Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvoor- na delen , coffeshop, zelf kweken

voor- na delen , coffeshop, zelf kweken

18 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hihi succes in ieder geval.
Het is best een leuk onderwerp voor jezelf om het over te doen.
J
JonirszLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik moet een vergelijkende beschrijving maken voor Nederlands, en nu wilde ik het gaan doen over de voor en na delen van zelf kweken en de coffeshop.
K heb al een aantal dingen op een rijtje gezet. Hebben jullie nog dingen waar van je denkt dat je mij kan helpen?
J
JonirszLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb gewoon een beetje de standaard dingen op een rijtje gezet..

-Voordelen shop:
Geen verzorging aan de plant.
Voogedraaide (voor de luie mensen onder ons :mrgreen: )
Veel verschillende soorten

-Nadelen shop:
Niet meer dan 5 gram (18 jr)
2 gram (16 jr)
Legetimatie verplicht.
Openingstijden.

-Voordelen zelf kweken:
'Gratis'
Verkopen (winst maken)
Weet kwaliteit van de wiet.
Blowen wanneer je maar wilt.

-Nadelen zelf kweken:
Water/stroom kosten, tijd, moeite.
Meer dan 5 planten is illegaal.
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#4
-Nadelen shop:
2 gram (16 jaar) :confused: :openmouth:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weet niet of je op deze manier een voldoende gaat halen.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij kun je bij de shop op je 16e jaar gewoon 0 gram halen hoor.
J
JonirszLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lana zei:
Volgens mij kun je bij de shop op je 16e jaar gewoon 0 gram halen hoor.
Klik om te vergroten...

ik bedoel dat je op je 16de maar 2 gram op zak mag hebben. Omdat je anders door gaat dealen. bij zo'n kleine hoeveelheid is de kans daarop minder.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jonirsz zei:
Lana zei:
Volgens mij kun je bij de shop op je 16e jaar gewoon 0 gram halen hoor.
Klik om te vergroten...

ik bedoel dat je op je 16de maar 2 gram op zak mag hebben. Omdat je anders door gaat dealen. bij zo'n kleine hoeveelheid is de kans daarop minder.
Klik om te vergroten...

Oh sorry, op die manier.
Ik dacht dat je het anders bedoelde.
Maar weet je, ik denk dat je voor het vak Nederlands, iets serieuzer te werk moet gaan. Als je een leuk punt wil verdienen.
Want als je bij de voordelen van zelf kweken schrijft: blowen wanneer je maar wilt, dan word je niet serieus genomen.
Verder kan ik niet zo 123 iets goeds erbij verzinnen.
J
JonirszLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lana zei:
Jonirsz zei:
Lana zei:
Volgens mij kun je bij de shop op je 16e jaar gewoon 0 gram halen hoor.
Klik om te vergroten...

ik bedoel dat je op je 16de maar 2 gram op zak mag hebben. Omdat je anders door gaat dealen. bij zo'n kleine hoeveelheid is de kans daarop minder.
Klik om te vergroten...

Oh sorry, op die manier.
Ik dacht dat je het anders bedoelde.
Maar weet je, ik denk dat je voor het vak Nederlands, iets serieuzer te werk moet gaan. Als je een leuk punt wil verdienen.
Want als je bij de voordelen van zelf kweken schrijft: blowen wanneer je maar wilt, dan word je niet serieus genomen.
Verder kan ik niet zo 123 iets goeds erbij verzinnen.
Klik om te vergroten...

Ik heb er wat hulp bijgevraagd aan vrienden van mij, en het is al in orde, we zijn al een heel eind. Die voldoende sleep ik wel binnen hoop ik.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#10
haha leuk onderwerp :P hopelijk is je leraar er net zo optimistisch over als jullie :mrgreen:
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#11
jammer, dacht ff dat je vanaf 16 jaar mocht :( heb gehoord dat dat toch vrij makkelijk gaat een coffeeshop binnengaan als je 16 bent. kan dit? of is dit verkeerd info? of is dit te zien waar je gaat?
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben 24jr en soms vragen ze nog om legetimatie. Sommige shops zijn echt streng.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toen ik in Roosendaal voor 10g weed ben gaan halen ,kreeg ik het zonder probleem mee.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Coffeeshops gaan echt niet moeilijk doen als je ze heel erg veel geld geeft :P
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#15
mathijs zei:
Coffeeshops gaan echt niet moeilijk doen als je ze heel erg veel geld geeft :P
Klik om te vergroten...
hoe bedoel je dan veel geld? veel kopen of fooi geven?? en ze kunnen dat toch niet op voorhand weten??
r
rockaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Freaky high zei:
mathijs zei:
Coffeeshops gaan echt niet moeilijk doen als je ze heel erg veel geld geeft :P
Klik om te vergroten...
hoe bedoel je dan veel geld? veel kopen of fooi geven?? en ze kunnen dat toch niet op voorhand weten??
Klik om te vergroten...

veel kopen natuurlijk. maar ik ken 2 coffeeshops die voor geen goud meer dan 5 gram geven. maar ik ken er ook een die daar echt niet moeilijk over doet
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat heb je zelf op een rijtje gezet dan, dan kunnen wij het evt aanvullen.
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#18
verschilt egt van shop tot shop. bij de een krijg ik bijv. vrijwel altijd mee, en bij de ander vragen ze zelfs legetimatie als je 22 bent dusja.
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#19
wats dan et nadeel van de shop?
een 16 jarige mag togh ook maar 2 gram eige teelt bij hebben of zie ik het nou verkeerd. :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."