Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPapaverplanten kweken

Papaverplanten kweken

27 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#1
@splifftail: wil je me dan niet weer zo laten schrikken :openmouth: :mrgreen:

Mayan zei:
ik zou er persoonlijk als bewust gebruiker eens van proeven, maar zeker niet verder in gaan.
Klik om te vergroten...

Tja, kwestie van goede dosis bepalen, en voor de rest... een beetje opium junk heeft volgens mij meer dan een hectare nodig om zichzelf een jaar te kunnen voorzien, en aangezien mijn tuin ongeveer 2 vierkante meter is.... :grin:
B
BorrelnootLid
01-01-2024, 00:00
#2
-
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#3
dus eigenlijk is een opium junk iemand die op basis van draagkracht grond in afghanistan leased en de vruchten aan huis geleverd krijgt?

hens and chicks= de beste papaver om te zaaien : maximale sapproductie :meerdere bloembollen op een steel.
gewoon oogsten op moment dat blaadjes een paar dagen eraf zijn ..laten drogen , in de mixxer gooien, en met een alocohol oplossing het sap eruit toveren ..

google maar eens op "making opium from dry poppies"

alswere tijdje terug dat ik daar mee experimenteerde
de opium roes is soms wel aangenaam..maar teveel = niet lekker.

minuscuul beetje opium eens per jaar , met liters sterke thee en een paar jointjes= zalig.
( vooral als het een van die dagen is dat het gewoon te warm is om te bewegen... dan kalmeert die ope het hoofd aardig)

wat me irriteert aan ope is dat ik wel merk hoe het de gedachten soms afstompt.
heel saai.

wiet is wat dat betreft een heel ander product.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#4
:grin: Dan heb ik vroeger ook behoorlijk wat binnentuintjes ergens in nederland gehuurd voor m'n wietjes voordat ik zelf kweekte :grin:

Aparte soort die hens & chicks, ik zie iig wel waar de naam vandaan komt.


Ik heb bij mezelf en een vriend 2 tuintjes gezaaid met papaver, ik zal ook met een gedeelte van de planten proberen op jouw manier met gedroogde bollen een extractie te doen... interesting :grin:

Laatst heb ik nog eens 2 morfine pillen gehad van een vriend, 200mg/stuk (yellow submarines noem ik ze) :hearteyes:
Het is maar goed dat ik ze zelf niet kan krijgen hehe.

Soms kan het ook wel eens een avondje fijn zijn om je gedachtengang te stoppen :beer:
l
lolzypopLid
01-01-2024, 00:00
#5
mmaar effe voor de duidelijkheid,
kan je nou gewoon maanzaadjes planten??! :confused:
(tja kben niet zo' n tuin expert. :tearsofjoy: )

thx
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#6
http://lmgtfy.com/?q=papaver+zaaien
:openmouth:
B
BorrelnootLid
01-01-2024, 00:00
#7
-
l
lolzypopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Borrelnoot zei:
lolzypop zei:
mmaar effe voor de duidelijkheid,
kan je nou gewoon maanzaadjes planten??! :confused:
(tja kben niet zo' n tuin expert. :tearsofjoy: )

thx
Klik om te vergroten...

Naja, ik heb meerdere mensen horen zeggen dat het niet kan maar ook meerdere mensen horen zeggen dat het wel kan. Ook heb ik meerdere artikelen waaronder wikipedia die bevestigen dat het zo is.

Je moet niet de klaproos hebben, dat is papaver rhoas (oid) maar maanzaad komt van de slaapbol aka papaver somniferum somniferum. :smoke:

Allemaal moeilijk gedoe, maar wat ik heb begrepen van de mensen die maanzaad strooien dat wanneer je maanzaad koopt je het bij een biologische winkel moet doen. In de supermarkt of andere winkel lopen ze met chemicalien ed. te kloten waardoor je maanzaad mogelijk niet uitkomt. Ook schijnt het te zijn dat biologische soorten een hoger opiumgehalte hebben omdat ze niet alleen worden gekweekt om op te eten :wink:
Ook toen ik 200g maanzaad kocht vroeg die kerel mij een beetje argwanend of ik er iets bijzonders mee van plan was dus dat bevestigd het allemaal een beetje :grin:

Naja, ik heb al een paar handen in de tuin gestrooid dus ik merkt vanzelf of maanzaad werkt. Voor die 4 euro vind ik het 't experiment wel waard, ze komen iig wel uit dus dat is sowieso een pluspunt. Ik laat over een tijd nog wel weten of het gelukt is dan! :P
Klik om te vergroten...

Oke maar ik had al een doosje blauwmaanzaad gekocht in een of andere natuurwinkel (200 gr voor 2 euro, OWND :tearsofjoy: ) maar die heb ik dus al een tijdje geleden gezaaid in bakken op m' n kamer met lamp erboven. (ouders vroegen al; zo zoon, hennep plantage???) :P
maar ik krijg allemaal rare sprieten van zo' n 2/3 cm met twee kleine blaadjes....?! :confused:
Er horen toch van die blaadjes optekomen die lijken op die blaadjes die je aan konijnen geeft?
nja weetje anders vertel jij maar wat er vooriets bij jou opkomt.
Hoorens :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."