Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabakshulp!

Tabakshulp!

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat zijn magische planten, een vrijwel uitgestorven plant waarvan de zaden 800 jaar in een urn te hebben gezeten jou zijn zaden schenkt. :hearteyes:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#2
cacao-doppen strooien om de plant: slakken haten cacaodoppen, en willen er niet overheen kruipen: te scherp.
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gegroet!

Sinds maart groei ik thuis buiten in de tuin tabaksplantjes. Het zijn er aardig wat en ze doen het erg goed! Nu hebben de meeste mooi grote groene bladeren.

Alleen heb ik een klein probleempje waar ik echt niet uitkom (omdat er gewoon echt niks op internet over te vinden is). Één partij planten vertoont al enige tijd veel gaten (bij sommige planten meer gat dan blad, hehe), maar ik kan geen enkele beestjes vinden, ook niet na grondig zoeken (zelf met mn loep!).
En de andere partij planten groeit goed, heeft geen gaten, maar veel van de bladeren slaan geel uit.

Ik bewater ze elke dag (als de zon reeds weg is) en ze staan dus gewoon in m'n tuin.

Hebben jullie misschien enig idee wat het is en wat ik er aan kan doen?!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi vladder man, over die gaten kan ik je niks vertellen. Maar over die gele bladeren. Het kan zijn dat er een bepaalde stof ontbreekt in de bodem. Dan zou je die eventueel met het water mee kunnen geven(is op internet wel te vinden bij welke verschijnselen het om wat voorn tekort het gaat). Het kan ook zijn door te veel water. En het is altijd raadzaam om ze water geven als de zon net op komt. Zo hebben ze de hele dag dat ze in het licht staan de tijd om dat vocht op te nemen en te zorgen dat ze niet uitdrogen.

Als ik vragen mag, waar ga je ze voor gebruiken?
H
HarryNakLid
01-01-2024, 00:00
#5
ziet er goed uit!
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou wat slakkenkorrels op het tafeltje strooien, Slakken zijn stapelgek op tabaksplant. Tabaksplant maakt voor hun net zo lekker als een broodje hamburger na 14 uur werken zonder te eten. (als je begrijpt wat ik bedoel)
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#7
DrippTone zei:
Hoi vladder man, over die gaten kan ik je niks vertellen. Maar over die gele bladeren. Het kan zijn dat er een bepaalde stof ontbreekt in de bodem. Dan zou je die eventueel met het water mee kunnen geven(is op internet wel te vinden bij welke verschijnselen het om wat voorn tekort het gaat). Het kan ook zijn door te veel water. En het is altijd raadzaam om ze water geven als de zon net op komt. Zo hebben ze de hele dag dat ze in het licht staan de tijd om dat vocht op te nemen en te zorgen dat ze niet uitdrogen.

Als ik vragen mag, waar ga je ze voor gebruiken?
Klik om te vergroten...

Bedankt! Ik ga eens zoeken wat ik daarover kan vinden.
Ik geef ze zelf altijd als de zon onder is water, misschien dat eerst eens proberen, voor de zon opkomt!

Well, het is een plantje met een verhaal;
Een tijdje geleden vond men in zuid amerika(of in het zuiden van noord amerika :P) een urn van 800 jaar oud met tabakszaadjes. Het scheen hier om een uitgestorven soort tabak gaan. Men heeft de zaadjes gestrooid, er zijn een aantal opgekomen, en de zaadjes daarvan heb ik dus weer gekregen.

Dus het zijn best bijzondere plantjes, vind ik zo. Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen. Ik ga ze zoizo drogen. Een deel zal ik als gift geven bij een zweethut waar ik wel eens komt (die mensen daar zijn een groot keypoint geweest in mn awakening). En het andere deel zal ik ofwel snuiftabak van maken of gewoon bewaren voor wanneer het ook maar te pas komt (voor ceremoniele doeleinden etc. dat wel. ik ga er geen sigaren of sigaretten van maken hehe).
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vladderman zei:
Bedankt! Ik ga eens zoeken wat ik daarover kan vinden.
Ik geef ze zelf altijd als de zon onder is water, misschien dat eerst eens proberen, voor de zon opkomt!

Well, het is een plantje met een verhaal;
Een tijdje geleden vond men in zuid amerika(of in het zuiden van noord amerika :P) een urn van 800 jaar oud met tabakszaadjes. Het scheen hier om een uitgestorven soort tabak gaan. Men heeft de zaadjes gestrooid, er zijn een aantal opgekomen, en de zaadjes daarvan heb ik dus weer gekregen.

Dus het zijn best bijzondere plantjes, vind ik zo. Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen. Ik ga ze zoizo drogen. Een deel zal ik als gift geven bij een zweethut waar ik wel eens komt (die mensen daar zijn een groot keypoint geweest in mn awakening). En het andere deel zal ik ofwel snuiftabak van maken of gewoon bewaren voor wanneer het ook maar te pas komt (voor ceremoniele doeleinden etc. dat wel. ik ga er geen sigaren of sigaretten van maken hehe).
Klik om te vergroten...

Ja nee dat dacht ik al. Maar dan wil ik je als tip mee geven. Laat ze nu dan gewoon voor wat het is. Geen kunstmest of stofjes gaan toevoegen. Dan daalt de spirituele waarde van je tabak. Gewoon met liefde verzorgen en dus smorgens water geven. En niet teveel, net genoeg. Succes. :grin:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
In deze tabak zit meer teer en nicotine, omdat je ze niet gaat wassen met amoniak enzo.

Je kan je eigen mixje maken, door enkele bladeren onder de grill te bruinen, zo krijg je een stevig tabakmixje, met de smaak die doet denken aan lucky strike sigaretten.

De moderne tabaksplanten, zijn zo gefokt, dat ze meer smaak dan nicotine geven. dit omdat je dan meer sigaretten gaat roken.

Je kan ook een blad oprollen en tussen je wang en kiezen stoppen. Zo gebruikten ze de tabak voordat iemand bedacht dat je het kom verbranden.
J
Jeany_dijkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Haai,

K heb even je berichtje gelezen over de gaten in je blad.. Eigenlijk is het heel erg makkelijk, bepaalde volgens vinden het heerlijk om aan blaadjes te knagen.. Verschillende luizen, wormpjes en rupsen doen dit ook.. Slakken staan er om bekend dat ze ook erg genieten van een lekker blaadje, ze laten ook ronde gaten achter.. Ook in het midden van het blad enz... En ja slakken gaan er ook zomaar vandoor... dus die laten weinig sporen achter..


Hoop dat je er wat aan hebt..

groetjes
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#11
de oude tabak is de sigaren variant - of familie ervan.
Tabacum rustica (?) als ik het goed onthouden heb

de moderne tabkssoorten ( tabacum nicotinae ?) zijn aggressiever in uitwerking

je ouderwetse tabak zal wel relaxed zijn in vergelijking tot moderne tabak

lang bewaren zowieso.
dan wordt het pas lekker.

paar schilfers door de hash mixxen en dan in de chillum is wel gunstig effect- erg interessant voor het hoofd...
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
of kringetjes met zout rond de potten strooien :smoke: let wel dat het niet in de potten terecht kan komen. Kan je ze meteen bezweren tegen diefstal, als je wicca of iets soortgelijks wilt bëoefenen
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oom Klaas zei:
Dat zijn magische planten, een vrijwel uitgestorven plant waarvan de zaden 800 jaar in een urn te hebben gezeten jou zijn zaden schenkt. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

En ik ben er dan ook zeer dankbaar voor :hearteyes:

Allen bedankt voor de hulp! Heb het 'bewateringspatroon' een beetje veranderd en dat helpt al een stuk :grin: De randjes van de gaatjes zijn wat zachter en 'hariger' en de bladeren worden al weer wat minder geel. Binnekort een ander plekje vrij maken in de tuin (hogerop, daar werd er het minst aan gevroten!).

Zal ook eens wat foto's plaatsen van de plantjes morgen. :grin:
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Klik
Klik

Daar zijn ze dan. Mijn tabaksplantjes, foto is een maand terug geschoten.
En dan wel met mn oude provo Pentax camera met een diarolletje!
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jow man,

Ik heb oook tabaksplanten gezaaid van Azarius. Die Tabacum.
Echter ben ik wel veel later als u begonnen, helaas :(

Hier veel kleiner.
Kan het niet zijn dat die vreetschade een bezoeker is? Slakken zoals loadrunner aanhaalt.
Die in de nacht je planten aanvreten en tegen het daglicht zich weer naar hun schuilplaats begeven?
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee nee geen zout, dat waait overal naartoe en verzout de grond, gaat de EC veel te hoog oplopen.
Zout is ook niet het aangewezen product he, waait zo weg, etc etc...

Er staan vast nog wel andere planten in die tuin waar het zout niet naartoe hoeeft te strooien :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."