#1
Ik en mijn maat hebben hier een discussie.
Stel: Je bent een Europese bende die in grote aantallen cocaine aankoopt bij een kartel uit Zuid-Amerika.
Hoe verloopt zoiets?
De bende besteld bijvoorbeeld voor de eerste keer 1 ton cocaine bij het Zuid-Amerikaanse kartel,
stuurt de bende eerst zijn geld op, en na ontvangst sturen de Zuid-Amerikanen hun product op.
Of vragen de Zuid-Amerikanen eerst hun geld om pas als dat ontvangen is hun cocaine op te sturen?
Ik persoonlijk dacht dat de Zuid-Amerikaanse kartels altijd eerst het geld vragen van de bestelling aan hun grote Europese klanten, en dan pas het product sturen.
Dit omdat ik mij niet kon voorstellen dat een kartel zijn product zou riskeren zonder eerst geld gezien te hebben.
Mijn kameraad dacht het omgekeerde, dat de Europese bendes eerst hun product willen zien, voordat ze het geld opsturen, omdat er niemand het risico zou nemen om het geld voor 1 ton cocaine te riskeren zonder zeker te weten of ze er wel iets voor terugkrijgen.
Ik vond dit een interessante vraag. Heeft iemand er kennis van over hoe zoiets werkt? Hoe werkt het eerste contact tussen een Zuid-Amerikaans kartel, en een Europese grote besteller/bende? Een van de twee partijen moet toch een initieel risico nemen (ofwel het kartel dat product opstuurt zonder geld te krijgen, ofwel de Europeanen die geld opsturen zonder product te krijgen).
IMHO is het het laatste.
Graag jullie meningen! :P
Stel: Je bent een Europese bende die in grote aantallen cocaine aankoopt bij een kartel uit Zuid-Amerika.
Hoe verloopt zoiets?
De bende besteld bijvoorbeeld voor de eerste keer 1 ton cocaine bij het Zuid-Amerikaanse kartel,
stuurt de bende eerst zijn geld op, en na ontvangst sturen de Zuid-Amerikanen hun product op.
Of vragen de Zuid-Amerikanen eerst hun geld om pas als dat ontvangen is hun cocaine op te sturen?
Ik persoonlijk dacht dat de Zuid-Amerikaanse kartels altijd eerst het geld vragen van de bestelling aan hun grote Europese klanten, en dan pas het product sturen.
Dit omdat ik mij niet kon voorstellen dat een kartel zijn product zou riskeren zonder eerst geld gezien te hebben.
Mijn kameraad dacht het omgekeerde, dat de Europese bendes eerst hun product willen zien, voordat ze het geld opsturen, omdat er niemand het risico zou nemen om het geld voor 1 ton cocaine te riskeren zonder zeker te weten of ze er wel iets voor terugkrijgen.
Ik vond dit een interessante vraag. Heeft iemand er kennis van over hoe zoiets werkt? Hoe werkt het eerste contact tussen een Zuid-Amerikaans kartel, en een Europese grote besteller/bende? Een van de twee partijen moet toch een initieel risico nemen (ofwel het kartel dat product opstuurt zonder geld te krijgen, ofwel de Europeanen die geld opsturen zonder product te krijgen).
IMHO is het het laatste.
Graag jullie meningen! :P