Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaïne en Antidepressiva

Cocaïne en Antidepressiva

10 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
p
paperclipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou goed een vriendin van mij gaat morgen dus aan de sos. We hadden het erover en ze zei dat ze vorig jaar een hele nare ervaring met XTC had gehad en dat ze nu cocaïne wilde proberen. Op een gegeven moment tijdens ons gesprek herinnerde ik me dat ze antidepressiva gebruikte en dat dat heel waarschijnlijk de reden is geweest dat ze naar het ziekenhuis moest na het nemen van XTC. Toen ik dat zei, was ze erg verbaasd en ze zei dat ze daar nooit aan gedacht had (vind ik best vreemd, maar ja).

Maar goed, ze wil morgen dus sos gaan doen en nu is ze (door mij) erg bang geworden dat het weer mis zal gaan. We hebben dus samen zitten googlen en op internet rond gekeken maar overal vinden we dat MDMA en antidepressiva samen heel gevaarlijk zijn, maar nergens staat iets over cocaine. Weten jullie hier iets van of misschien een site waar ik het kan vinden?

Ik zou jullie echt heel dankbaar zijn.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#2
Denk dat medicijnen in combinatie met drugs gewoon áltijd een vergroot risico betekenen.

Vooral met antidepressiva i.c.m. xtc, pep of coke (en waarschijnlijk ook wel meer) omdat die in het zelfde gebied in de hersenen hun uitwerking hebben.
S
SheenaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn zus slikt ook antidepresivia en wat ik weet is dat zij er iig de dag erna flink ziek is en veel last van dr buik heeft.
6
68899Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mensen kijk uit met medicijnen en drugs samen !!!!!!!!
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij geen goede combinatie.
p
paperclipLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou ze heeft het dus toch gewoon gedaan. Echt superdom van haar vond ik maar goed. Ze zei dat ze er weinig van merkte, dus misschien heeft cocaïne zelfs wel minder effect met antidepressiva, ik weet het niet, maar ze heeft er gelukkig niks aan over gehouden en ik denk ook niet dat ze het voorlopig nog een keer gaat doen.
Maar goed, het lijkt me inderdaad nog steeds geen goed idee om antidepressiva en drugs te combineren... :wave:
M
MichelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn psychiater heeft me verteld dat coke en antidepressiva elkaar niet zo heel erg bijten. Alcohol en antidepressiva schijnt veel erger te zijn.

Maar goed, het zal absoluut niet ideaal zijn. Ik slik in ieder geval al zes jaar antidepressiva en gebruik ook al vijf jaar regelmatig coke. Ik heb weinig van de negatieve effecten gemerkt.

Michel
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik slik seroxat 20mg, effect van pep en coke wordt dan gewoon minder. en van xtc/mdma voel ik nauwelijks wat, in combinatie met antidepressiva.
M
MattsoLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik gebruikgebruikte het om te vroeger vaak lexotan 12mg na het feesten, of na een tripje naar de 8ste hemel, coke dus. nooit las mee gehad, ik gebruikte het om mijn hartslag terug rustig te laten worden om te slapen..

nooit problemen mee gehad, ik heb het enkel keren gemengd met alcohol, dit is niet aan te raden, je blijft hiervan wakker en je bent enooorm wasted je doet dingen die je liever niet had gedaan en als het voorbij is en je wordt wakker herinner je je echt NIETS. En dan spreek ik over een blackoutje van pakweg twintig uur aan een stuk.

nu ben ik met alles gekapt, enkel nog een jointje..

mvg
S
SneeuwWitjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mattso zei:
ik gebruikgebruikte het om te vroeger vaak lexotan 12mg na het feesten, of na een tripje naar de 8ste hemel, coke dus. nooit las mee gehad, ik gebruikte het om mijn hartslag terug rustig te laten worden om te slapen..

nooit problemen mee gehad, ik heb het enkel keren gemengd met alcohol, dit is niet aan te raden, je blijft hiervan wakker en je bent enooorm wasted je doet dingen die je liever niet had gedaan en als het voorbij is en je wordt wakker herinner je je echt NIETS. En dan spreek ik over een blackoutje van pakweg twintig uur aan een stuk.

nu ben ik met alles gekapt, enkel nog een jointje..

mvg
Klik om te vergroten...

:openmouth:
Goed dat je ben gekapt met alles :wave: :mrgreen:
H
Hardgaan4.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Nergens last van. Merk wel dat ik minder hard ga op coke, maar geen nadelen gemerkt tot nu toe. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."