#1
Heel veel succes je bent er nog op tijd bij. Het scheelt heel veel geld en je gezondheid. En als het niet lukt niet schamen om hulp te zoeken!
Hoe gaat het er nu mee, TS?
Ben je gestopt?
stop ff een paar maanden met drugs.. ga dingen zoeken die leuk zijn zoek hobbies.. anders ga je ten onder, coke sluipt er langzaam in zeker als je je verveelt.Dankje ik ga dit proberen
hey hey sorry voor de late reactie, heb wat tijd voor mezelf genomen. weinig meer game en sociale media etc. ook geen coke meer dagelijks gebruikt.Hoe gaat het er nu mee, TS?
Ben je gestopt?
had even wat tijd voor mezelf genomen vandaar dat ik even geen updates gaf etc.Hij post niks meer, ook al is hij vorige woensdag nog online geweest.![]()
Verslaving wordt vaak voorgesteld als een zwart-witte aangelegenheid: je bent het, of niet.Hoi allemaal,
dit is nieuw voor mij maar ik moest het ergens kwijt omdat ik bang ben voor de reacties van de mensen om mij heen, dus is het natuurlijk altijd makkelijker om het annoniem te posten op internet.
Ik ben een jongen van 19 en ben sinds 2 weken coke gaan gebruiken. natuurlijk heb ik het soms wel eens een paar keer op feestjes gedaan etc maar ik ben sinds 2 weken zelf coke gaan halen. ik deed het 1x tijdens het game met vrienden en de volgende avond weer en de volgende avond opnieuw. ik weet nu niet of ik verslaafd ben of niet het voelt gewoon dat het game niet meer leuk is zonder te gebruiken. ook voel ik me de hele dag leeg op het werk tot dat ik thuis ben en weer kan game en snuiven. ik heb al een paar keer met mezelf afgesproken om te stoppen na het laatste grammetje maar elke keer als het dan op is haal ik toch weer meer. kan ik gewoon cold turkey stoppen of is dit iets wat ik moet afbouwen?
ik snap je volledig, knap van je dat het je is gelukt, ik snap dat het moeilijk is en dat je graag zou willen dat het verleden anders is maar probeer naar voren te kijken.Coke is echt troep en voegt NIX aan je leven toe, vraag je af waarom je het nodig hebt want het slaat nergens op dat spul, en ja ik was er ook dik aan verslaafd al mijn geld ging er zon beetje aan op!
. Sommige mensen gebruiken het wel wijs voor de high only, en doen het 4x per jaar ofso, daar heb ik nog wel respect voor, maar ik deed het ook zon beetje elke week echt de duivel is het spul, en de dagen dat ik naar de klote was en nergens zin in had met familie etc (denk aan kerst en er als zombie bijzitten) is echt doodzonde.. mijn vader overleed jong en dan denk je van godverdomme als ik nou vaker fit en fruitig was dan had ik hem ook beter en vaker meegemaakt met meer herinneringen...
Echtpijnlijk om zo door het leven te moeten gaan ook al ben je nuchter, en heb je geen problemen meer met het spul omdat je tolerantie zo hoog is dat je het effect gewoon niet meer merkt en daar stopte mijn verslaving voor dat spul, maar wat heeft het VEEL gesloopt. En als je persee 2-3dagen wakker wilt zijn ken je nog beter speed pakken.
En verslavingsgevoeligheid schuilt in ieder mens, kijk hoeveel iedere dag een glas wijn moeten.
Ik denk dat het beste is op focussen op hobby / carriere, natuur-sport en vrijetijd/uiitgaan zonder troep
Als je craving heb zoek een noodoplossing , ga weg ga desnoods 2 uur wandelen zonder telefoon zodat je niet opeens bij de dealer voor de stoep staat zonder dat je daar echt zin in had
hey ik snap je volledig ik heb het zelfde.Ik zie nu pas dit topic voorbij komen. Ik had zelf ook handelingen of activiteiten die ik deed of probeerde onder invloed. Dit gaf het gevoel “leuker” te zijn dan normaal. Dat wil je natuurlijk altijd. Aan de andere kant probeerde ik ook meer uit, zo bleef er weinig nuchter over. Het was overigens niet zo dat ik de hele dag onder invloed was. Momenten als eens in de bus gebruiken met een lange rit naar hier een wekelijkse gewoonte van maken.
Al met al ik heb hier erg mee geworsteld hoe is dit jou verder afgegaan?
je hebt gelijk ook! ik ga mijn best doen ook met nachtjes uit of feestjesBlijf toch van die rotzooi af, je hebt er helemaal niks aan!
"Een beetje" wordt op een gegeven moment altijd weer meer, en je kunt beter vergeten hoe lekker dat spul was...
Het heet niet voor niets de witte sloper en je kunt beter nu stoppen voordat je alsnog naar de kloten gaat...
Stop ermee!
dankjewel ik zal hier en daar wat updates plaatsen en misschien wanneer ik cravings ervoor heb ook om het een plekje te gevenEcht waar. Stoppen met de witte sloper is veeeeel beter voor jezelf en ook voor de portemonnee!
Alle sterkte toegewenst met stoppen!
Hai bedankt voor deze reactie ook fijn oma andere mensen zijn verhaal te horen1Jow Clipz, lekker bezig man.
Je snel realiseren dat er een probleem ontstaat. Dat erkennen, en de ballen hebben om wat te doen met die informatie en vervolgens te stoppen. Er zijn er genoeg die zich niet eens willen realiseren dat ze een probleem gecreerd hebben. Ik worstel ook al heel me leven met mogelijke verslavingen. Ik wissel veel van middelen om mn toleranties laag te houden en geen lichamelijke afhankelijkheid op te bouwen. Zou je ook kunnen proberen tegen de verveling, maar ik raad je het niet aan. Linksom of rechtsom, ik ben en blijf op deze manier verslaafd aan gebruiken, en kan zo weer dieper terugvallen in middelen.
2 maanden terug had ik perongeluk GBL bemachtigd ipv GHB. Binnen 7 dagen regelmatig (meerdere keren per dag, die shit werkt nog minder lang dan coke) gebruiken hard lichamelijk verslaafd geraakt aan die shitzooi, maar gelukkig net zoals jou direct aan de noodrem getrokken. Helaas kon ik daar niet cold turkey mee kappen dus dat duurde 3 weken (langzaam afbouwen, en kreeg covid19 erbij tijdens de detox.) voordat ik ervanaf was. Als ik je een goede tip mag geven: ook al kies je voor middelengebruik, wat soms bij het leven lijkt te horen. Doe jezelf een plezier en gebruik niks wat je lichamelijk afhankelijk maakt. Dat maakt je problemen echt 2 keer zo groot.
En wat ook bij een leven met verslavingen hoort is vallen en opstaan. Onderuit gaan en terugvallen is geen ramp als je maar onthoud wat je hier al hebt gedaan. Erkennen en ingrijpen. Eerlijk zijn naar jezelf en anderen, er niet te lang bij stil blijven staan. Opnieuw stoppen en weer door. Zoals ik al zei, lekker bezig man, ik was zeker nog niet zo ver in mijn ontwikkeling op mn 19e (ben nu 33). Oh, en nooit bang zijn om hulp te zoeken btw, uiteraard.
Ps. "Ik ben nu al ff clean struggle er nog wel mee vooral als ik een avondje ga drinken..." Ben je er mee bekend dat alcohol en cocaine tegelijkertijd in je lichaam resulteert in Cocaethylene? Eens menselijk lichaam ziet in principe het verschil niet tussen cocaine en cocaethylene. Het "voelt" gewoon als coke aan. Maar ondertussen blijft cocaethylene wel 3 tot 5 keer zo lang in je lichaam actief dan cocaine, en is de kans op een directe dodelijke afloop van het gecombineerde gebruik 18 tot 25 keer groter (dmv hartaanval/infarct oid),
![]()
Cocaethylene - Wikipedia
en.wikipedia.org
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."