Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKweekset cubensis

Kweekset cubensis

37 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#1
ja precies :)

maar ik denk dat ik m'n kweekset gered heb
Heb net een mesje ff roodgloeiend laten worden (en afkoelen uiteraard) en het stuk 'kweekset' wat erg stonk weggesneden, ik mis nu dus een kwart van m'n kweekset
maar ik heb ze iig nog :) laat het v/d week wel horen :grin:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oke, hopen dat de slechte schimmelsporen zich niet al hebben verspreid dan maar.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Sjeik zei:
Oke, hopen dat de slechte schimmelsporen zich niet al hebben verspreid dan maar.
Klik om te vergroten...


hoop het ook niet

trouwens, zorgen slechte schimmels ervoor dat de paddo's niet groeien of krijg ik dan besmette paddo's ?
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Sjeik zei:
Slechte schimmels nemen de boel over in je growbox. Het is gevaarlijk om paddo's te eten van een set die besmet is, ook niet doen dus.
Klik om te vergroten...

komen schimmels niet om als je er thee van zet (gewoon nieuwsgierig, weggooien doe ik toch als er schimmel in zit)
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kan iemand dit bevestigen? Vind het een beetje een vaag verhaal omdat ik ooit "verse" paddo's in de winkel kocht waar duidelijk zo'n laag schimmel overheen zat.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij kun je na het verbod ook nog kweeksetjes kopen hoor. Alleen Psilocybinehoudende Paddenstoelen worden verboden. Sporen, mycellium, etc niet.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk niet dat de thermostaat nodig is (beter van niet eigenlijk), maar ik ben wel benieuwd of dit zou lukken.

Ik zou overigens voor 1 kweeksetje gaan, aangezien het nogal experimenteel is :P
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beste Ceko,

Als jij je paddo's kocht in een smartshop moet de stam mooi wit zijn (bij de betere smartshops dan he).
Mooie witte stammen, mooi rood lichtbruning hoedje.

Niets schimmel!
Als je stam wat donkerder is, is het omdat ze oogste zonder handschoentjes.

Kijk in mijn verslag bij "mijn pf tek slaagt aan". Daar zie je duidelijk op de stam een "kneuzing" van het vastnemen zonder handschoentjes. Ik deed er ook geen aan omdat er toch niet veel meer van ging komen dus heb die kit weggegooid en de filterzak en filterdoos gaan de dettol in.

Een witte schimmellaag op je growkit is normaal, dat is het mycelium dat naarboven toe groeit, lucht en licht waarneemt en dan paddo's zal vormen.
Dus vanaf jij witte schimmels op je growkit bovenaan ziet, is de vruchtvorming heel dichtbij en oogst je binnen de 7 dagen. Zo werkt het ongeveer

Maar er mag NOOIT een schimmellaag op de paddo zelf zijn. De paddo is mooi, je kan wel blauwachtige aderen op de stam zien. Maar nooit schimmel, enkel onderaan de stam kan je mss wel wat "schimmel" waarnemen. Maar dit verdwijnt snel na het oogsten. zelfs het vliesje dat ze lossen verdwijnt snel na het oogsten.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#9
de geur is flink afgenomen nadat ik dat stuk weggesneden heb, ook zie ik nog steeds geen sporen van schimmel of iets dergelijks :)
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik had ook een donker groene schimmel in mijn kit zitten...Heb ik er dus ook uit gehaald.
Alleen de schimmel die ik er uit gehaald heb stonk totaal niet. Het rook gewoon naar paddestoel.
Mijn paddestoeltjes zijn nu ong een centimeter groot maar er zit wel een beetje witteschimmel op de paddestoeltjes... Is dit ook slecht. Ik zou het echt heel erg jammer vinden als ik ze weg kan gooien, omdat je het nergens meer kan kopen.
Anders ga ik ze toch uitproberen. Word ik hier dan niet ziek van??
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#11
marisha zei:
Ik had ook een donker groene schimmel in mijn kit zitten...Heb ik er dus ook uit gehaald.
Alleen de schimmel die ik er uit gehaald heb stonk totaal niet. Het rook gewoon naar paddestoel.
Mijn paddestoeltjes zijn nu ong een centimeter groot maar er zit wel een beetje witteschimmel op de paddestoeltjes... Is dit ook slecht. Ik zou het echt heel erg jammer vinden als ik ze weg kan gooien, omdat je het nergens meer kan kopen.
Anders ga ik ze toch uitproberen. Word ik hier dan niet ziek van??
Klik om te vergroten...
witte schimmel is niet schadelijk :wink: dat is het mycelium waarvan de paddo's groeien (groeit soms ook bij de paddestoelen op) maar dat maakt niet uit.
minder is natuurlijk die groene schimmel, bij mij stonk het alleen, maar was geen groene schimmel te bekennen,
bij jouw juist andersom

ik zou dat groene schimmel wegsnijden met een roodgloeiend gestookt mesje (afkoelen laten)
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja ik heb er ook uitgehaald...Maar het komt elke keer met kleine beetjes terug nu snij ik het er elke keer uit...Hoop dat het wl goed gaat komen met de oogst
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#13
marisha zei:
Ja ik heb er ook uitgehaald...Maar het komt elke keer met kleine beetjes terug nu snij ik het er elke keer uit...Hoop dat het wl goed gaat komen met de oogst
Klik om te vergroten...


ik heb het zo gedaan (groot stuk om het schimmel heen)
http://img249.imageshack.us/img249/5919/paddold8.jpg
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hmm bij mij is 1 paddo afgebroken (die beloofde groot te worden :( )

hij zit noch een heel klein beetje vast aan het mycelium.. maar als ik hem weer rechtop zet (hij ligt nu) en tegen het bakje aan laat leunen groeit het mycelium dan weer aan de paddo ?
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja zo heb ik dat ook gedaan...
Zal nog wel wat foto's hier plaatsen, maar kan nu nog geen foto's maken...
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#16
aah toch een redelijke paddo geplukt :grin:



23gram B)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat één schoonheid, smakelijk. :P
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#18
bedankt :) word met oud en nieuw dacht ik dat ik ze opvreet,
niet een complete trip, gewoon 1,5gr droog ofzo :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."