Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's zijn gelukt!

Paddo's zijn gelukt!

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Post dan gelijk eens wat foto's :P
i
ilove_paddoLid
01-01-2024, 00:00
#2
moeten ze perse in een temperatuur gekweekt worden van 20 tot 24 graden?
gaan ze anders dood of zo?
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#3
ilove_paddo zei:
moeten ze perse in een temperatuur gekweekt worden van 20 tot 24 graden?
gaan ze anders dood of zo?
Klik om te vergroten...

nee ze zullen niet doodgaan. t groeiproces heeft alleen meer tijd nodig in lagere temperaturen
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#4
wat ik me afvraag..

bij paddo's mag de hoed niet openklappen ivm sporen die dan in de bak terecht komen :|..
waarom niet, het zijn toch in principe 'de zaadjes' van de paddos ?

iig hoe ik er over denk :
ze klappen hoed open, vallen sporen neer, groeien weer nieuwe paddo's

toch lees ik her en der dat er geen sporen in de bak terecht mogen komen ?! hoe zit dit dan ?
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, maar eens uw bakske vol gekoloniseerd is met mycelium, kan er niet veel meer bij he.
Dus die sporen zijn dan overbodig, want ze staan niet in de omstandigheden zoals in de natuur.
Als ze hun sporen laten vallen, hangen de paddo's er vol van, gewoon vol.
Dat is niet de bedoeling. Hoewel het bij sommige al is voorgekomen, kunnen zij opnieuw oogsten halen.
Maar dat gaat zowiezo zonder sporen ook. Dat mycelium blijft toch ff vruchten geven hoor.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoals jullie wel weten ben ik sinds kort bezig om mijn eigen paddo's te verbouwen. Mijn eerste vlucht is zo goed als klaar; De hoeden beginnen zich al licht los te maken. Maar hoe moet ik ze juist oogsten, wonder het substraat te beschadigen? Dat stond niet in de gebruiksaanwijzing, en ook niet op www.growbox.org .

Ik wil niet m'n substraat kapot maken.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voorzichtig losmaken zodat de steel helemaal aan de basis loskomt. Beetje draaien, dan schiet hij vanzelf los. Niet afknippen ofzo, want het is belangrijk dat er geen restant van de steel blijft zitten, dit kan gaan rotten en de rest besmetten. Laat de hoeden niet al te ver open gaan, dit maakt de paddenstoelen kwetsbaarder (ook wanneer je ze droogt), en ze gaan sporen loslaten waardoor de kweekset en andere paddenstoelen een donkere kleur krijgen.
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#8
en waarom moet je daar weer ene nieuw topic van maken :\\

spacekaas dat je bent
:stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."