#1
Op mijn kamer is het sowieso minder dan 15 graden, en ik wil niet de verwarming iedere dag hier vollebak laten branden. Dus ik dacht dat dit meschien wel een oplossing was...
KoxBox zei:Ik zeg niet dat het niet zal werken, maar ik denk dat als je omgevingstemperatuur zo laag ligt dat het niet zoveel nut zal hebben.
Delcasa88 zei:Als je kamer std. 15 graden is raad ik je aan om een TiT te maken (Tub in Tub, in nederlands: Bak in Bak). Je koopt bij de blokker 2 grote opberg boxen, de ene moet in de andere passen.
In de grootste leg je 15CM water, en legt in het water een aquarium verwarmer. Je zet die op 25 graden. Vervolgens doe je de kleinere bak in het water en zet daar je kweek set in. Zo is het de omgevingstemperatuur die 25 word, en niet alleen de onderkant van je kweekset.
Een kweekset (dat witte spul: mycelium) is een levend organisme, dat is de 'plant' die als 'fruit' paddestoelen geeft. Daarom zal het alleen fruiten daar waar de omstandigheden het best zijn. Als je het dan op een matje zet word de onderkant warm en de bovenkant niet. Dan gaat het onder alleen maar broeien en broeien, maar het kan niet fruiten. Boven blijft het koud en dus gaat het ook niet fruiten. (of heeeel langzaam).
de TiT oplossing is wel wat kostbaarder, maar mocht je ergens in je hoofd het idee hebben vaker/meer te gaan kweken, is het zeker een poging waard.
Check voor de aquariumverwarming de specificaties, hoeveel liter water het hoeveel graden kan laten stijgen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."