Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat is er aan de hand met m'n plantjes?

wat is er aan de hand met m'n plantjes?

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
.
.sullILid
01-01-2024, 00:00
#1
Hea!
Dat probleem heb ik ook, ik heb nu voor het eerst zelf planten, en heb al bij verschillende mensen gevraagd wat het zou kunnen zijn. Tot nu toe heb ik verschillende theorieen gehoord.
-te sterke grond
-te weinig voeding
-infectie van ...

Ik zou ook graag willen weten wat het inhoud, en wat ik er aan kan doen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voeding geven. Al heb je nog zo'n goed bemeste pot grond, meestal is dat na een maand of 2 wel het meeste ervan opgenomen. Dus bij voeden.
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voeding en nieuwe aarde heeft geholpen ze staan er weer fris bij, zal binnenkort ff wat foto tjes plaatsen..
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
potgrond is als bier zonder voeding .,..

BLADVOEDING geven lost problemen ook sneller op.
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#5








Iemand een idee wat er aan de hand is?

De planten staan in potgrond vermengd met turfgrond voor de rest geen extra voeding.

Heb ze 1 keer 's ochtends water gegeven, dacht dat t daar aan lag (verbranding) maar dat is al weer een paar weken geleden.
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#6
voedings tekort! bijvoeden dus. En zet ze ook in potten met een grotere inhoud. Zal ze goed doen.... :grin:
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#7
maandag maar eens ff wat voeding kopen dan, dank voor de reacties
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hmm, ziet er niet geweldig uit.. Er zijn hier mensen die je beter over dit soort dingen kunnen adviseren dan ik, maar ik zal een poging wagen. Die gele en zeer lichtgroene kleur kan duiden op een tekort aan voeding, aangezien je zegt dat je ze geen voeding geeft. Misschien een goed idee om dat wel te gaan doen vanaf nu. Verder dacht ik dat die bruine roestvlekjes-achtige dingen veroorzaakt kunnen worden door een tekort aan magnesium, maar ik weet het fijne er niet meer vanaf, dus dat is slechts speculatie van mijn kant.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
met goede grond en een mooie maat hoort je plantje het fluitend uit te kunnen zingen zeker de groei periode !!!

wanneer je als beginner aan de slag gaat kun je beter een paar plantjes nemen en mooie potten nemen van minimaal 40 liter tot 65 liter ... gebruik grond dat alles in zich heeft !!!

een all mix o.i.d ...

de ene zal net iets beter doen als andere maar goed wanneer je growshopgrond koopt ben je eigenlijk zo goed als zeker dat je de groei wel door komt !!!!

wat later beginnen is ook zeker aan te raden zo verkom je extra belasting aan je plant

zoals april en mei nog wellis nat willen zijn en de boel helemaal zeiknat maakt ... vanaf eind mei komt hier vaak wel balans in ... let op ook dan kun je per pot/plant zeker 100 gram halen tot wel 250 gram.

wat voorn grond heb je nu eigenlijk precies???? ga is na wat de npk verhouding is van je grondje ... want als het een veels te veel is en het andere is te laag krijg zowel een overdosis als een te kort!!!!

en begin optijd met het inlezen van ... het is zeker mogelijk om een leuke oogst te halen zonder enige ervaring ( zo zijn we hier ook begonnen ) maar het is zoooooow zonde als het allemaal tegenzit !!!


suc6 nog
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgens mij is de pH te hoog en kan ze geen voeding opnemen.
De pH van de grond bv of ja van het voedingwater.

Al mag jij voeding geven op een bodem van pH 7 ofzo, die neemt dat amper op dan.

Die zwarte stippen wijzen er denk ik op dat de sporenelemneten van uw medium opgebruikt zijn.. lijkt sterk dat de huidmondjes van het blad afsterven

maar ik weet er zo goed als niets van he :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."