Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKweekset log

Kweekset log

31 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
g
garfield92Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo DF'ers :mrgreen: ,

Een aantal weken geleden heb ik zo genoten van truffels met een aantal vrienden dat ik heb besloten dat ik paddo's ging kweken. Via wapwinkel heb ik een kweeksetje Psilocybe Cubensis gekocht. Hieronder zal ik een logje bijhouden en af en toe wat foto's toevoegen. De kweekset ziet elke dag veel indirect licht van buiten en 's avonds nog van een bureaulamp. De zijkanten heb ik bedekt met aluminiumfolie om groei vanuit de zijkanten tegen te gaan.

Kweekset Psylocybe Cubensis Log :)
Dag 1 - 's avonds soaken van de bak
Dag 2 - 's ochtends al het water eruit laten lopen en de bak zonder deksel in de zak gedaan. De zak dicht gedaan met paperclips.
Dag 3 - Aan beide kanten van de zak zie je al condens.

Dag 4-8 - Het witte spul (mycelium heet het geloof ik?) bovenop de kweekset wordt steeds pluiziger.
Dag 9 - Het witte spul vormt een soort kleine piramidebolletjes.
Dag 12 - De kleine piramidebolletjes lijken waterdruppels te zijn.

Weet iemand misschien of het normaal is zoals het er nu voor staat?
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja hoor. Recht zo die gaat!

Pas zorgen gaan maken als je andere kleuren dan wit ziet verschijnen :)
g
garfield92Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dag 13 - De witte korrels uit de bak kleuren aan een zijde een beetje gelig. Het zou 'Mycelium piss' kunnen zijn... Laten we het hopen.

Ik hoop dat ze snel opkomen. Ik moet ook zeggen dat het vrij verslavend is om elke keer te kijken of er in de bak al wat opkomt. :mrgreen:
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haha, de hele tijd kijken doe ik ook altijd als ik kweek. Met een beetje geluk zie je vandaag of morgen de eerste pins. Vanaf dat moment wordt kijken nog verslavender want het zijn net sterren: hoe langer je kijkt, hoe meer je er ziet.
g
garfield92Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dag 14 - Ik zie een hele kleine micropin opkomen :hearteyes: Erg klein maar duidelijk wit steeltje en bruin kopje. (nog wel erg klein hoor)

Edit: Nu zie ik 3 kleine pins :grin:

Dag 15 - De minipins groeien erg snel. Ik zie nu 4 pins. Zie foto hieronder voor de twee grootste
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Moet deze niet in de kweek- en creahoek?
g
garfield92Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey KoxBox, ik wist niet zeker of die in die categorie moest, want dat staat onder coffeeshop. Kan ik dat overigens zelf verplaatsen?


Dag 16-

Dag 17- In totaal 8 pins nu, waarvan 3 vrij groot. Zie de foto's hieronder voor de twee grootste. Ze groeien wel snel zeg :grin: Elke keer als ik uit bed kom zijn ze weer wat groter.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
garfield92 zei:
Hey KoxBox, ik wist niet zeker of die in die categorie moest, want dat staat onder coffeeshop. Kan ik dat overigens zelf verplaatsen?


Dag 16-

Dag 17- In totaal 8 pins nu, waarvan 3 vrij groot. Zie de foto's hieronder voor de twee grootste. Ze groeien wel snel zeg :grin: Elke keer als ik uit bed kom zijn ze weer wat groter.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp wat je bedoelt maar de kweek en crea hoek is gewoon voor alles wat je kweekt of maakt... :).
Nee je kan dit niet verplaatsen, dat zal een van de moderators moeten doen (indien nodig).

Ziet er goed uit, ik zou wel wat water verstuiven 1 à 2 x daags want ik zie niet echt veel condens op de binnenkant van de zak.
g
garfield92Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@koxbox, volgens mij is het wel oke met de vochtigheid, heb deze foto's vanuit de goede hoek genomen :wink: Hieronder zie je het hoe het condens er helemaal uit ziet.

Dag 20 - :hearteyes:
g
garfield92Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Vorige week 120 gram geoogst. :hearteyes: Nu een week verder komen er al weer nieuwe paddo's op. De 120 gram ben ik al een week aan het drogen en weegt nu 14 gram. Kan het nog droger of is het zo goed? Ik droog ze op wcpapier met een ventilator.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
garfield92 zei:
@koxbox, volgens mij is het wel oke met de vochtigheid, heb deze foto's vanuit de goede hoek genomen :wink: Hieronder zie je het hoe het condens er helemaal uit ziet.

Dag 20 - :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad in orde!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
garfield92 zei:
Vorige week 120 gram geoogst. :hearteyes: Nu een week verder komen er al weer nieuwe paddo's op. De 120 gram ben ik al een week aan het drogen en weegt nu 14 gram. Kan het nog droger of is het zo goed? Ik droog ze op wcpapier met een ventilator.
Klik om te vergroten...

Als ze breken als een takje zijn ze droog, ze moeten echt bijna verpulveren als je er op duwt.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
garfield92 zei:
Vorige week 120 gram geoogst. :hearteyes: Nu een week verder komen er al weer nieuwe paddo's op. De 120 gram ben ik al een week aan het drogen en weegt nu 14 gram. Kan het nog droger of is het zo goed? Ik droog ze op wcpapier met een ventilator.
Klik om te vergroten...

Als ze breken als een takje zijn ze droog, ze moeten echt bijna verpulveren als je er op duwt.
Klik om te vergroten...

Yup, ook is de verhouding meestal 1:10 ( droog-nat gewicht).

In die 14gram zit dus nog ongeveer 2 gram water :)

Edit: Maar wat zien ze er mooi uit! :hearteyes:
g
garfield92Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@koxbox, oke bedankt :)
@ peptalk - thanks :grin:

De eerste flush is goed droog nu (te breken als een takje). De tweede flush groeide erg snel (donderdag pins) en is zojuist geoogst (dinsdag)- 145 gram :hearteyes: (fototje volgt nog wel)

Nou duurde het bij de eerste flush twee weken voordat ze opkwamen en bij de tweede flush maar één week. Nou zit ik over 8 dagen voor een week in Rome en dat komt dus niet zo lekker uit. Ik ben de bak nu weer aan het soaken maar ik heb twee vraagjes:

1. Is het erg als je te laat oogst?
2. Zoja, kan je de paddogroei vertragen? (niet in de koelkast oid, vind mn ma niet chill i guess)

thanx :mrgreen:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
garfield92 zei:
@koxbox, oke bedankt :)
@ peptalk - thanks :grin:

De eerste flush is goed droog nu (te breken als een takje). De tweede flush groeide erg snel (donderdag pins) en is zojuist geoogst (dinsdag)- 145 gram :hearteyes: (fototje volgt nog wel)

Nou duurde het bij de eerste flush twee weken voordat ze opkwamen en bij de tweede flush maar één week. Nou zit ik over 8 dagen voor een week in Rome en dat komt dus niet zo lekker uit. Ik ben de bak nu weer aan het soaken maar ik heb twee vraagjes:

1. Is het erg als je te laat oogst?
2. Zoja, kan je de paddogroei vertragen? (niet in de koelkast oid, vind mn ma niet chill i guess)

thanx :mrgreen:
Klik om te vergroten...

1: Ja, dan laten de paddestoelen hun sporen vallen op de set en dat is geen mooi zicht...
2: Nee, niet echt. Misschien ze in een iets koudere plaats zetten maar dan nog heb je geen zekerheid.
g
garfield92Lid
01-01-2024, 00:00
#16
En als ik ze in een donkere plek zet, zouden ze dan langzamer groeien? (of pauzeren? het lijkt me dat pauzeren iig niet kan, maar dit is mijn eerste set)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb ik ook al eens gemeld. :beer:
25 maart 2010 dan nog wel. :tearsofjoy:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
garfield92 zei:
En als ik ze in een donkere plek zet, zouden ze dan langzamer groeien? (of pauzeren? het lijkt me dat pauzeren iig niet kan, maar dit is mijn eerste set)
Klik om te vergroten...

Eens ze een er doorkomen gaat het sowieso rap, ik denk niet dat je dat kan vertragen of stoppen.
Je loopt ook het risico dat er gewoon niets meer zal uitkomen door ze te "verwaarlozen".
M
MagicMushLid
01-01-2024, 00:00
#19
garfield92 zei:
@koxbox, oke bedankt :)
@ peptalk - thanks :grin:

De eerste flush is goed droog nu (te breken als een takje). De tweede flush groeide erg snel (donderdag pins) en is zojuist geoogst (dinsdag)- 145 gram :hearteyes: (fototje volgt nog wel)

Nou duurde het bij de eerste flush twee weken voordat ze opkwamen en bij de tweede flush maar één week. Nou zit ik over 8 dagen voor een week in Rome en dat komt dus niet zo lekker uit. Ik ben de bak nu weer aan het soaken maar ik heb twee vraagjes:

1. Is het erg als je te laat oogst?
2. Zoja, kan je de paddogroei vertragen? (niet in de koelkast oid, vind mn ma niet chill i guess)

thanx :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Het is niet erg als je ze te laat oogst, ze laten dan inderdaad hun sporen los waardoor alle onderstaande paddo's zwart zullen kleuren, maar verder kan dit geen kwaad (je proeft er ook niks van!).

Paddo's zijn heel erg gevoelig voor licht en temperatuur. In mijn ervaring groeien paddo's die donker staan een stuk langzamer en in de winter ook een stuk langzamer dan in de zomer (ivm een lagere kamertemperatuur)
g
garfield92Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Bij terugkomst van vakantie stonden er gigantische (pikzwarte) paddovrienden op me te wachten. Helaas vielen sommigen bij het plukken uit elkaar en zagen ze er ook niet meer uit om op te eten :(

Paar weken later ziet het setje er uitgedroogd en lelijk uit en ik verwacht er niks meer van (laat wel voor de zekerheid nog even staan).

De paddos van de eerste keer zijn wel goed bevallen! Heb vorige week op 2.0 gram met een aantal vrienden zeker een leuke avond gehad (eerder al eens 10gram truffels gedaan en een keer 1,5 gram paddos). Volgende keer ga ik voor 2,5 of 3gram.

Mijn nieuwe setje staat alweer een paar dagen op mijn bureau. (setje van wapwinkel.nl). Setje ziet er erg goed en netjes uit moet ik zeggen. Laten we hopen dat er een recordoogst uit mag komen :hearteyes: (gelukkig ga ik voorlopig niet meer op vakantie).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."