Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddos drogen en verneukt of niet?

paddos drogen en verneukt of niet?

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
moeshiLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey mensen

ik heb enkele weken geleden een columbian growbox gekocht. mijn eerste flush is uitgekomen maar ik weet niet hoe ik ze het gemakkelijkst kan drogen... momenteel liggen ze in de ijskast omdat ik er ergens anders geen weet bij heb...

als 2de vraagje weet ik niet of ze eetbaar zijn aangezien dat ik aan de onderkant van de steel schimmelvorming heb. ik heb al gelezen dat bij sommige niet erg is, maar het moet afhangen welke schimmel het is. om die het best te omschrijven: het zijn geen haartjes, maar het ziet wit.. erg?

alvast bedankt voor de hulp :)

grtz
M
MountainLid
01-01-2024, 00:00
#2
In de koelkast zullen ze na enkele weken hun beste periode wel bereikt hebben.
De schimmel is niet erg ,drogen kan nog steeds en er is nog niets aan potentie verloren.
Krantenpapier op je verwarming gedurende een week en dagelijks draaien zodat ze aan alle kanten kunnen drogen (eventueel ook wisselen van papier). Ook zorgen dat de stoeltjes onderling mekaar niet raken tijdens dit proces. Ze zouden volledig droog zijn als het steeltje breekt en niet meer plooit. Zelf heb ik tijdens de laatste fase de oven op 50°C gezet om ze te ontdoen van alle vocht..
m
moeshiLid
01-01-2024, 00:00
#3
ok, dank je wel!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gewoon op keukenpapier leggen op de verwarming, na 2 dagen zijn ze kurkdroog. Gewoon 2 keer per dag het papier verversen.

Waarom zou je zo omslachtig te werk gaan als het zo makkelijk kan? En niet gaan zeiken dat dat te warm wordt en van die dingen want ik doe het altijd zo en mijn paddo's zijn altijd super potent!
m
moeshiLid
01-01-2024, 00:00
#5
ijskast is idd een koelkast en diepvriezer en bij jullie een ijskast wrs :grin: hehe

ik heb nog een laatste vraag eigelijk:

ik heb mijn kleintjes beetje te lang in de box gelaten waardoor de kopjes helemaal open zijn (het ziet er dus echt uit als een paddenstoel) en in mijn box zijt de bodem zwart van de sporen. ik had erges gelezen dat ze dan niet meer goed zijn aangezien ze hun sporen verloren zijn. is dit waar?

grtz
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
moeshi zei:
momenteel liggen ze in de ijskast omdat ik er ergens anders geen weet bij heb..
Klik om te vergroten...

Met ijskast bedoelen jullie in Belgie koelkast toch?
Als ijskast een vriezer is ( qua naam lijkt me dat logischer:P) dan heb je geen slimme zet gedaan.
Echt verloren is het dan nog niet, maar wanneer je ze dan ontdooit om te drogen word het een soort papje ongeveer.

Erg lastig te drogen, en gaat er zeker niet smakelijker uitzien!

Als het gewoon een koelkast is, Just listen to Koxbox :mrgreen:
b
bosvosLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
moeshi zei:
momenteel liggen ze in de ijskast omdat ik er ergens anders geen weet bij heb..
Klik om te vergroten...

Met ijskast bedoelen jullie in Belgie koelkast toch?
Als ijskast een vriezer is ( qua naam lijkt me dat logischer:P) dan heb je geen slimme zet gedaan.
Echt verloren is het dan nog niet, maar wanneer je ze dan ontdooit om te drogen word het een soort papje ongeveer.

Erg lastig te drogen, en gaat er zeker niet smakelijker uitzien!

Als het gewoon een koelkast is, Just listen to Koxbox :mrgreen:
Klik om te vergroten...
ijskast=koelkast
en het andere is hier een diepvriezer :tongueout:
f
franxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het beste is te oogsten als de hoedjes op het punt van openen staan dan zijn ze het krachtigst. Eenmaal open en sporen verloren kan men ze nog steeds eten alleen is de werking (veel) minder.
m
moeshiLid
01-01-2024, 00:00
#9
ok thx, ik heb mijn antwoorden voor deze topic. thx iedereen :)

hier mag slotje op
grtz
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
franx zei:
Het beste is te oogsten als de hoedjes op het punt van openen staan dan zijn ze het krachtigst. Eenmaal open en sporen verloren kan men ze nog steeds eten alleen is de werking (veel) minder.
Klik om te vergroten...
BBBUUUUUUULLLLLLSHHHHHHHHIIIIIIIITTTTTTTTT.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
KoxBox zei:
franx zei:
Het beste is te oogsten als de hoedjes op het punt van openen staan dan zijn ze het krachtigst. Eenmaal open en sporen verloren kan men ze nog steeds eten alleen is de werking (veel) minder.
Klik om te vergroten...
BBBUUUUUUULLLLLLSHHHHHHHHIIIIIIIITTTTTTTTT.
Klik om te vergroten...

Nee man, in de sporen zit juist alle werkzame stoffen. :rolleyes:
Daarom eten we met z'n alle die hele gore paddenstoel op.


nee is geen waar, gewoon opeten die hap.
Voor je kitje is het ook niet echt schadelijk, gewoon na de oogst weer ffkes soaken en gaan.

Succes!
m
moeshiLid
01-01-2024, 00:00
#12
many thx :)

ik was al beetje aan het stressen wanneer ik paar dagjes telaat was om ze te plukken :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
moeshi zei:
many thx :)

ik was al beetje aan het stressen wanneer ik paar dagjes telaat was om ze te plukken :)
Klik om te vergroten...
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=25437

Als ze er zo uit zien, moet je ze oogsten. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."