Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe zijn jullie begonnen?

Hoe zijn jullie begonnen?

23 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Probeerenleer zei:
Mij vergaat het na bijna twee jaar zeer goed. Ik voel nog steeds dat ik op een dag gewoon zonder probleem definitief zal stoppen, met c tenminste.
Klik om te vergroten...
:openmouth:
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik was een weekend alleen thuis en ging naar een feest van de harde kern van de lokale club (maakt even niet uit welke), lekker raggen daar en zo. Kwam iemand aan die me pep aan bood, kwam een goede vriend aan van niet die troep nemen als je wil neem dan coke (wou de pep dus wel aannemen), dus gaf die vriend van me mij een sealtje coke, ik vroeg wat ie wou hebben en zei deze is van mij. Toen begon ik wel wat twijfels te krijgen want had wel vaker gehoord de eerste is gratis en dan ben je hooked. Toch won de nieuwsgierigheid het en probeerde het. Wist niet wat ik moest voelen en zo. Ging wel lekker, half uur later dacht ik van ik snuif wat bij en dit keer meer dus ging helemaal lekker. Sinds dien gebruik ik het af en toe op feestjes.
B
Bennie_KookLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik, 26 jaar, met maatje in het café wat lui leren kennen. Biertje mee drinken, ineens wordt er gezegd door zijn vrouw "Er moet nog wel wat sos komen, anders trek ik 't niet!". Maat en ik kijken elkaar aan, zo van, yes, bingo! We hadden 't er al jaren over maar nog nooit gedaan. Nog geen enkele drug, op een jointje na toen we 19 waren ofzo, vonden we niks. Alleen bier. Wel bekend mee, 2 naasten doen 't, dus onbekend is 't niet, maar nog nooit zelf drugs gehad. Wij zijn fanatiek sporters, fitness, hardlopen e.d.

Anyhow, zij regelt dus sos voor de hele groep, lekker bij hun in huis er aan. Nog nooit gezien hoe het moet, alleen in Scarface haha, dus hun maar beetje nadoen. Damn wat een gevoel, net een explosie in je kop, en je hart gaat tekeer als een malle. Maatje ging vroeg naar huis, maar ik bruisde van de energie en bleef alleen in de kroeg achter, terwijl het spul allang op was, maar gevoel bleef.

Soms wat over. Had ik een afspraak met familie waar mijn maatje ook mee naartoe moest. Snel bij mij wat nakken. Hij weer helemaal in paniek, keel dicht enzo (later bleek dus dat dat zo hoorde, was teringgoeie, werkt bij hem beter dan mij), 's avonds nog bijhalen enzo.

Tijdje met ze opgetrokken, elk weekend was het raak, en elk weekend spijt. Alles wat ik bij me had trok ik door de plee. 1e keer zelf halen, super spannend. Gelijk 6 gram halen voor de hele groep, wat voelde dat toen tegenstrijdig. Maar wat voelde je je de man als je het uitdeelde toen. Net als in de film, al die zakken bij je haha!

Maatje ging zelfs een keer K.O. Ik helemaal in de stress, tot die anderen drong het niet helemaal door had ik de indruk. Ik mijn BHV beetje toepassen. Lag ie daar op de grond ineens. Gelukkig niks aan de hand, gewoon black-out ofzo. Wel paar uur geduurd voordat ie weer OK was. Hij wou zelf geen arts, gelukkig achteraf ook niet nodig. Beetje water en frisse lucht. Daarna met de bus nog door naar voetbal, kats doorgesnoven. Met hele groep afgesproken, hele dag voetbal kijken, uit eten (toen eindelijk honger) en maar bier zuipen in 't stadion om je goed te voelen. Op de plee in de kroeg nakken om nog overeind te blijven. In 't hotel ging mijn maat pitten, terwijl ik constant er aan zat. Aan de bar zuipen, in de kamer wat van hem mogen pakken, en weer terug haha. 'S nachts zit ik daar aan het bureau, komt ie uit zijn bed, en trekt ook een dikke weg. Vond er niks aan en kroop weer in bed. Al met al bijna 3 dagen wakker.

Toen na 3 maand betrapt door mijn ouders. Daarna gestopt, tot ik ineens die dealer 3 maand later tegen 't lijf liep. Ik had die dag ook, wat nu blijkt, "craving" want ik zocht wel iets. Sindsdien 2 jaar bezig. Eerst zonder die maat, totdat die ineens binnen kwam en er een DVD-hoes vol lag. Sindsdien doet hij ook mee. Bijna elk weekend wel raak, totdat de dealer gepakt werd.

MDMA+speed combi gedaan toen de dealer vast zat. Was eens maar nooit weer. Ineens alles draaien, trillen. Geen gevoel meer in gezicht, niet meer weten waar je bent. Hij net zo. Rare stem, tijd ging langzaam, dikke tong. Eerst in paniek geprobeerd te kotsen, wat niet lukte. Maat viel zowat flauw in de pot, dus ik mijn vingers in zijn keel. Allebei helemaal in de stress, wilden we 112 bellen. Wou mijn maat niet, ik ook niet, eigen domme schuld. Toen gewoon hand in hand op de bank gezeten drie uur lang, elkaar knijpen, en volop in het gezicht slaan met de vlakke hand om "bij" te blijven. Week lang dikke nachtmerries, slaapverlamming e.d gehad. 3 dagen later nog steeds hele langzame hand/oog-coordinatie. Dingen beetpakken en neerzetten ging heel moeizaam, en 2 dagen later kreeg ik op mijn werk ineens een terugval ofzo. Ineens zweten, alles draaien, vergrote pupillen, hoorde niks meer. Tering wat een troep. Was 1 gram MDMA-poeder door 't water, en 1 gram speed erbij in dat half uur/uur. Nu jaar later nog wel last van, dat alles ineens gaat draaien, of dat als ik eraan denk weer het gevoel heb "uit mezelf te treden", net als toen. We hadden er ook films en foto's van gemaakt op de GSM, jezus wat eng om weer te zien, dat waren wij niet, maar echt 2 geestezieken leek het wel. Gewoon de wanhoop nabij omdat de cokedealer vast zat.

Van 't zomer met mijn verjaardag ook, visite weg, meteen achter de dealer aan. Alleen nadat ie gepakt is had ie geen goeie meer, bood zelfs zijn excuses aan voor de kwaliteit toen we eens kwaad werden. Was wel een beste kerel, "gelukkig" hebben wij de bron gevonden waar ie het haalde. Heb 't wel eens zo erg gehad van de oude dealer dat ik 5 gram in een nacht pakte. Van 9 tot 5. Met die nieuwe dealer heb je aan 2 meer dan genoeg, en dan wordt 't zelfs wel eens 12.00u de volgende dag. Is trouwens ook niks. De "oudgedienden" zeggen altijd: halve, dan paar biertjes, en gaan pitten. Meer werkt toch niet, en kost alleen maar geld."

Wel altijd spijt, depressief, schuldgevoelens e.d. Dikke vette ontstoken en bloedneuzen, soms echt een week ziek ervan (griep, diarree). Drink ik echt 4/7 weken niet, maar de gedachtes blijven. Cravings zijn ook in stressperiodes extreem erg. Hetzelfde gevoel als je ineens wilt bijhalen omdat alles op is, zo'n gevoel heb je dan. Soms gewoon na 7 weken nuchter halen omdat je het echt niet uithoudt. Helemaal gek wordt je ervan. Giert gewoon iets door je lijf tijdens zo'n craving, zweten, misselijk, diarree, en maar één beeld voor je: een heerlijk gevulde DVD-hoes en een verdoofd gehemelte.

Heb van de "oudgedienden" geleerd dat je je er maar bij moet neerleggen, en het in iedergeval niet erger moet maken dan het is. Dus er niet in doorslaan. Het gebeurt nou eenmaal, stoppen kan niet. Gelijk hebben ze, lukt me altijd max. 7 weken. In die weken leef ik erg spiritueel. Hou van wetenschappelijke programma's, en programma's over dieren. Lees boeken over de werking van de geest, boeddhisme, mediteer, lees boeken over hersenen e.d. Maar niets helpt. Zelfs dat geweldige "craving"topic hier helpt niet. Ik volgde alle adviezen op, zelfs geen caffeine meer, maar het gebeurt gewoon steeds weer. Dan wordt ik wel bang voor de toekomst. Zolang het maar om de 4/7 week gebeurt is het niet zo erg, maar als het vaker gebeurd wil ik wel een eind aan mijn leven maken. Voel me altijd zo'n loser de dag erna (soms ook niet trouwens, ligt echt aan 't spul.).

En jullie, hoe zijn jullie begonnen? Nog mooie verhalen? Ik weet er nog 1.

Mijn dealer zei eens: "Hé man, hoe is het. Ik probeerde je steeds te bellen, maar ik had je nummer niet!" haha!

Groeten!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hé Bennie,

Flink verhaal! Blijkt toch wel weer dat iedereen die er aan begint goede én nare ervaringen zal meemaken... Ikzelf zal ook mijn 'drugscarriere' proberen te beschrijven :mrgreen:

Ik begreep je laatste stukje niet helemaal trouwens, gebruik je nog eens per 4/7 weken vanwege die crave, of gebruik je altijd? Je erbij neerleggen lijkt me niet de beste keuze trouwens, als je wilt kun je er gewoon vanaf. Misschien heb je wat hulp nodig maar dat is beter dan elke 4/7 weken 'de pan uit craven' :confused:

Dan nu hoe het bij mij ging!

Op mijn 16e rookte ik mijn eerste joint, op een schoolfeest. Lachen man, met rode oogjes door de zaal heen te hobbelen met zijn allen. Dat deden we vervolgens twee of drie keer per jaar ofzo, spraken we speciaal een avond voor af. Eéntje zorgde dat er een joint was en dan lagen we de hele avond rollend van het lachen op de vloer. Verbazend onschuldig vergeleken met nu :wink:

Toen ik 18 was gebruikte ik voor het eerst paddo's en begon ik de Trance scene een beetje te ontdekken. Mijn vrienden gebruikten al een tijdje soms eens een pilletje en dat klonk toch wel als iets wat ik geprobeerd moest hebben. Op Love parade in Dortmund mijn eerste pil geprobeerd, was echt de LOVE parade voor mij dus!

Toen besloot ik om het vaker te gaan doen, voor mezelf gelijk een limiet gesteld van 4x per jaar (ik ken mezelf :wink: ). Het feestje daarna ging het gelijk al mis: stoere jongen, grote mond, weinig ervaring. Gelijk een hele pil genomen, alleen ietsje (lees: dubbel) sterker dan die van de keer ervoor. Veel te veel water gedronken, niet uitrusten. De rest van de avond weet ik weinig meer van, alleen dat ik in de zaal gekotst heb en na een uurtje rust wel weer oké ging.

Na die ervaring ongeveer een jaar bijna niets meer gebruikt. Op Trance Energy begon ik er weer mee. Dat werd elke maand een paar pillen. Rond die tijd ging ik ook steeds meer blowen. Op een gegeven moment blowde ik bijna elke dag.

Snuiven? Nee, ik moet niks door m'n neus hebben zei ik altijd. Stomdronken om 12 uur 's middags, het festival duurde nog tot 12 uur 's avonds en de laatste artiest wilde ik persé zien. Ik twee puntjes geprobeerd en vanaf toen kwam Speed er ook bij.

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik ineens mijn eigen huisje en had ik wel heel veel vrijheid. Elk weekend speed, ongeveer een keer per maand aan de pillen, maar soms ook 3 of 4 weekenden op rij. In die tijd begon ik ook nieuwschierig te raken naar andere middelen.

In één zomer heb ik vervolgens kennis gemaakt met Coke, GHB, Truffels en 2-CB. Ik begon ook steeds meer drugs te combineren en raakte steeds verder in een roes als ik een avondje aan de drugs ging. Soms lagen we gewoon versuft te ijlen aan het eind van de avond. Ik deed de harddrugs wel alleen in het weekend gelukkig.

Uiteindelijk op Lowlands van donderdag tot zondag elke dag aan de pillen, heel veel speed, en vervolgens blowen om nog even te slapen. Daarna kwam verrassend genoeg het verstand ineens binnendruppelen :grin:

Sinds Lowlands vorig jaar gebruik ik nog 1x per maand (met soms een uitzondering) hard drugs. Ik blow nog wel elke dag maar het is een stuk rustiger geworden gelukkig :)

[EDIT]

Je beseft pas echt dat je veel gebruikt hebt als je een verhaal op DF schrijft en vervolgens de laatste twee ervaringen met nieuwe middelen gewoon vergeet :stoned:

Dit jaar heb ik kennis gemaakt met Ketamine en Mephedrone. Keta was m'n zwaarste maar tevens wel een van de gaafste ervaringen. Mephedrone viel ontzettend tegen, dus dat doe ik niet meer :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."