Kijk ieder is daar anders en maakt daar zijn eigen keuzes in he.
Ik vind gewoon dat al die "perfectie" voor de plant zwaar overrated is.
Ik heb nooit mijnen pH afgemeten (maar werk dan ook niet met hydro).
Ik geef ze gewoon regenwater en knal daar mijn voeding in.
De enige problemen die ik opmerk is dat wanneer ze iets te kort komen, zoals magnesium of zwavel.
Tuurlijk moet je uw plantjes geen leidingswater geven, maar das dan ook weeral persoonlijk.
Ik doe het nu gewoon op mijn manier die ik logisch acht en goed, maar ik weet ook dat deze niet "perfect" is. Maar ze werkt!
En nu heb ik weer een kleine teelt opgezet, nu voel ik dat ik er met meer ervaring aan de slag ga. En tijdens die teelt komen er weer nieuwe aankopen.
Bij de volgende van het zelfde, nieuwe ervaringen, nieuwe aankopen.
En zo oneindig verder
Niet alles direct wilen man
![:wink:]()
Gewoon zaad de grond in knallen en ervaring op doen! De rest volgt wel. Doe maar lekker ervaring op, ervaring is de beste leermeester.
De optimale oppervlakte voor een 400 watter is inderdaad ne meteR. (eigenlijk maar 90cm²)
Maar dat wilt niet zeggen da er buiten die meter geen grammen wiet meer kunnen geleverd worden.
Beter al rommelen en oogsten halen en de rest volgt!
Zaad de grond in, voorgroeien
de lamp erop
voeding afmeten
oogsten
Roeien met de spanen dat ge hebt, niet wachten tot de moment er is. De moment scheppen!