Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia kweken

Salvia kweken

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zag laatst bij mijn moeder Salvia Officinalis in de tuin staan. Maar dat is dus niet de goede. Jammer.
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#2
caatje zei:
nu was ik hier in de bloemenkassen en daar staan salviaplantjes voor 15 cent. Zou het de salvia zijn die we kunnen gebruiken of gewoon een ander soort salvia.?
Klik om te vergroten...

Moet je ff vragen of het om Salvia Divedorium heet, das nl. de latijnse naam.
B
BoerkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Weet er iemand hoe je salvia moet kweken?

Ik weet dat je van die kleine stekjes op azarius kan bestellen maar die is nog vrij duur, zijn er zaden of zo iets voor?
p
parcivalLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee er zijn geen zaden in de "reguliere" handel. De plant is zelf steriel en mits de meeste planten in de VS/europa afkomstig zijn van 1 stek (de wasson kloon) is het lastig om zaden te produceren. De laatste jaren zijn er wel extra klonen verzameld dus het is niet onmogelijk. Als je zaden op ebay tegenkomt is het altijd een rip-off.

Zoek iemand met een plant, die kan je gratis stekjes bezorgen.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb zelf ook een salvia, bij Az vandaan :) groeit erg mooi en heeft niet zo heel veel verzorging nodig. De eerste tijd moet je er wel een glas of iets vergelijkbaars overheen zetten, anders gaat hij dood door de lage luchtvochtigheid van je (huis)kamer.

Na ongeveer een week of 3 als ie al een beetje is geworteld in de pot kan je af en toe het glaasje er af halen, en kijken of ie niet slap gaat hangen. Als dat wel zo is zet je als de wiedeweerga het glaasje er weer op, de plant zal weer herstellen. Als ie mooi blijft staan is dat een goed teken en is het glaasje niet meer nodig. Hij heeft dan meestal ook al wat nieuwe blaadjes aangemaakt.

De kleine blaadjes die er als eerste aanzitten vallen er later wel af, maar dat geeft niks, aangezien de plant al nieuwe heeft.
Deze blaadjes kan je als je wilt al drogen en opsparen totdat je er nog meer hebt.

In het begin lijkt het echt een heel schriel plantje, als je hem uit de verpakking haalt kunnen er wat worteltjes afscheuren maar dit is niet zo erg, ze komen er weer bovenop.

Ong. na 4 weken kan je ook een beetje plantenvoeding bij het water doen.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#6
zaden komen zelden of nooit uit.
belangrijk is de luchtvochtigheid in de eerste maanden, daarna is het een makkelijke plant.
ik heb 3 stekjes van azarius en ze gaan wel goed
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
nu was ik hier in de bloemenkassen en daar staan salviaplantjes voor 15 cent. Zou het de salvia zijn die we kunnen gebruiken of gewoon een ander soort salvia.?
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Audio Scum zei:
caatje zei:
nu was ik hier in de bloemenkassen en daar staan salviaplantjes voor 15 cent. Zou het de salvia zijn die we kunnen gebruiken of gewoon een ander soort salvia.?
Klik om te vergroten...

Moet je ff vragen of het om Salvia Divedorium heet, das nl. de latijnse naam.
Klik om te vergroten...

Divinorum toch? :)
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#9
het is idd divinorum, en die zullen ze zeker niet hebben.
er zijn ontzettend veel salvias en veel worden er gebruikt als kamerplant. salvia divinorum is mogelijk niet eens een echte salvia.
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#10
davie zei:
Ik zag laatst bij mijn moeder Salvia Officinalis in de tuin staan. Maar dat is dus niet de goede. Jammer.
Klik om te vergroten...
Heel jammer zelfs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."