Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeur buitenwiet na drogen

Geur buitenwiet na drogen

5 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
w
weedfarmer88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wij hebben onze planten ( jack herrer) deze week geknipt en staan nu te drogen op een zolder aan waslijnen. Het probleem is dat wij proeftakjes hebben geknipt ( 2 stuks ) tijdje terug toen ze al toppen waren. Net na het knippen en ervoor ruiken de takken extreem sterk na wiet zoals het hoort. Na het drogen ( ongeveer 12 dagen ) maar eens geprobeerd en het was goed te roken met lekker smaakje alleen als je er aan ruikt ruikt het nergens na, beetje na hooi ofzo.

Waar ligt dit aan? Is dit normaal bij buitenwiet dat de geur verdwijnt tijdens het drogen? Of wat doe ik verkeerd?
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#2
Komt het niet gewoon omdat het hele huis naar wiet ruikt en je er gewend aan bent geraakt? :smoke:
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#3
inderdaad curen zal de smaak en geur erg ten goede komen,
maar dan moetje wel het karakter hebben om van je wiet te blijven :tongueout:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Pas als je de takken goed verknipt, alle kleine blaadjes eruit knipt en de toppen in potten doet zal die lekkere geur die ze vers nog hadden weer goed terugkomen. Maar het kan ook zoals lolnoob gewenning zijn :P. Er liggen hier nog een paar takken en ik ruik niks, maar als ik terug kom van mijn werk dan vind ik dat het nog sterker ruikt dan de koffieshop. :stoned:

Toen ik de eerste gedroogde takken ophaalde rook het ook, zoals je zegt, een beetje naar hooi. Nu ik alle toppen in weckpotten heb zitten ruikt het echt heerlijk als ik er een open. Ik heb zelfs het idee dat ze iedere dag iets lekkerder ruiken, een beetje zoeter.

Bij de laatste planten heb ik al het blad van de plant geknipt toen ze nog in de grond stonden. Pas daarna heb ik de takken geoogst en opgehangen. Om al die kleine blaadjes eruit te knippen als de takken droog zijn is echt een drama en er gaat vreselijk veel tijd in zitten. Misschien een tip voor mensen die nog planten hebben staan.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat komt omdat na slechts 12 dagen drogen een bepaald stofje in de wiet, chlorofyl, nog niet volledig is omgezet naar suikers. Dat geeft een soort plant/grasachtige geur. Je kan de wiet het beste nog even curen, wat inhoudt dat je het enkele weken tot maanden in een donkere luchtdichte ruimte bewaard. Hierna zal het veel beter ruiken en smaken.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yup nat knippen gaat een stuk makkelijker, maar gaat wel ten koste aan de kwaliteit en smaak van de wiet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."