Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsis er iets mis met m'n wietplanten?

is er iets mis met m'n wietplanten?

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik heb thuis wietplanten staan maar ze beginnen er een beetje raar uit te zien:


Heeft iemand enig idee/advies wat dit kan zijn, we geven geen extra voeding ofzo en ze krijgen genoeg zon (staan midden in de tuin) .

Alvast bedankt :wink:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
je bladeren (blad) lijkt me een beetje verbrand en droog, als je ze watergeeft doe dit dan niet als ze in volle zonlicht staan maar aan het begin van de ochtend en/of avond als het warm weer is geweest
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
oke bedankt voor de reacties, ik zal zo snel mogelijk voeding kopen.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#4
badrangedboy zei:
We geven geen extra voeding ofzo en ze krijgen genoeg zon (staan midden in de tuin) .
Klik om te vergroten...




Edit: Ik zou dus écht wel voeding kopen. Voor wat de extra opbrengst zal zijn kost het niks :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voeding en meer water
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Of je voeding nodig hebt is afhankelijk van een heleboel factoren.

Flameon zei:
meer water
Klik om te vergroten...

Hoe zie je dit? Blad hangt niet erg slap.

badrangedboy zei:
oke bedankt voor de reacties, ik zal zo snel mogelijk voeding kopen.
Klik om te vergroten...

Post eerst wat betere/meer foto's en vertel op welke grond je groeit. Hoeveel liter, hoe oud ze zijn, ed.

Hoogstwaarschijnlijk te weinig voeding, maar heb je voorbemeste aarde van de gs en staan ze nog maar een week of 5 dan is het juist slecht om meer te geven.
Ook in de volle grond kunnen ze van een bepaalde voedingsstof teveel opnemen, en is zomaar voeding kopen en geven geen slimme keus.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Ook in de volle grond kunnen ze van een bepaalde voedingsstof teveel opnemen, en is zomaar voeding kopen en geven geen slimme keus.
Klik om te vergroten...

Bloeivoeding die ook gelijk de PH aanpast lijkt mij toch wel een slimme keuze? :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lavalamp zei:
PepTalk zei:
Ook in de volle grond kunnen ze van een bepaalde voedingsstof teveel opnemen, en is zomaar voeding kopen en geven geen slimme keus.
Klik om te vergroten...

Bloeivoeding die ook gelijk de PH aanpast lijkt mij toch wel een slimme keuze? :)
Klik om te vergroten...

Vloeibare voeding is op volle grond niet erg effectief. Daar moet je er voor zorgen dat alle meststoffen al door de grond zitten, of voorbemeste grond in het plantgat.

Voeding die de phaanpast? Zou je dan niet eerst de ph moeten weten?
Stel zijn ph is 4:openmouth: En hij gooit er een ph-verlagende voeding bij, niet erg slim eh?
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh, ik had geen idee dat hij op volle grond ging...

Maar die voeding regelt de PH van het water (kraantjeswater), dus het voedingwater is dan perfect.
Zo zal de grond toch ook langzaam aan die ph waarde overnemen of zit ik hier verkeerd? :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lavalamp zei:
Oh, ik had geen idee dat hij op volle grond ging...

Maar die voeding regelt de PH van het water (kraantjeswater), dus het voedingwater is dan perfect.
Zo zal de grond toch ook langzaam aan die ph waarde overnemen of zit ik hier verkeerd? :)
Klik om te vergroten...

Ik weet ook niet of ZIJ op volle grond staat, maar het zou kunnen.

De voeding regelt de PH-waarde van het water ja, en de aarde zal zich hier dus op aanpassen.
How ever, je kunt de PH verhogen of verlagen, zonder het te meten zul je nooit weten of het omhoog of omlaag moet.
c
crackerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat laat misschien....

Hier gaat het om een buitenplant,,? gewoon opletten wat je geeft..
lijkt wel magnesium tekort,, maar in meeste gevallen,, gewoon in goede grond douwen,, wat reik is aan voedingstoffen, dan hoef je er weinig aan te doen, wel zorgen dat ze goed water krijgen.

Binnen ja altijd op coco's grond, ph daar doe ik niet aan.
Echt ph 5,8 a 6,0 my ass.
Mijn wietplanten dee ik niet corrigeren aan ph, en ze werden er beter op.
Klink raar maar is zo, gooi die ph meter de deur uit.

Misschien raar, maar ik hou het zo simpel mogelijk.
En als ik GEEN verschil in opbrengst heb,, waarom dat geklooi met die ph.?
Zelf weten....
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
cracker zei:
Wat laat misschien....

Hier gaat het om een buitenplant,,? gewoon opletten wat je geeft..
lijkt wel magnesium tekort,, maar in meeste gevallen,, gewoon in goede grond douwen,, wat reik is aan voedingstoffen, dan hoef je er weinig aan te doen, wel zorgen dat ze goed water krijgen.

Binnen ja altijd op coco's grond, ph daar doe ik niet aan.
Echt ph 5,8 a 6,0 my ass.
Mijn wietplanten dee ik niet corrigeren aan ph, en ze werden er beter op.
Klink raar maar is zo, gooi die ph meter de deur uit.

Misschien raar, maar ik hou het zo simpel mogelijk.
En als ik GEEN verschil in opbrengst heb,, waarom dat geklooi met die ph.?
Zelf weten....
Klik om te vergroten...

Vind ph ook altijd maar halve bs.
Let er ook nooit op (buiten) en nooit geen problemen of klachten gehad.
Binnen hetzelfde verhaal als bij jou, niet opletten en het maakt geen verschil.
Wel let ik altijd op wanneer ik ph verhogende of verlagende voeding geef.

TS, hoe is het inmiddels met d'r?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."