijk nooit is.
Klik om te vergroten...

Hier word gesuggereerd dat iemand die een bi-polaire stoornis heeft onstabiel is, manien en depressies zijn episodes, wat niets zegt over de persoon.
Dit is precies het soort denken wat zorgt dat ik het nooit in het openbaar (zelfs niet bij vrienden)
over vertel, en dit soort denken weerhoud ook mensen hulp te zoeken. Jaren geleden een manie gehad en depressies, werk full-time. En zie mij zelf en veel mede-patienten die ik spreek als stabiele en ook volledige mensen. Beter zouden mensen zich er wat in verdiepen voor ze iets roepen.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hier word gesuggereerd dat iemand die een bi-polaire stoornis heeft onstabiel is, manien en depressies zijn episodes, wat niets zegt over de persoon.
Klik om te vergroten...

Niet? Dus de "episodes" zijn stabiel? Ik ken je ook niet en niemand suggereert dat ook.

Dit is precies het soort denken wat zorgt dat ik het nooit in het openbaar (zelfs niet bij vrienden) over vertel, en dit soort denken weerhoud ook mensen hulp te zoeken.
Klik om te vergroten...

Dat ligt aan jezelf. Jij bent de enige die ervoor kan kiezen hulp te zoeken, net zoals alle anderen.

Jaren geleden een manie gehad en depressies, werk full-time. En zie mij zelf en veel mede-patienten die ik spreek als stabiele en ook volledige mensen.
Klik om te vergroten...


Heel goed. Maar zijn ze altijd stabiel dan?

Beter zouden mensen zich er wat in verdiepen voor ze iets roepen.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens.
M
Maykel1986Lid
01-01-2024, 00:00
#13
PapierVersnipperaar zei:
Maykel1986 zei:
het lijkt mij ook geen goed plan om coke te gebruiken als je manisch depresief bent.

of zeg ik nu iets heel geks?!
Klik om te vergroten...

Ik gebebruik al meer dan 15 jaar diverse hard drugs en het enige dat ik nu nog doe is 2 keer per jaar coke, laatste keer oud en nieuw en zal in de zomer ook wel weer een keer voorkomen.
Zoals jullie het zeggen maken jullie iets lelijk dat mooi is, misschien kunnen jullie er zelf wel niet zo goed mee overweg?
Klik om te vergroten...

het was mijn gedachte dat het niet goed is, en ik denk ook niet dat het goed is.

om maar een voorbeeld te noemen:

een goede kameraad van me is ook manisch depresief. die hoef je echt geen drugs te geven (lees: coke, xtc/mdma, speed).
doet die dat wel dan moet je de volgende dag eens bij hem gaan zitten. lekker gezellig... NOT :rolleyes:

en ja, ik kan er wel mee overweg. maar ik vind coke sowieso een kut drug.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."