na precies 10 dagen kwamen bij mij de eerste pins op, tel nu ruim 10 stuks en groeien dat ze doen
#2
fuckaduck.. nog maar 2 pinnetjes te zien. Dag 13
#3
Bij mij was er ook niet zoveel mycelium op de kit.
Ik was bang dat alleen op de witte plekken paddestoelen zouden groeien, maar dat is dus niet zo.
#4
Ik heb ze in de koelkast bewaard. zien er nog goed uit. maar er zit nog van dat substraat korrels op. kan ik die gewoon onder de kraan eraf spoelen?
#5
Bedoel je dat er substraat op zit, of de casinglaag? Dat laatste is eigenlijk versnipperd steen, dus ja dat wil je niet naar binnen krijgen. Ik zou het niet afspoelen want dan nemen je paddo's weer vocht op. Zelf poets ik het af met wat keukenpapier. Wel eerst ff handjes wassen he?
#6
Ik was mijn handen altijd met zeep.....
het beste is iets desinfecterends natuurlijk.
#7
Ik heb ze net geoogst weegschaal helaas kapot. zal even bij de supermakrkt wegen. maar ik wil er thee mee zetten. moet dat met verse of met gedroogde
#8
sunnyman,
da's ineens snel gegaan bij jou zeg
Foto's graag
Heb je meteen opnieuw gesoakt voor volgende flush?
Hou ons op de hoogte he?
Mijn bakkie staat aardig vol, ik tel er zo'n 60 zeker
Alleen, nogal grote verschillen tussen de grote en kleine exemplaren. Nog geen oogsttijd hiero.
#9
m'n fototoestel is kapot Maar er is niet echt veel gegroeid, maar ben toch wel blij, want ik had er eigenlijk niets meer van verwacht :P
75 gram
#10
gewoon eraf halen (niet met water)
#11
M'n bakkie loopt alweer lekker vol
Ik wil er thee mee zetten.. moet dit met verse of gedroogde??
#12
Thee zetten kan met beide he. Wel eventjes goed op de portie letten. Voor cambodians: 30 gram verse, 3 gram gedroogde.
#13
ok, maar ik ben beginner, dus kan eerst wel wat minder he:P en voor 2 personen gewoon hett dubbele erin?
#14
Beginners kunnen het beste een halve portie nemen, dus wederom 30 gram vers, 3 gram gedroogd als je het met zijn 2en doet.
#15
Nou, m'n ervaring maar even, met de 2e flush. Onze eerste jkeer paddos. Ik had iets minder dan 2 porties meegenomen naar een vriend. We zouden er thee van maken. Water laten koken, even laten afkoelen, 2 theezakjes erin en toen de paddos erin. Even 5 minuten roeren en we haalden ze er weer uit. De thee dronken we op. Toen verdeelden we de paddos die we uit de thee gehaald hadden nog even, want we wouden ze op eten. De vrien nam een hapje. "Lekker man, smaakt naar chapignon". Ik houd niet van chapignon, maar ik stopte m'n eerste (gedroogde) paddo in m'n mond. Na een paar keer kauwen voelde ik het al: ik ga kotsen. Ik hield m'n handen voor m'n mond en probeerde nog net op tijd die ranzige paddos uit te spugen. Net op tijd, nog een paar seconden langer en er vloog een bord macaroni van een paar uur terug de keuken door. De vriend had dus meer genomen dan mij .
En dan nog het gevoel: Ik voelde me een beetje anders, maar ik kon absoluut niet zeggen dat ik aan het trippen was. geen enkele visual etc.. maar wat wil je ook met zon klein beetje:P
De vriend daarintegen was best erg aan het trippen. 2 uurtjes na het innemen moest ie met de trein naar huis (Ja, dom. maar hij wou perse) . een uur later was ie aangekomen. Hij belde me op en zei dat ie hard aan het trippen zat *jaloeerrsss* :P
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.