Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBuiten, met dit weer?

Buiten, met dit weer?

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
KaterXXLLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste tuiniers,

Deze zomer waren ik en een paar vrienden eigenlijk van plan een paar wietplanten op een openbaar stuk grond (bos), te kweken, maar het is er niet van gekomen. Aangezien wij allemaal bij onze ouders wonen, die niet zo van tuinieren op onze manier houden, kan het dus ook niet binnen.

Is het mogelijk om planten succesvol buiten te kweken met dit weer, en hebben jullie tips / ervaringen waar je in koude tijden zo'n plant kunt laten groeien?

Groetjes,
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nope.... Dit jaar is de wietkweek voorbij.

Je zal moeten wachten tot volgend jaar zomer om er weer buiten te kunnen zetten..

Waar lukt het wel? Tja, binnen onder een HPS/TL lamp maargoed daar schiet jij niet veel mee op denk ik...
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, en het is voorbij omdat, de zonne-uren korter worden, dus de plant wil automatisch gaan bloeien, dat werkt natuurlijk niet. :smoke:
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Theupsetter zei:
Ja, en het is voorbij omdat, de zonne-uren korter worden, dus de plant wil automatisch gaan bloeien, dat werkt natuurlijk niet. :smoke:
Klik om te vergroten...

gaat niet lukken op moment; in iedergeval niet hier in Nederland!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Theupsetter zei:
Ja, en het is voorbij omdat, de zonne-uren korter worden, dus de plant wil automatisch gaan bloeien, dat werkt natuurlijk niet. :smoke:
Klik om te vergroten...

De plant is nu zo'n beetje al klaar met bloeien:)
Je uitleg klopt wel, maar is relevanter in augustus:P

En niet alleen daarom is het voorbij, vooral de luchtvochtigheid en temperatuur spelen een rol.
Ook daalt tot het voorjaar het aantal lumen wat de zon afgeeft.

Mocht het alleen een de zon uren liggen, dan zou je s'winters autoflowers kunnen kweken:)
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#6
PepTalk zei:
Theupsetter zei:
Ja, en het is voorbij omdat, de zonne-uren korter worden, dus de plant wil automatisch gaan bloeien, dat werkt natuurlijk niet. :smoke:
Klik om te vergroten...

De plant is nu zo'n beetje al klaar met bloeien:)
Je uitleg klopt wel, maar is relevanter in augustus:P

En niet alleen daarom is het voorbij, vooral de luchtvochtigheid en temperatuur spelen een rol.
Ook daalt tot het voorjaar het aantal lumen wat de zon afgeeft.

Mocht het alleen een de zon uren liggen, dan zou je s'winters autoflowers kunnen kweken:)
Klik om te vergroten...

Je hebt me even op een heel ander perspectief gebracht idd!
:beer:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
jaartje wachten en dan struiken in duiken
K
KaterXXLLid
01-01-2024, 00:00
#8
ervaringen mee?, in de struiken of in een bos :P?!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
KaterXXL zei:
ervaringen mee?, in de struiken of in een bos :P?!
Klik om te vergroten...

Ja maar niet met planten gedoe :P
Maar dat zijn vaak wel afgelegen plaatsen .... ook geschikt voor planten
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
KaterXXL zei:
ervaringen mee?, in de struiken of in een bos :P?!
Klik om te vergroten...

Ja maar niet met planten gedoe :P
Maar dat zijn vaak wel afgelegen plaatsen .... ook geschikt voor planten
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Ook daalt tot het voorjaar het aantal lumen wat de zon afgeeft.
Klik om te vergroten...
Nee hoor, dat begint in december alweer te stijgen :rolleyes: .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."