Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste Kweeksetje [MushMush]

Eerste Kweeksetje [MushMush]

74 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
sunnymanLid
01-01-2024, 00:00
#1
fuckaduck.. nog maar 2 pinnetjes te zien. Dag 13
m
mikkelkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij mij was er ook niet zoveel mycelium op de kit.
Ik was bang dat alleen op de witte plekken paddestoelen zouden groeien, maar dat is dus niet zo.
s
sunnymanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb ze in de koelkast bewaard. zien er nog goed uit. maar er zit nog van dat substraat korrels op. kan ik die gewoon onder de kraan eraf spoelen?
s
sunnymanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoihoi,
Ik volg dit forum al een tijdje en nu heb ik ook een kweeksetje aangeschaft en ik dacht, laat ik deze hier ook maar zetten :P

Vanmiddag water erin gedaan (beetje dom want nu moet ik tot half 3 opblijven om het er weer uit te laten :P)

EDIT: Paar uur geleden gesoaked, en nu staat ie er zo voor:



Zijn de omstandigheden zo goed qua licht?
m
mikkelkLid
01-01-2024, 00:00
#5
je foto staat er maar voor de helft omdat je een te grote resolutie hebt ingesteld op je camera/mobiel.

Ben trouwens benieuwd naar wat je kit op gaat leveren! :)
s
sunnymanLid
01-01-2024, 00:00
#6
oke thnx.

Is het trouwens niet te weinig van dat witte spul aan de bovenkant? :confused:
m
mikkelkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat witte spul is mycelium.
Dit groeit als het goed is nog even door.

Bij mij is er ook niet veel mycelium te zien, maar er groeien nu al 23 paddestoelen, verspreid over de bak :)
s
sunnymanLid
01-01-2024, 00:00
#8




Nog steeds weinig mycelium, maar veel condens. Ziet het er goed uit zo? Post wel weer een foto als er wat te zien in :)
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wacht het gewoon rustig af :hearteyes:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#10
mikkelk zei:
Bij mij was er ook niet zoveel mycelium op de kit.
Ik was bang dat alleen op de witte plekken paddestoelen zouden groeien, maar dat is dus niet zo.
Klik om te vergroten...

Het is helemaal niet erg als je weinig mycelium ziet. Dat hoort juist zo. De 'bron' zit daar namelijk onder. Have fun!
s
sunnymanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Staat de zak zo goed (foto van zijkant:P)? Niet teveel ingedeukt ofzo? En als ie niet goed zit, mag de zak er af om 't te fixe? :rock:

btw: ik heb ook spren prints. Kan ik daar als beginner zo 1 2 3 wat mee doen? :mrgreen:

p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een duidelijke foto is het niet, maar het ziet er goed uit. In de loop van de dagen zal je als het goed is condensvorming op de zak zien. En het zal de paddestoeltjes een rotzorg zijn of er wat deukjes zitten in de zak :wink:

De zak kan er vanaf, maar je moet oppassen dat je schone handen hebt en de inhoud van de doos vermijdt.

Als de pinheads eenmaal opkomen kan je het beste de kit minimaal 1x per dag luchten.

Als je iets wilt doen met de sporenprints dan moet je een sporenspuit hebben. Verder moet je materialen nodig om een kweekset te maken. Deze kits zijn online te koop. Kijk ook even rond op mushmush.nl daar staat een hoop informatie over het maken van een eigen growkit.
s
sunnymanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oké, bedankt voor de info :grin: En het luchten, hoe lang moet ik de zak eraf dan?
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#14
sunnyman zei:
Oké, bedankt voor de info :grin: En het luchten, hoe lang moet ik de zak eraf dan?
Klik om te vergroten...

Oh ik doe het zelf altijd net lang genoeg om te kunnen zien hoe het er voor staat.
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ga m er niet uithale, staat ook niet in de beschrijving.

Gewoon er in laten, k weet je handen kriebelen maar komt allemaal vanzelf :hearteyes:

Peace! :rockband:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn MushMush setje is ook binnen. Het ziet er allemaal nog erg goed uit, ik ga de boel vanavond soaken en morgen neerzetten naast de boiler :)

viewtopic.php?f=13&t=16759
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#17
DreamWeaver zei:
Mijn MushMush setje is ook binnen. Het ziet er allemaal nog erg goed uit, ik ga de boel vanavond soaken en morgen neerzetten naast de boiler :)

viewtopic.php?f=13&t=16759
Klik om te vergroten...

naast de boiler??? geen goed idee!
Je kan het met dit weer veel beter in een donker laagliggend kastje parkeren
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
phy zei:
DreamWeaver zei:
Mijn MushMush setje is ook binnen. Het ziet er allemaal nog erg goed uit, ik ga de boel vanavond soaken en morgen neerzetten naast de boiler :)

viewtopic.php?f=13&t=16759
Klik om te vergroten...

naast de boiler??? geen goed idee!
Je kan het met dit weer veel beter in een donker laagliggend kastje parkeren
Klik om te vergroten...

Ja? Dankjewel voor de tip! Ik zet 'm in mn kledingkast :)
s
skyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vreemd, op een donkere plek wegzetten? Verschilt dat soms. Ik heb een kweeksetje van growbox.org en volgens de manual moet het op een lichte plek staan. Maar uit het directe zonlicht. Kan nu nog niks over de resultaten zeggen, het staat er pas 3 dagen na het soaken.
In elk geval niet bij de boiler zetten, nee.
Succes! :wave:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zou het raar vinden als er schimmel zou groeien op een schimmel. Ik zou zelf nog even afwachten.

Heb je geen foto?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."