Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsManieren om Wietthee te maken?

Manieren om Wietthee te maken?

24 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik doe altijd hasj in de thee

spacecake uit de shop werkt niet bij mij bak ik meestal zelf gewoon een zooi wiet door het beslag doen ongeveer 20 gram ofzo weet ook nie precies :confused:

ik heb last van mijn luchtwegen dus kan niet blowen
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wilde gisteren en eergisteren eens wietthee gaan maken omdat ik ziek was en ik erg veel last had van spierpijn etc.

Heb ff een paar recepten van internet gehaald en heb die toen gebruikt.

Site: http://www.ores.nl/patientinfo/patienti ... ntinfo.htm

Moet alleen zeggen dat het effect me sterk tegenviel! Heb oingeveer 1 gram gebruikt beiden keren en heb alles (1 liter) achter elkaar opgedronken!

Heb de theen zo'n 15 minuten laten doorkoken en ong 30 min laten trekken op laag vuur...

Het was niet echt een succes dus! Kan iemand mij vertellen hoe het wel moet?

Is het maken van spacecake een beter idee? (spacecake uit de shop werkt altijd bij mij)
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik wil ook weten hoe je wietthee moet zetten ..
want een vriendin van me heeft hele erge astma maar ze wil eigenlijk wel een keer blowen ... of in ieder geval stoned zijn ..
dus leek mij een geweldig idee om dan wiettthee te zetten ..!
word je daar wel goed stoned van?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik tot nu toe nog niet dus!

Je kan haar ook een keer hasjmelk laten drinken...
Dat schijnt ook te werken...

Heeft iemand daar ervaring mee?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
mmm, dan zou je het eigenlijk helemaal niet moeten doen! En als je dat toch per se een keer wil, een verdamper aanschaffen/maken?!

Cannabis is ok, maar het roken ervan is echt niet goed voor je! Maarja, doe het zelf ook (nog) dus tja :P
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#6
Door wiet te roken komt de werkzame stof, THC erin vrij.

Door het te eten/drinken alleen komt de THC niet of nauwelijks vrij.
Gewoon wiet bij de thee gooien heeft dus geen goed effect.

THC heeft als eigenschap dat het zich bind aan vetten of zuren, dus bij de thee een beetje citroensap ofzo toevoegen en even laten trekken.

Daarom werkt spacecake ook, omdat er gewoon vetten inzitten.
Hetzelfde effect krijg je door margarine te vermengen met THC en het op je brood te smeren :mrgreen:
k
katasjaLid
01-01-2024, 00:00
#7
als je thee maakt mag de wiet NOOIT KOKEN!!! altijd op een laag pitje WARM maken net zoals met alcohol anders vervliegt het dus ook de thc wordt minder dus op een laagje pitje warm maken.
andere tip doe je gruis in een theebolletje en dat in je kopje thee doen en dat lekker intrekken en ondertussen opdrinken
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#8
SpacingBen zei:
ik tot nu toe nog niet dus!

Je kan haar ook een keer hasjmelk laten drinken...
Dat schijnt ook te werken...

Heeft iemand daar ervaring mee?
Klik om te vergroten...

warme chocomelk met hasj en slagroom hmm :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
mmm, heb nu hasjmelk gewoon! Is echt niet lekker! Maja met wat suiker lukt het wel :) Kijken wat het effect wordt...

Wordt jij er altijd goed knetter van kaalkopje?
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#10
SpacingBen zei:
mmm, heb nu hasjmelk gewoon! Is echt niet lekker! Maja met wat suiker lukt het wel :) Kijken wat het effect wordt...

Wordt jij er altijd goed knetter van kaalkopje?
Klik om te vergroten...

best wel hoor! ik doe het meestal s'avonds. lekker ontspannen en vaag op de bank hangen.

maar spacecake is wel lekkerder :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
kaalkopje zei:
SpacingBen zei:
mmm, heb nu hasjmelk gewoon! Is echt niet lekker! Maja met wat suiker lukt het wel :) Kijken wat het effect wordt...

Wordt jij er altijd goed knetter van kaalkopje?
Klik om te vergroten...

best wel hoor! ik doe het meestal s'avonds. lekker ontspannen en vaag op de bank hangen.

maar spacecake is wel lekkerder :P
Klik om te vergroten...
mmm, ik voelde er zowat niks van! Werd in het begin alleen erg moe hehe. Maareh, nu ik een sticky achter kiezen heb voel ik genoeg :grin:

SpaceCake is inderdaad erg lekker! Ik vond de melk ook hartstikke vies dus niet echt voor herhaling vatbaar. (tenzij een ervaren hasjmelk maker me wat aanbied :wink: ) Wel vaag... dit had ik met wietthee ook al 2 keer :confused:
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#12
als je blowt ervaar je het heel anders toch? ik kan helaas niet te vaak roken omdat ik het er erg benauwd van krijg :(
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#13
:)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
is dat zo? als ik een spacecake in nederland (check-point terneuzen) koop dan kost dat maar 2,5€ en dat voel je langer een beter dan een dikke joint
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#15
hmm wat een vreemd topic dit.
dacht dat het wel algemeen bekend was dat je wat boter (of citroensap zoals eerder gezegd) bij je thee moet gooien om enig effect te halen.
Bij het roken van wiet verbrand je ontzettend veel THC, en er blijf ook veel achter in de tip.
Als je dit eet/drinkt wordt alles opgenomen, dat maakt het 3x efficienter dan roken (dus als je 1gram rookt == 0.3 eten). MAAR hiervoor moet dus wel de THC zijn "geactiveerd" (weet ook niet precies..).
Dit doe je dus door de THC te verbranden en dan de rook inademen.
Bij eten/koken gaat dit anders, de THC moet zich ergens aan binden (vetten)

nouja, hoop dat je er nog wat aan hebt.
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb onlangs wietthee gezet. 2 gram white widdow, niet gekookt, beetje boter erbij, beetje citroensap. 1 theepot vol, ca. 1 liter.

Ik had me helemaal chill gesetteld op de bank, southpark the movie ( :hearteyes: )(voor de zoveelste keer) in de dvd-speler gedaan. Theetje gedronken... maar niks gemerkt :(

Jammer van de wiet :/
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#17
nee bij mij had de wietthee ook geen effect, terwijl ik er wel boter en citroenzuur aan had toegevoegd (lekrr hoor trouwes die klontjes drijvende boter opdrinken :( )

maar de spacecake die ik daarvoor een keer had gebakken, met genoeg vetten etc. deed het wel perfect.

Ik denk dat het iest te maken heeft met de hoeveelheid vetten, (hoe meer hoe beter) en de duur dat het zich kan binden.
Een spacecake is nl. al heel vet en bij het bakken en afkoelen heeft de THC tijd zat om te binden.

Water koken is veel korter en toevoegen van vetten is lastig.
Ook is water koken veel heter dan een cake bakken in de overn (lucht)
Dus het zou kunnen kloppen dat er THC verloren gaat bij het aan de kook brengen.
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#18
fun zei:
Ook is water koken veel heter dan een cake bakken in de overn (lucht)
Klik om te vergroten...

Tuurlijk niet.. bij het koken wordt het niet warmer dan 100 graden terwijl een over soms wel op 250 staat :confused:
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja maar de hittedichtheid of hoe je dat noemt is bij water vele malen hoger dan bij lucht.

Als je me niet geloofd:

steek je hand eens in een pan water die aan de kook is (100 C)
en ook eens in een oven die op 220 graden staat

Ik hoor wel welke het heetste was :mrgreen:
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oké, ik snap wat je bedoelt :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."