#1
Hallo,
Ik zit met een kwestie in mijn maag welke ik jullie graag wil voorleggen. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken en zou graag jullie mening willen horen. Ik zal het zo kort mogelijk proberen uit te vertellen..
Mijn beste vriend gebruikt nu al een tijdje cocaïne en alleen tijdens het drinken van alcohol. Ik had hier eigenlijk een jaar lang enigszins moeite mee, totdat ik het uiteindelijk (helaas..) zelf een keertje heb geprobeerd. Uiteraard is het lekker tijdens het drinken van alcohol, dat hoef ik niet uit te leggen.. Sindsdien gebruik ik het afgewisseld met avonden zonder het te gebruiken. Nu wil ik er dus helemaal mee stoppen maar dat is het probleem.. Heel veel mensen die ik ken en waar wij via via vaak bij belanden gebruiken het. Als ik continu in aanraking blijf komen met mensen die het blijven gebruiken wordt het voor mij moeilijk om er van af te blijven. Hij is overigens wel de meest constante gebruiker van allen; hij gebruikt het eigenlijk altijd. Voor mijn beste vriend is het een klare zaak; hij gebruikt het, geeft het ook toe en gaat er voorlopig niet mee stoppen omdat het te lekker is. Oftewel hij kan gewoon geen hoeveelheden alcohol drinken zonder cocaïne gebruik.
Ook is er het volgende; Mijn beste vriend zit al jarenlang in de put qua school/werk. Hij is 6 jaar geleden zonder diploma van school af gegaan en heeft sindsdien ook geen school meer gevolgd. Ook heeft hij nauwelijks tot nooit gewerkt en zit dus ook met veel persoonlijke problemen thuis. Dit is natuurlijk wel een voedingsbodem om zijn denkwijze over cocaïne te verklaren. Andere jongens die wij via via spreken en die ook gebruiken zijn qua school/werk ook niet bepaald hoogstaand. Werkloos, af en toe een baantje, geen school.. ze klooien ook maar wat aan momenteel.
Mijn situatie is echter heel anders; ik ben net over gegaan naar het 2de van het HBO en ik ben gewoon gemotiveerd om deze opleiding met goed gevolg af te ronden. Ik heb ook altijd op school gezeten, heb gewerkt en wil nu stoppen met het af en toe gebruiken van coke. Eigenlijk ben ik dus precies het tegenovergestelde van wat hij is/zij zijn.
Na een akkefietje van een paar dagen geleden, toen hij om 2 uur 's nachts weer alle zeilen moest bijzetten om een pakje te regelen omdat die van hem op was, en ik zelfs onder druk van hem en anderen geld uit mijn spaarpotje aan hem moest lenen om dit te kopen, is er bij mij wat geknapt. Ik wil dit gewoon niet meer. Ik wil gewoon afstand van die troep bewaren en er niet in aanraking mee komen.
Wat moet ik doen.. moet ik mijn 'beste' vriend de deur wijzen? Moet ik alle contacten verbreken met de mensen die het gebruiken? Ik wil mij gewoon op de toekomst richten en zoals het nu gaat wil ik het niet.
Toch nog een langer verhaal geworden dan dat ik had verwacht..
Ik hoop graag van jullie te horen! Tips/ervaringen/suggesties/adviezen, alles is welkom
Groet,
Ik zit met een kwestie in mijn maag welke ik jullie graag wil voorleggen. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken en zou graag jullie mening willen horen. Ik zal het zo kort mogelijk proberen uit te vertellen..
Mijn beste vriend gebruikt nu al een tijdje cocaïne en alleen tijdens het drinken van alcohol. Ik had hier eigenlijk een jaar lang enigszins moeite mee, totdat ik het uiteindelijk (helaas..) zelf een keertje heb geprobeerd. Uiteraard is het lekker tijdens het drinken van alcohol, dat hoef ik niet uit te leggen.. Sindsdien gebruik ik het afgewisseld met avonden zonder het te gebruiken. Nu wil ik er dus helemaal mee stoppen maar dat is het probleem.. Heel veel mensen die ik ken en waar wij via via vaak bij belanden gebruiken het. Als ik continu in aanraking blijf komen met mensen die het blijven gebruiken wordt het voor mij moeilijk om er van af te blijven. Hij is overigens wel de meest constante gebruiker van allen; hij gebruikt het eigenlijk altijd. Voor mijn beste vriend is het een klare zaak; hij gebruikt het, geeft het ook toe en gaat er voorlopig niet mee stoppen omdat het te lekker is. Oftewel hij kan gewoon geen hoeveelheden alcohol drinken zonder cocaïne gebruik.
Ook is er het volgende; Mijn beste vriend zit al jarenlang in de put qua school/werk. Hij is 6 jaar geleden zonder diploma van school af gegaan en heeft sindsdien ook geen school meer gevolgd. Ook heeft hij nauwelijks tot nooit gewerkt en zit dus ook met veel persoonlijke problemen thuis. Dit is natuurlijk wel een voedingsbodem om zijn denkwijze over cocaïne te verklaren. Andere jongens die wij via via spreken en die ook gebruiken zijn qua school/werk ook niet bepaald hoogstaand. Werkloos, af en toe een baantje, geen school.. ze klooien ook maar wat aan momenteel.
Mijn situatie is echter heel anders; ik ben net over gegaan naar het 2de van het HBO en ik ben gewoon gemotiveerd om deze opleiding met goed gevolg af te ronden. Ik heb ook altijd op school gezeten, heb gewerkt en wil nu stoppen met het af en toe gebruiken van coke. Eigenlijk ben ik dus precies het tegenovergestelde van wat hij is/zij zijn.
Na een akkefietje van een paar dagen geleden, toen hij om 2 uur 's nachts weer alle zeilen moest bijzetten om een pakje te regelen omdat die van hem op was, en ik zelfs onder druk van hem en anderen geld uit mijn spaarpotje aan hem moest lenen om dit te kopen, is er bij mij wat geknapt. Ik wil dit gewoon niet meer. Ik wil gewoon afstand van die troep bewaren en er niet in aanraking mee komen.
Wat moet ik doen.. moet ik mijn 'beste' vriend de deur wijzen? Moet ik alle contacten verbreken met de mensen die het gebruiken? Ik wil mij gewoon op de toekomst richten en zoals het nu gaat wil ik het niet.
Toch nog een langer verhaal geworden dan dat ik had verwacht..
Ik hoop graag van jullie te horen! Tips/ervaringen/suggesties/adviezen, alles is welkom
Groet,