Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPapaverplanten kweken

Papaverplanten kweken

27 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
B
BorrelnootLid
01-01-2024, 00:00
#1
-
w
weedloverLid
01-01-2024, 00:00
#2
maanzaad is idd afkomstig van papaver en daar zal dus idd papaver uit voortkomen

maar om een beetje opbrengst te hebben, heb je wel een heel groot papaverVELD nodig!

grtz
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb er een paar weken geleden ook wat in m'n tuin (en die van een vriend) gezaaid.
De soort die ik bestelde was Papaver Somniferium "lilac single".
Staan al aardig wat kleine sprietjes in de tuin nu!
B
BorrelnootLid
01-01-2024, 00:00
#4
-
k
ktjaLid
01-01-2024, 00:00
#5
jcp zei:
Ik heb er een paar weken geleden ook wat in m'n tuin (en die van een vriend) gezaaid.
De soort die ik bestelde was Papaver Somniferium "lilac single".
Staan al aardig wat kleine sprietjes in de tuin nu!
Klik om te vergroten...

Toevallig bij de smartshop besteld? 10 euro voor 10 gram maanzaad wat in de winkel 50 cent kost.
Bovendien is deze soort papaver ongeschikt voor het winnen van opium, hier heb je Papaver Somniferum Somniferum voor nodig. Dus niet papaver Somniferum Lilac single, de concentratie alkaloiden in die plant is erg laag, daar groeit alleen maanzaad aan :wave:
B
BorrelnootLid
01-01-2024, 00:00
#6
-
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het kan goed zijn dat het eerste jaar niets uit de grond komt, de vorst "moet" daar namelijk overgaan.
Plant ze daarom in een bakje en zet dat bakje een week in de frigo.

Ik had 100g papaverzaden besteld op Vreeken en er is niets bovengekomen.
Waren wel lekkere zaadjes nochtans, khem er een half pak van opgegeten tijdens het zaaien haha.

Ik type even over:

Zaaien: April-mei in fijn geharkte grond buiten. Iets inharken en aandrukken zodat de zaden niet bedekt worden. Bij temperaturen boven de 20°C neemt kieming af. Tijdens warm weer het zaad mengen met vochtige potgrond en 1 week in de koelkast leggen.
Met grond en al uitzaaien, kieming volgt snel.
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#8
weedlover zei:
maanzaad is idd afkomstig van papaver en daar zal dus idd papaver uit voortkomen

maar om een beetje opbrengst te hebben, heb je wel een heel groot papaverVELD nodig!

grtz
Klik om te vergroten...

Dat valt redelijk mee, om voor een paar x zelf opium te gebruiken heb je ik denk 3 vierkante meter nodig, mischien dat dat nog veel is, je hebt niet zoveel nodig.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Damn, mijn ouders hebben een enorme tuin. Had daar alle borders vol papavers gezaaid. Ongelooflijk veel van die plantjes opgekomen, niet te tellen gewoon. Had het echter een poosje te druk om de tuin voor ze bij te houden en toen hebben ze tijdelijk een tuinman in dienst genoemen en die zwakzinnige boerenkinkel heeft ze er allemaal uitgewied. Die amoebe dacht dat het onkruid was. Fuck, fuck, fuck, mijn natte oogstdroom totaal in duigen.
Die oetlul is sowieso een charlatan want hij heeft ook de perzikkenboompjes gesnoeid en zonder bloesem geen vruchten. Ga hem een pijl met GHB in zijn reet schieten.
B
BorrelnootLid
01-01-2024, 00:00
#10
-
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#11
ten eerste zegt de kleur van de bloem niet zoveel over de hoeveelheid alkaloiden... daar waar wij in holland blauw maanzaad kweken uit de paars-witte variant is dat in bijv Afghanistan een roodgekleurde bloem. Punt is dat de Papaver Somniferum hier in het westen gekweekt is op kleur en niet op hoeveelheid alkaloiden. Koop je dus een klein zakje met specifieke kleur dan is dit meestal een "doorgekweekte"variant.

Papaver zaad in natte doeken laten ontkiemen is onzinnig. en onnodig.

beste zaai moment is in de late winter: januari februari. Wat Mayan tipt over vorst zou ik proberen: nachtje vriezer... verder: koop blauwmaanzaad wat gebruikt wordt voor brood e.d., goedkoopste en meeste alkaloiden.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#12
weedlover zei:
maar om een beetje opbrengst te hebben, heb je wel een heel groot papaverVELD nodig!
Klik om te vergroten...
In principe is de opbrengst per plant bij papaver nog helemaal niet zo slecht. Als je de bollen 'melkt' voor pure opium heb je misschien wel veel nodig, maar als je opiumthee maakt gewoon van de zaadbollen dan merk je van 5-10 exemplaren (afhankelijk van het formaat) al best wat geloof ik.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#13
ktja zei:
jcp zei:
Ik heb er een paar weken geleden ook wat in m'n tuin (en die van een vriend) gezaaid.
De soort die ik bestelde was Papaver Somniferium "lilac single".
Staan al aardig wat kleine sprietjes in de tuin nu!
Klik om te vergroten...

Toevallig bij de smartshop besteld? 10 euro voor 10 gram maanzaad wat in de winkel 50 cent kost.
Bovendien is deze soort papaver ongeschikt voor het winnen van opium, hier heb je Papaver Somniferum Somniferum voor nodig. Dus niet papaver Somniferum Lilac single, de concentratie alkaloiden in die plant is erg laag, daar groeit alleen maanzaad aan :wave:
Klik om te vergroten...

Ik heb wel de goede soort hoor, lilac single betekend eigenlijk maanzaad...

Ondanks het verbod op de handel in opiaten en aanverwanten mag het zaad van de Papaver Somniferum wel vrij verhandeld worden. De reden hiervoor is dat het in tegenstelling tot de plant vrijwel opiaat-vrij is. Het wordt ook wel ‘Lilac single’ genoemd, maar is bij ons bekender onder de naam maanzaad.
Klik om te vergroten...

Quote is van de site travellersgarden.nl waar ik ze ook besteld heb
... :wave:

Gr. Jcp
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#14
Haha, humor.....lilac single betekend toch echt gewoon enkel-paars, oftewel de soort aanduiding voor de bloem vorm en kleur: enkelvoudig en paars... je hebt namelijk ook dubbele bloemen met meerdere kroonbladeren... hoe je nu erbij komt dat t "gewoon" maanzaad betekend is mij een raadsel... ongeschikt overigens voor opiumwinning die soort.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bevatten niet gewoon alle somniferums genoeg opium? Ik dacht dat het verschil vooral zit in de grootte van de zaaddozen. En hoe moet ik me dat voorstellen, geven die 'slechte' soorten minder melksap, of is dat melksap minder sterk?
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dus wat jij zegt splifftail is dat Travellersgarden zaadjes verkoopt waarvan ze er bij zeggen dat het de opium plant is, terwijl het niet de goede soort zou zijn?
Het gaat om dit product:
http://travellersgarden.nl/productinfo.php?productmain=840

Eigenlijk geloof ik het niet zo en verwacht ik dat het wel gaat werken...
b
boyanLid
01-01-2024, 00:00
#17
http://nl.wikipedia.org/wiki/Opium
Me moeder vindt het wel mooie planten!, ik ga ze als cadeau voor me moeder geven en heel de tuin volplanten :grin:
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee dat zeg ik niet, werkzaamheid heeft niets te maken met kleur, of grootte van zaaddozen. Gaat om hoeveelheid alkaloiden. Maar denk wel dat dit dan "gewone" P.Somniferum betreft, en dan dus geschikt. Ben dan wrs abuis en even laten afleiden door specifieke kleurcode.....
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ej maar mensen, onderschat die papaver niet he...
Daar kan je zo van in een roes gaan dat je hart gaat stilstaan he...
Dus op zich, ... ik zou er persoonlijk als bewust gebruiker eens van proeven, maar zeker niet verder in gaan. Het is me btw ook nog onbekend en heb er niet echt lust naar om het te doen.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#20
Borrelnoot zei:
De papaver soort die je nodig hebt is de Papaver Somniferum, ookwel bekend als de klaproos (serieus, ik stond hier van te kijken, deze dingen groeien overal bij mij in de buurt!)
Klik om te vergroten...
Even voor de duidelijkheid, de gewone klaproos (papaver rhoeas) bevat dus geen opium he. Je moet echt de grote papaverplanten hebben. En dan nog één van de twee soorten die je vaak in tuinen ziet staan. De andere soort heet papaver orientalis, google maar eens om de verschillen tussen die twee soorten te herkennen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."