Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTandnecrose door "overmatig" cocaïnegebruik?

Tandnecrose door "overmatig" cocaïnegebruik?

42 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Of aan een gebrek aan mondhygiëne.
Of aan ouderdom.
Of pech.
Of aan allerlei redenen.

Maar coke gebruik is zeker ook een aanslag op het gebit, alleen kun je nooit zeker weten of het daadwerkelijk alleen door de coke komt.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Of aan een gebrek aan mondhygiëne.
Of aan ouderdom.
Of pech.
Of aan allerlei redenen.

Maar coke gebruik is zeker ook een aanslag op het gebit, alleen kun je nooit zeker weten of het daadwerkelijk alleen door de coke komt.
Klik om te vergroten...
Heb enkel dagen ervoor nog een compliment gekregen van de tandarts over m'n mondhygiëne...

Oud? gaat het zo'n beetje? :smirk:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
C-Man zei:
Heb enkel dagen ervoor nog een compliment gekregen van de tandarts over m'n mondhygiëne...

Oud? gaat het zo'n beetje? :smirk:
Klik om te vergroten...
Ik geef mogelijke redenen...Ik zeg toch nergens dat je een oude bejaarde man zonder mondhygiëne bent? 😅

En geen idee wat uw leeftijd is btw, maar ons lichaam sterft elke dag af, dus ouderdom is een valabel argument 😝😝
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Ik geef mogelijke redenen...Ik zeg toch nergens dat je een oude bejaarde man zonder mondhygiëne bent? 😅

En geen idee wat uw leeftijd is btw, maar ons lichaam sterft elke dag af, dus ouderdom is een valabel argument 😝😝
Klik om te vergroten...

:grimacing::grin:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kan er goed aan meehelpen ja, maar kan ook pure pech zijn zoals @CuriousExplorer al zegt.

Maar goed is het zeker niet.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#6
- Poets je elke dag 2x je tanden?
- Gebruik je na het snuiven mondwater of poets je je tanden?
- Hoeveel coke gebruik je?

Waarschijnlijk wel aan je coke-gebruik te wijten. :P
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
heyol zei:
- Poets je elke dag 2x je tanden?
- Gebruik je na het snuiven mondwater of poets je je tanden?
- Hoeveel coke gebruik je?

Waarschijnlijk wel aan je coke-gebruik te wijten. :P
Klik om te vergroten...

- Ja
- Niet altijd
- Dat varieert

Het kan bijna niet anders.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Na het snuiven is het niet aangeraden om je tanden te poetsen. Coke tast je tandglazuur (beschermlaagje) aan waardoor je je tanden makkelijker beschadigt. Beste is net voor het snuiven even poetsen, en erna met wat mondwater alles goed uitspoelen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik merk enkel dat mijn tandvlees een franse overgave heeft gedaan sinds mijn snuif gedrag
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Apotheker zei:
Ik merk enkel dat mijn tandvlees een franse overgave heeft gedaan sinds mijn snuif gedrag
Klik om te vergroten...

C'est pas abnormale. :thinking:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cocaïne beperkt de doorbloeding van het tandvlees. Daardoor wordt het gevoeliger voor infecties. Daarnaast krijg je van cocaïne ook een droge mond, waardoor het speeksel minder goed bacteriën afvoert, en de kans op een infectie dus groter is. Daar komt dan ook nog bij dat je last kan krijgen van 'bruxisme' (in populaire taal kaakschaatsen). Die drie dingen bij elkaar zijn dus niet zo goed voor je gebit. Daar komt dan ook nog bij dat mensen meestal vergeten om goed hun tanden te poetsen als ze onder invloed zijn.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#12
heyol zei:
Na het snuiven is het niet aangeraden om je tanden te poetsen. Coke tast je tandglazuur (beschermlaagje) aan waardoor je je tanden makkelijker beschadigt. Beste is net voor het snuiven even poetsen, en erna met wat mondwater alles goed uitspoelen.
Klik om te vergroten...
Oeps.. Geld dit toevallig ook bij pep? Want ik poets mn tanden heel vaak bij pep gebruikt
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jesse Pinkvrouw zei:
Oeps.. Geld dit toevallig ook bij pep? Want ik poets mn tanden heel vaak bij pep gebruikt
Klik om te vergroten...
Ja, mega slecht!!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heel vaak poetsen is sowieso overbodig en kan zelfs schadelijk zijn, maar 1-2 keer per dag poetsen blijft wel nodig.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
en flossen, GOED FLOSSEN :)
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#16
I
Neo-Shulginist zei:
Heel vaak poetsen is sowieso overbodig en kan zelfs schadelijk zijn, maar 1-2 keer per dag poetsen blijft wel nodig.
Klik om te vergroten...
Oeps.. ik hou van het gevoel van net m’n tanden gepoetst hebben. Zonder pep soms 4x per dag.. Met pep meer zelfs dus, heb dan het gevoel dat m’n mond minder snel kapot gaat
Oké ga het niet meer doen, mondspoeling it is
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jesse Pinkvrouw zei:
I

Oeps.. ik hou van het gevoel van net m’n tanden gepoetst hebben. Zonder pep soms 4x per dag.. Met pep meer zelfs dus, heb dan het gevoel dat m’n mond minder snel kapot gaat
Oké ga het niet meer doen, mondspoeling it is
Klik om te vergroten...
Je tanden af en toe wat vaker poesten kan ook niet gelijk super veel kwaad maar dat ligt ook aan je goed je poetst, bijvoorbeeld veel te hard poetsen kan juist zorgen voor problemen met tandvlees etc
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#18
C-Man zei:
Hadden ze tand volledig moeten vervangen had het me rond de 1700 euro gekost...
Klik om te vergroten...
Ja bij ons is dat idd pokkeduur... tandverzekering!
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Apotheker zei:
Je tanden af en toe wat vaker poesten kan ook niet gelijk super veel kwaad maar dat ligt ook aan je goed je poetst, bijvoorbeeld veel te hard poetsen kan juist zorgen voor problemen met tandvlees etc
Klik om te vergroten...
Ja dat is zeker waar, als ik pep gebruik is het ook niet altijd mega goede poetsbeurt. Gaat me meer om de smaak.
Heb al 12 jaar geen problemen met m’n gebit/tandvlees dus ik denk niet dat ik veel kwaad doe 😄
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb sinds een week of drie een fistel (abces) rechts onderaan m'n gebit. Ook brak er eergisteren een heel klein stukje van die afgestorven tand af.

Midden volgende maand heb ik een afspraak bij de specialist. Moet er wel bij zeggen dat ik totaal geen pijn heb.

Je voel 't al komen... Is dit te wijten aan mijn cokegebruik?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."