Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke en relatie

Coke en relatie

35 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Jij spaart ze ofniet? Heb je ze ook aan je muur hangen met datum erbij?
Klik om te vergroten...
Jazeker. Hele muur mee behangen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Flopje geef maar door aan je vriend dat het niet zo slim is
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik had een relatie met coke maar die was uiteindelijk te duur om ons nog samen te houden en daarnaast was ze niet heel gezond voor mij.
F
FlopjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo

Graag had ik jullie mening geweten.

Ik ben samen met iemand die door omstandigheden in september is hervallen met coke. Zijn eerste verslaving was in zijn jeugdjaren (tiental jaar geleden), dus is heel lang clean geweest.
In september maakte hij de belofte voor zichzelf om af te kicken. Terug op zichzelf zoals hij de eerste keer deed. Daar ik er niets van ken geloofde ik hem ook. We wonen ook niet samen dus ik had hem niet altijd in de gaten.

Heeft maanden aan een stuk gelogen dat hij nog steeds gebruikte tot in januari. Besloot door veelvuldig werkverlet zijn dokter in te lichten en "again" de belofte om af te kicken.

Twee weken clean geweest en kwam dan af met het idee tot "occassioneel gebruik".. want het gaat wel goed nu..

Voor mij is drugs in mijn relatie een totale No. Zeker niet in dit geval. Maar mijn partner weigert me hierin te volgen. Soms eens kan geen kwaad in zijn ogen.. ik doe moeilijk want ik heb er toch geen last van.. enzovoort. Hetgeen er nu nog ligt wil hij niet wegdoen en ook zijn contacten wil hij niet verwijderen zodat hij er nog op kan terugvallen voor occasioneel gebruik.

Ben ik dan zo een "moeilijke" als voor mij occassioneel gebruik een neen is? Is dit soort van truukjes niet gewoon het instand willen houden van zijn verslaving? Heeft hij niet allang bewezen dat coke uit zijn leven moet verdwijnen en occassioneel gebruik niet is weggelegd voor hem?
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flopje zei:
Hallo

Graag had ik jullie mening geweten.

Ik ben samen met iemand die door omstandigheden in september is hervallen met coke. Zijn eerste verslaving was in zijn jeugdjaren (tiental jaar geleden), dus is heel lang clean geweest.
In september maakte hij de belofte voor zichzelf om af te kicken. Terug op zichzelf zoals hij de eerste keer deed. Daar ik er niets van ken geloofde ik hem ook. We wonen ook niet samen dus ik had hem niet altijd in de gaten.

Heeft maanden aan een stuk gelogen dat hij nog steeds gebruikte tot in januari. Besloot door veelvuldig werkverlet zijn dokter in te lichten en "again" de belofte om af te kicken.

Twee weken clean geweest en kwam dan af met het idee tot "occassioneel gebruik".. want het gaat wel goed nu..

Voor mij is drugs in mijn relatie een totale No. Zeker niet in dit geval. Maar mijn partner weigert me hierin te volgen. Soms eens kan geen kwaad in zijn ogen.. ik doe moeilijk want ik heb er toch geen last van.. enzovoort. Hetgeen er nu nog ligt wil hij niet wegdoen en ook zijn contacten wil hij niet verwijderen zodat hij er nog op kan terugvallen voor occasioneel gebruik.

Ben ik dan zo een "moeilijke" als voor mij occassioneel gebruik een neen is? Is dit soort van truukjes niet gewoon het instand willen houden van zijn verslaving? Heeft hij niet allang bewezen dat coke uit zijn leven moet verdwijnen en occassioneel gebruik niet is weggelegd voor hem?
Klik om te vergroten...
Eens verslaafd, altijd verslaafd. Dus nee af en toe gebruiken is geen optie. Dat is een reden om het toch te kunnen doen, je kan het er op zetten dat 1 keer, 2 keer wordt en zo verder.
S
SleuteltjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
mijns insziens kan het wel... mits eerlijkheid geboden is en er goede afspraken worden gemaakt. als hij een periode van tien jaar clean heeft kunnen overbruggen lijkt het me dat deze persoon er naar heeft gegrepen door bepaalde obstakels in zen leven, en wss nu gwn de liefde voor sos heeft teruggevonden... altijd moeilijk om links te laten liggen . link spul. als de reden goed is en je gewoon eens los wil gaan, niet om problemen te ontwijken ...
wit goud van de duivel noemen ze het wel eens, en als je er zelf onervaren in bent, is het moeilijk te begrijpen ...

hopelijk komen jullie er uit, wel goed dat jullie er openlijk kunnen over praten .
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sleuteltje zei:
mijns insziens kan het wel... mits eerlijkheid geboden is en er goede afspraken worden gemaakt. als hij een periode van tien jaar clean heeft kunnen overbruggen lijkt het me dat deze persoon er naar heeft gegrepen door bepaalde obstakels in zen leven, en wss nu gwn de liefde voor sos heeft teruggevonden... altijd moeilijk om links te laten liggen . link spul. als de reden goed is en je gewoon eens los wil gaan, niet om problemen te ontwijken ...
wit goud van de duivel noemen ze het wel eens, en als je er zelf onervaren in bent, is het moeilijk te begrijpen ...

hopelijk komen jullie er uit, wel goed dat jullie er openlijk kunnen over praten .
Klik om te vergroten...
Met iemand die net weer twee weken clean is kan je geen afspraak maken, zou heel naïef zijn te geloven dat dat goed uitpakt. Ondanks diegene waarschijnlijk echt gelooft dat dit kan werken, het pakt ALTIJD anders uit.
Het stiekeme gebruik al die tijd laat al wel zien dat het een probleem was/is.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Druktemaker zei:
Eens verslaafd, altijd verslaafd. Dus nee af en toe gebruiken is geen optie. Dat is een reden om het toch te kunnen doen, je kan het er op zetten dat 1 keer, 2 keer wordt en zo verder.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook lange tijd coke gesnoven en gerookt als een malle en kan het in het heden toch wel makkelijk laten liggen of bij occassioneel gebruik houden.

Het is niet voor iedereen weggelegd en heeft toch wel wat karakter nodig.
Met andere middelen lijkt het mij wel iets makkelijker dan met de witte duivel.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekz zei:
Ik heb ook lange tijd coke gesnoven en gerookt als een malle en kan het in het heden toch wel makkelijk laten liggen of bij occassioneel gebruik houden.

Het is niet voor iedereen weggelegd en heeft toch wel wat karakter nodig.
Met andere middelen lijkt het mij wel iets makkelijker dan met de witte duivel.
Klik om te vergroten...
Fijn dat het voor jou zo heeft uitgepakt natuurlijk, maar het is en blijft een risico om weer terug in dat gat te vallen.

Helemaal met bovenstaande eens, gok dat het ook wel een deel te maken heeft met hoe je in t leven staat. Verslaving blijft op de loer.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo, welkom op het forum!

Er zijn wel enkelingen die occassioneel gebruik in hun leven kunnen toelaten hoor, met heel veel heel goede afspraken en mega zelfdiscipline. Maar het overgrote deel van "ex" verslaafden kunnen dat zeker niet. En dit roepen 2 weken na je afkick is dat natuurlijk vette bullshit. Dat is gewoon een terugval.

Dus voor nu zou ik zeggen: nee kan niet.

Maar in het algemeen zou ik wel ook nog willen zeggen dat het wel klinkt of jullie heel anders over drugs denken. Persoonlijk zou ik mijn partner, als het hem en mij niet schaadt, hier altijd vrij in laten. Als mijn partner het mij zou verbeiden zou ik me ook wel afvragen of het de juiste persoon voor mij is.
F
FlopjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Hallo, welkom op het forum!

Er zijn wel enkelingen die occassioneel gebruik in hun leven kunnen toelaten hoor, met heel veel heel goede afspraken en mega zelfdiscipline. Maar het overgrote deel van "ex" verslaafden kunnen dat zeker niet. En dit roepen 2 weken na je afkick is dat natuurlijk vette bullshit. Dat is gewoon een terugval.

Dus voor nu zou ik zeggen: nee kan niet.

Maar in het algemeen zou ik wel ook nog willen zeggen dat het wel klinkt of jullie heel anders over drugs denken. Persoonlijk zou ik mijn partner, als het hem en mij niet schaadt, hier altijd vrij in laten. Als mijn partner het mij zou verbeiden zou ik me ook wel afvragen of het de juiste persoon voor mij is.
Klik om te vergroten...
Ik heb mijn partner op zn dieptepunt gezien in januari en dat heeft ergens een zodanig grote indruk voor me achtergelaten dat zelfs occassioneel gebruik enorm veel van me zou vergen. Het "trauma" is nu wel nog te recent om te oordelen. Ik heb het gevoel dat er nu al zaken van me worden verwacht waar ik nog niet klaar voor ben. En als ik hem probeer uit te leggen dat occassioneel gebruik kan besproken worden op lange termijn na geruime tijd echt clean te zijn van de nu recentelijke verslaving.. dan lijkt het alsof ik bot vang. In zijn ogen moet ik momenteel al akkoord gaan met het feit dat er gerief in huis ligt.. en er zo naar gegrepen kan worden.. goed wetende dat hij enkele weken geleden als een wrak bij de dokter zat voor een ziektebriefje voor zijn werk.

Vorige week vrijdag was hij er gaan kopen.. voor zijn occassioneel idee.. zonder mij daarvan op voorhand in te lichten.

Als ik hem dan vroeg wat occassioneel gebruik inhoudt .. dan was zijn antwoord : 1x per maand.
Woensdag opnieuw gebruikt. Vijf dagen later
Weer achteraf pas vertelt. Ik was laaiend van woede. Waardoor hij ineens dan maar donderdag en vrijdag weer heeft gebruikt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekz zei:
Ik heb ook lange tijd coke gesnoven en gerookt als een malle en kan het in het heden toch wel makkelijk laten liggen of bij occassioneel gebruik houden.

Het is niet voor iedereen weggelegd en heeft toch wel wat karakter nodig.
Met andere middelen lijkt het mij wel iets makkelijker dan met de witte duivel.
Klik om te vergroten...
Ik zeg niet dat ik je niet geloof, ik zeg wel dat het heel uitzonderlijk is dat mensen dit kunnen volhouden. Dan heb je oprecht een hele sterke mindset. Ik zou het niet kunnen. Althans, als het om alcohol of wiet gaat. Dat waren mijn twee grootste verslavingen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flopje zei:
Ik heb mijn partner op zn dieptepunt gezien in januari en dat heeft ergens een zodanig grote indruk voor me achtergelaten dat zelfs occassioneel gebruik enorm veel van me zou vergen. Het "trauma" is nu wel nog te recent om te oordelen. Ik heb het gevoel dat er nu al zaken van me worden verwacht waar ik nog niet klaar voor ben. En als ik hem probeer uit te leggen dat occassioneel gebruik kan besproken worden op lange termijn na geruime tijd echt clean te zijn van de nu recentelijke verslaving.. dan lijkt het alsof ik bot vang. In zijn ogen moet ik momenteel al akkoord gaan met het feit dat er gerief in huis ligt.. en er zo naar gegrepen kan worden.. goed wetende dat hij enkele weken geleden als een wrak bij de dokter zat voor een ziektebriefje voor zijn werk.

Vorige week vrijdag was hij er gaan kopen.. voor zijn occassioneel idee.. zonder mij daarvan op voorhand in te lichten.

Als ik hem dan vroeg wat occassioneel gebruik inhoudt .. dan was zijn antwoord : 1x per maand.
Woensdag opnieuw gebruikt. Vijf dagen later
Weer achteraf pas vertelt. Ik was laaiend van woede. Waardoor hij ineens dan maar donderdag en vrijdag weer heeft gebruikt.
Klik om te vergroten...
Pffff ja dit is wel echt een behoorlijk ander narratief inderdaad.

Allereerste:
Zet je eigen mentale gezondheid op 1. Ik heb nooit met een verslaafde in mijn directe omgeving hoeven dealen, maar dat je een trauma hebt opgelopen aan dit lijkt me totaal niet onvoorstelbaar. Ontzettend kut en klote dat je het zo heftig hebt ervaren: dikke knuffel daarvoor. Vergeet niet dat zolang jij nog zoveel last hebt van dit trauma, je niet in je eentje je vriend kunt helpen... dan vraag je echt teveel van jezelf.

Er zijn hier anderen die veel meer kunnen vertellen over verslavingszorg e.d., die reacties zullen vast snel volgen, maar mij lijkt het goed om afspraken over zooi in huis en over occasioneel gebruik ook met een instantie te bespreken, zodat deze afspraken ook meer "kracht" dragen. Dan heb jij ook altijd iets om op terug te kunnen vallen.
Het gedrag van je vriend deze week is niet die van een "ex"verslaafde of een clean iemand te noemen, natuurlijk. Vooral het liegen vind ik echt zorgelijk, en super pijnlijk voor jou. Dit is gewoon nog de verslaving die aan het woord is, dus volgens mij is het ook hierin weer goed om externe hulp te vragen. Zeker omdat er niet naar jou geluisterd wordt... niet naar je wensen en waarschuwingen.

Hopelijk komen jullie er samen uit! Knuffels!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Amper 5 dagen later nam hij opnieuw? En omdat je dan woedend bent geworden nam hij donderdag en vrijdag ook maar?

Hij zal elke reden/excuus gebruiken om te kunnen gebruiken.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Ik zeg niet dat ik je niet geloof, ik zeg wel dat het heel uitzonderlijk is dat mensen dit kunnen volhouden. Dan heb je oprecht een hele sterke mindset. Ik zou het niet kunnen. Althans, als het om alcohol of wiet gaat. Dat waren mijn twee grootste verslavingen.
Klik om te vergroten...

Vond het ook merkwaardig. Leeftijd brengt wijsheid. De valkuil van verslaving krijgt me niet meer te pakken. Met wiet word het bij mij toch ook de ultieme test.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
PsyTekz zei:
Met wiet word het bij mij toch ook de ultieme test
Klik om te vergroten...
VERTROUWEN IN JOU PSY, worth the try. Je kan het!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
VERTROUWEN IN JOU PSY, worth the try. Je kan hut!
Klik om te vergroten...
Hij kan dat wel. Het is wel psytekz hè, niet Jan Jantje uit lutjebroek.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Hij kan dat wel. Het is wel psytekz hè, niet Jan Jantje uit lutjebroek.
Klik om te vergroten...
Zég ik toch goddomme...
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Zég ik toch goddomme...
Klik om te vergroten...
Nee jij had het over een hut ofzo. Een boomhut?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Zég ik toch goddomme...
Klik om te vergroten...
Dit soort taal wil ik niet horen! Ga je maar melden bij de conrector.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."