Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBloedneus

Bloedneus

30 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
P
Patje GekLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zie dat het alweer een tijdje geleden is, dat er iemand hier iets heeft geschreven, maar toch doe ik het nu. Hopelijk komen er reacties op!

Sinds een 2-tal jaren gebruik ik cocaine. In eerste instantie was het voor fun (zoals hoogstwaarschijnlijk bij de meesten), maar de laatste tijd steeds meer. Toen het nog voor fun was, kon ik het best in huis hebben, zonder het te gebruiken. Nu na wat privéproblemen (scheiding etc) gebruik ik het vaker. Als ik het nu in huis heb, wil ik ook pakken. Elke keer als ik iets heb genomen, neem ik me voor dat dit de laatste keer was, en dat ik nu (zeker voor mezelf) moet aantonen dat ik het niet perse nog een keer ga pakken. Maar toch lukt dat niet.
Ik zit nu ongeveer 2 maanden thuis zonder werk (heeft niets met de coke te maken) en dan is de verleiding nog groter om te nemen.
Ten eerste kan ik het niet betalen, en ten tweede wil ik er vanaf. En eigenlijk wil ik het weer onder controle krijgen, en het eventueel nemen als het een speciale gelegenheid is, ipv zomaar!

Kan iemand mij tips geven, advies, helpen etc. Ik geef toe dat ik toch wel min of meer verslaafd ben. Mijn eerste stap heb ik al gezet: ik heb het telefoonnummer van mijn "leverancier" als overal uit gewist..dus dan is de mogelijkheid om te bellen niet meer aanwezig. Verder moet ik zorgen dat ik het dus niet in huis heb....dus dat gaat lukken.

Maar toch: als ik zo op Internet lees, is coke een verslaving waarvan een gebruiken ervan overtuigd is, dat hij het alleen kan. Zijn er voorbeelden dat dit ook door "verslaafden" is gelukt...dus zonder hulp van hulpverleners of andere middelen?

Bedankt!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Patje Gek zei:
Ik zie dat het alweer een tijdje geleden is, dat er iemand hier iets heeft geschreven, maar toch doe ik het nu. Hopelijk komen er reacties op!

Sinds een 2-tal jaren gebruik ik cocaine. In eerste instantie was het voor fun (zoals hoogstwaarschijnlijk bij de meesten), maar de laatste tijd steeds meer. Toen het nog voor fun was, kon ik het best in huis hebben, zonder het te gebruiken. Nu na wat privéproblemen (scheiding etc) gebruik ik het vaker. Als ik het nu in huis heb, wil ik ook pakken. Elke keer als ik iets heb genomen, neem ik me voor dat dit de laatste keer was, en dat ik nu (zeker voor mezelf) moet aantonen dat ik het niet perse nog een keer ga pakken. Maar toch lukt dat niet.
Ik zit nu ongeveer 2 maanden thuis zonder werk (heeft niets met de coke te maken) en dan is de verleiding nog groter om te nemen.
Ten eerste kan ik het niet betalen, en ten tweede wil ik er vanaf. En eigenlijk wil ik het weer onder controle krijgen, en het eventueel nemen als het een speciale gelegenheid is, ipv zomaar!

Kan iemand mij tips geven, advies, helpen etc. Ik geef toe dat ik toch wel min of meer verslaafd ben. Mijn eerste stap heb ik al gezet: ik heb het telefoonnummer van mijn "leverancier" als overal uit gewist..dus dan is de mogelijkheid om te bellen niet meer aanwezig. Verder moet ik zorgen dat ik het dus niet in huis heb....dus dat gaat lukken.

Maar toch: als ik zo op Internet lees, is coke een verslaving waarvan een gebruiken ervan overtuigd is, dat hij het alleen kan. Zijn er voorbeelden dat dit ook door "verslaafden" is gelukt...dus zonder hulp van hulpverleners of andere middelen?

Bedankt!
Klik om te vergroten...

Waarom copy/past je dit verhaal niet even en maak je er een apart nieuw topic van? Zo hebben we o.a. een mooi subforum speciaal over verslaving. Je hebt dan een veel beter bereik, dan in dit topic dat eigenlijk alleen specifiek over coke-bloedneuzen moet gaan...
v
vitafitfitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eerlijk gezegd weet ik daar niet zoveel van af, ik zelf heb t ook nooit gehad. Een kennis van mij wel, maar die deed het al veel meer en vaker.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#4
echt een bloedneus dat het bloed er uitdroop heb ik nooit gehad,
soms wel eens een beetje bloed aan mijn zakdoek.
maja hoort er soms bij als je iets in je neus snuift.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb dat nog nooit gehad, wel dat ik zo pijn in m'n neus kreeg dat ik er tranen van huilde. Het was geen speed hoor, volgens mij was er teveel troep (wasmiddel) ingegooid denk ik.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha dat klinkt als dikke rotzooi, ja. :grin:
B
BxlLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is gewoon een bloedvatje dat springt ..
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#8
heroesss zei:
Ik heb dat nog nooit gehad, wel dat ik zo pijn in m'n neus kreeg dat ik er tranen van huilde. Het was geen speed hoor, volgens mij was er teveel troep (wasmiddel) ingegooid denk ik.
Klik om te vergroten...


Zijn er nou echt dealers die hun coke/speed met WASMIDDEL versnijden?? :confused:

Dat lijkt me nou niet bepaald gezond om te snuiven...
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#9
so tering die vraag stelde ik in 2007
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb toevallig net een bloedneus gehad. Combinatie van:
1. 2 dagen geleden nog flink gesnoven en toen al een beetje last van een bloederig korstje
2. brandende/verse pep
3. toenet 2 dikke lijnen op terwijl de neus nog kwetsbaar is
4. te onvoorzichtig checken of de neus nog beschadigd is, waardoor je dus net een korstje los wrikt, met een bloedneus tot gevolg.

Oplossingen (behalve stoppen of bommetjes pakken, want dat spreekt voor zich)
1. zo fijn mogelijk hakken
2. zo dun mogelijke lijnen pakken
3. meer tussenposen
4. niet in je neus voelen. hoe voorzichtig je het ook probeert, soms raak je weer net dat korstje aan waardoor je weer een bloedneus krijgt
5. als je je neus ophaalt, doe dat gelijkmatig/opbouwend ipv in één keer keihard
6. andere neusgat
7. iets risicovollers is door een dunne snuifbuis te pakken (bijv een rietje) en daarmee wat dieper in je neus te gaan, zodat de pep langs dat kwetsbare gedeelte voorin je neus gaat waar vaak de korstjes zitten. Pas op met het randje van snuifbuis! = Erg scherp en maakt korte metten met korstjes met een grotere bloed tot gevolg.

spreekt op zich allemaal wel voor zich denk ik :wink:
B
BxlLid
01-01-2024, 00:00
#11
dutch-lycan zei:
so tering die vraag stelde ik in 2007
Klik om te vergroten...
had ik ff overgekeken. maar niemand zei overigens dat het dat kon zijn gozer :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."