hey man een simpel maar tog doeltreffend hokkie is als volgt
hout voor een hokkie van 70 breed x 40 a 50 cm diep en een 80 cm hoog ( kan lager maar beter iets speling dan te kort komen tog
![:grin:]()
) neem hiervoor hout dat geen gassen vrijlaat !! je planten kunnen daardoor sterven

verder moet het vocht bestendig zijn je hok word namelijk een saunatje !!!
je kunt ook gewoon mdf plaat nemen super goedkoop makkelijk te bewerken hierna dien je het geheel wel te witten ... dit geeft als het op een goedkope manier moet mijn voorkeur je schilder namelijk ook meteen een reflectie laagje ( wit weerkaats)
dan heb je 4 x 18 watt TL NODIG ga A.U.B niet lopen klote met spaarlampen !!!!!! helemaal niet met gloeilampen !!! ken genoeg mensen die onder tl wel wat fatsoenlijk hebben weten te oogsten onder spaarlamp ( lage wattage ) nog niet ...
neem hier bijpassende armaturen voor en let op bij de kleur code !!!
kleurcode coolwhite 33 is zeer geschikt voor de groei fase doro het blauw spectrum wat in deze lampen zijn ...vaak hebben bouwmarkten standaard coolwhite 33 erin zitten !!!! controleer het wel !!!
voor bloei heb je 4 x 18 watt tl nodig kleurcode 827 deze geeft een wat meer rode/oranje kleur en bevorderd de bloei !!!
mocht je niet genoeg geld hebben om allebei te doen kies dan voor allen de 827 !!!!!! in de groei zal je plant meer strekken maar het gaat uiteindelijk allemaal om de bloei / opbrengst/ kwaliteit !!!!
verder heb een 2 ventilatoortjes nodig gewoon van die simpele computerventilatoren ... zorg wel dat ze geschikt zijn voor 24/7 werk !!! deze sluit je aan op een adapter de ene laat je na binnen zuigen ( aanzuiging ) de andere van binnen naar buiten ( afzuiging ) als je een kuub of 40 hebt is het meer dan genoeg zo warm word tl ook niet ...
dan nog een tijdklok die precies zorgt dat het licht aan en uit gaat wanneeer dat nodig is !!! je kunt hier gewoon een goedkope halen bij de bouwmarkt je sluit tog niet meer dan 100 watt en dat kan geen kwaad !!!
zorg ervoor dat je hokkie licht dicht is !!!! met goed kijken en speuren kun je zo'n basis hokkie al wel fixen voor 50 euro !!!! lees je goed in !!!! dan heb je hele lekekr wiet
kijk is op
www.wietforum.nl in de micro/fluo afdeling daar staat ALLES in !!!
veel suc6
greetzzz gtje