Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe maak je een wiet pizza?

Hoe maak je een wiet pizza?

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
stoner88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Boys en girls,

Laatst een spacecake gebakken, en toen kwamen we op het idee om een keer een wietpizza te maken. En nu bedoel ik niet boter met wiet erin eroverheen smeren, maar echt deeg met wiet erin. Niet te geconcentreerd, het moet wel lekker blijven. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?

Misschien iets voor bakken met baard, haha! Ik kijk uit naar jullie reacties :grin:
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#2
je kunt ook een soort wiet pesto maken:
1 bos basilicum
handje pijnboompitten
parmazaamse kaas(geraspt)
olijfolie
peper en zout
en natuurlijk wiet
oh ja en een blender
blend al die dingen zot een papje en iets dat je herkent als pesto...hiervan kun je een paar lepels op je pizza doen(voor of na het bakken)..
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#3
Om pizza deeg te maken heb je bij mijn weten boter nodig..

Daar gebruik je dus je wietboter :wink:

Eej Walla

s
stoner88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Nathaniel zei:
Om pizza deeg te maken heb je bij mijn weten boter nodig..

Daar gebruik je dus je wietboter :wink:

Eej Walla

Klik om te vergroten...

Ik bedoel dus dat ik geen wietsmeerseltje wil om over de pizza heen te smeren, maar dat de wiet echt opgenomen is door 1 van de ingredienten van een pizza
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat snap ik :rolleyes:

Ik dacht dus dat 1 van de ingrediënten voor pizza deeg boter is, en dat je dan dus wietboter gebruikt, verwerkt in het deeg dus.

Bij nader onderzoek blijkt echter dat er geen boter nodig is voor pizza deeg dus helaaaaas
Een andere manier weet ik effe niet..

Ik vond wel dit recept maar betwijfel of de wiet/hash dan actief is.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hasj nemen, dit verpoederen. Pizza bestrijken met tomaten, kaas, hasj, nog een laag kaas op de hasj. Als het goed in zal de hasj oplossen in het vet van de kaas en zal het dus actief zijn.

Ik weet in ieder geval dat een hasjtosti bij mij een keer goed werkte, waarbij de hasj verwerkt zat tussen 2 plakken kaas, zeer fijn verkruimeld.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Precies zoals AT al zei, tussen de kaas en (mozzarella)kaas.

Je kunt idd beter hasj nemen ivm de smaak, de stukjes wiet kan je er niet uit zeven nadat de THC er ingetrokken is.

Je zei dat je spacecake hebt gemaakt, hoe deed je dit dan?
Aangezien je het over het bestrijken met een of ander mengseltje hebt.

Je hebt toch geen gewone cake gebakken en daarop gewoon een laag wietboter gesmeert he?
Lijkt me niet zo smakelijk namelijk!

Wat wel lekker is: Spacecake maken met hasj-chocolade-slagroom topping ( Heb toevallig zo'n slagroomspuiter staan :grin: ) Kost wel weer een patroon..

:hearteyes:
s
stoner88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Precies zoals AT al zei, tussen de kaas en (mozzarella)kaas.

Je kunt idd beter hasj nemen ivm de smaak, de stukjes wiet kan je er niet uit zeven nadat de THC er ingetrokken is.

Je zei dat je spacecake hebt gemaakt, hoe deed je dit dan?
Aangezien je het over het bestrijken met een of ander mengseltje hebt.

Je hebt toch geen gewone cake gebakken en daarop gewoon een laag wietboter gesmeert he?
Lijkt me niet zo smakelijk namelijk!

Wat wel lekker is: Spacecake maken met hasj-chocolade-slagroom topping ( Heb toevallig zo'n slagroomspuiter staan :grin: ) Kost wel weer een patroon..

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Haha, nee ik heb geen wietboter gebruikt. Ik heb extreem fijn gekruimelde wiet door de beslag heen gemixt, net zolang tot het goed gemengt is met het beslag. Dat doe je in de cake-mal, en de oven in. Ik gebruikte http://www.youtube.com/watch?v=hqFIfQIEwL4 als voorbeeld. Bakken met Baard, erg informatief.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
En doe dan gelijk paddos erop als je toch bezig bent.
s
stoner88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wacky zei:
En doe dan gelijk paddos erop als je toch bezig bent.
Klik om te vergroten...

Grappenmaker. Probeer het uit en drop een post met je ervaringen.
T
The Space CowboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nog een best leuk ideetje... Wietkoekjes zijn ook altijd leuk.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
stoner88 zei:
PepTalk zei:
Precies zoals AT al zei, tussen de kaas en (mozzarella)kaas.

Je kunt idd beter hasj nemen ivm de smaak, de stukjes wiet kan je er niet uit zeven nadat de THC er ingetrokken is.

Je zei dat je spacecake hebt gemaakt, hoe deed je dit dan?
Aangezien je het over het bestrijken met een of ander mengseltje hebt.

Je hebt toch geen gewone cake gebakken en daarop gewoon een laag wietboter gesmeert he?
Lijkt me niet zo smakelijk namelijk!

Wat wel lekker is: Spacecake maken met hasj-chocolade-slagroom topping ( Heb toevallig zo'n slagroomspuiter staan :grin: ) Kost wel weer een patroon..

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Haha, nee ik heb geen wietboter gebruikt. Ik heb extreem fijn gekruimelde wiet door de beslag heen gemixt, net zolang tot het goed gemengt is met het beslag. Dat doe je in de cake-mal, en de oven in. Ik gebruikte http://www.youtube.com/watch?v=hqFIfQIEwL4 als voorbeeld. Bakken met Baard, erg informatief.
Klik om te vergroten...

Haal meer uit je wiet en maak wietboter voor de boter in het beslag te doen!

Wacky zei:
En doe dan gelijk paddos erop als je toch bezig bent.
Klik om te vergroten...

En als drankje liquid lsd met Hasjolie en 2c-b erin opgelost.

stoner88 zei:
Wacky zei:
En doe dan gelijk paddos erop als je toch bezig bent.
Klik om te vergroten...

Grappenmaker. Probeer het uit en drop een post met je ervaringen.
Klik om te vergroten...

Ervaring is bijna hetzelfde als paddo's nemen, en 3 kwartier later ( als je tript op voelt komen) een dikke pure joint roken.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb gehoord dat doornappel lekker smaakt met paddo's en wiet :wink:
Schrijf wel een tripreportje he!
l
lesyouriLid
01-01-2024, 00:00
#14
Haha, nee ik heb geen wietboter gebruikt. Ik heb extreem fijn gekruimelde wiet door de beslag heen gemixt, net zolang tot het goed gemengt is met het beslag. Dat doe je in de cake-mal, en de oven in. Ik gebruikte http://www.youtube.com/watch?v=hqFIfQIEwL4 als voorbeeld. Bakken met Baard, erg informatief.[/quote]


Als ik jou was zou ik wel bij een cake thcboter gebruiken, gewoon 20 minuten lang in een pak gesmolten boter laten trekken terwijl het op het gas staat.
Space boterkoek is ook echt een aanrader! Een van de lekkerste dingen die ik ooit opheb.
Verder heb ik geen verstand van pizza:P Ik heb wel gehoord dat je thc in olijf olie kan laten trekken, maarja kan je beter een andere meditereans gerecht pakken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."